Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1220106
Tanna schreef: Ik geef nooit tafelafval. Trouwens, ik kook zo afgepast, dat hebben we niet eens. Maar ik vind tafelafval ook niet horen bij barfen.
Ik moet zeggen dat wij eigenlijk ook nooit tafel afval hebben. Heel soms. En als we wat hebben, dan gaat dat meestal naar de kippen. En heel soms ook naar de honden. Ik vind dat er wel tafelrestjes zijn die je prima kunt geven. Gekookte groente bijv. Dat gooi ik niet weg, dat gaat echt naar de kippen/honden! Brood en rijst en dat soort dingen: geef ik eigenlijk niet aan de honden. Maar wel weer aan de kippen. En dan krijg je er lekkere eitjes voor terug ;D
#1220109
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat wij eigenlijk ook nooit tafel afval hebben. Heel soms. En als we wat hebben, dan gaat dat meestal naar de kippen. En heel soms ook naar de honden. Ik vind dat er wel tafelrestjes zijn die je prima kunt geven. Gekookte groente bijv. Dat gooi ik niet weg, dat gaat echt naar de kippen/honden! Brood en rijst en dat soort dingen: geef ik eigenlijk niet aan de honden. Maar wel weer aan de kippen. En dan krijg je er lekkere eitjes voor terug ;D
Voer jij ook de eischil aan de kippen?
Dat doet een vriendin van mij, is echt het toppunt van recycling.  ;D

Brood gaat hier altijd naar de eendjes. En rijst geef ik echt sporadisch een klein schepje omdat de hondjes dat zo lekker vinden, net als pannekoek.
Door Chubby
#1220268
Hier gaat met regelmaat tafel'afval' naar de hond en katten. Aardappel, pasta, rijst, groenten, brood..
Stél dat het niet zó gezond is, hebben ze toch in elk geval weer een snackje voor tussendoor.
#1220373
Ik geef ook wel eens tafelresten
Als er wel eens een beetje aardappel over is dan is die voor Astrid
Restje groente of een lepeltje rijst ook
Kook toch alles zonder zout
En ik vind het jammer om iets weg te gooien
Het oud brood gaat naar de paarden of naar de eendjes
Gebruikersavatar
Door nova
#1220435
Ik heb nu wel een duidelijk beeld.
Het gaat ook bij mij maar om een enkele keer n aardappeltje, rijst geef ik eig niet aan de honden , en brood  voer ik aan de eenden of de kippen die hier in de buurt lopen.
Het gaat er meer om dat ik eten niet graag in de afval gooi, daar is nog te veel honger voor op deze wereld en dan spreekt mn geweten  :-[ :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door