Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1220354
Onze Sanne van bijna één jaar heeft sinds een tijdje last van haar ogen. Haar oogwit is nogal rood en dit lijkt te verergeren op het moment dat ze buiten is. Een tijdje terug zijn we bij dierenarts geweest en deze dacht aan een bindvliesontsteking. Hiervoor antibiotica gehad en zalf voor de ogen. Dit hielp nauwelijks, dus opnieuw iets voor de ogen en deze keer Oculsan druppels. Dit lijkt even verbetering te geven maar niet genoeg. Er wordt nu gedacht aan pollenallergie/hooikoorts. Ze is het eerste mooie weekend van dit jaar het hele weekend buiten geweest en toen is het begonnen. Nu lijkt het alleen maar erger te worden, ze bijt ook af en toe op haar pootjes en snuift/niest af en toe. Iemand ervaring hiermee en wat zou ik hiermee kunnen? Ik wil niet te lang verder gaan met die druppels omdat deze cortisonen bevatten. Ze is verder wel goed te pas en aktief, maar het is zo'n sneu gezicht met die rode ogen..

Groeten Angel
Door Lizzy
#1220403
Ik vind zelf de oogdruppels van Similasan gewoon het beste. Die kan ik je ook echt van harte aanbevelen. Verder zou je haar Puur Pollen kunnen geven. En bijv. Holergie van Steigerw. vind ik er goed.
Door vitess
#1220485
Similasan heb ik geprobeerd, maar hierbij werd het eigenlijk alleen maar erger. Ik weet niet of dit normaal is in het begin? Ze eet Carnibest Natuur, en hier doet ze het prima op. De Puur Pollen ga ik in elk geval proberen. De dierenarts had het nog over een test waarbij wordt uitgezocht of en waarvoor ze dan precies de overgevoeligheid heeft. Mocht dit te lang duren, dan denk ik dat ik dit ga doen.

Groeten Angel
Gebruikersavatar
Door nova
#1220691
Mijn hond heeft heel veel problemen gehad van allergische aard,met oa als boosdoener  pollen van grassen en pollen van bomen.
Ik ben met Noxy naar een holistisch en homeopatisch werkend DA gegaan en heb daar goede resultaten bereikt.
Nu het pollen seizoen weer begint krijgt ze puur pollen van puur natuur en drainage compositum van groene Os
Ze heeft geen zichtbare klachten, maar onderneem ik niks, ben ik bang dat het wel weer de kop op zal steken.
Tot nu toe is nog alles rustig, maar gebruikt wel  druppels
Door Lizzy
#1220741
Ze zeggen wel eens dat het helpt, de weerstand opkrikken. Mijn indruk is het helemaal niet helpt... Wat extra omega 3 vetzuren (visolie) en wat extra fruit voor de vitamine C. Meer denk ik niet dat je kunt doen, qua weerstand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door