Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#1219789
Wie kan mij helpen hoe ik moet rekenen om een goed menu te krijgen.

Ik voer s'morgens Vers vlees uit Abcoude.
Dat is 15 % kaal bot
          15 % orgaan geen lever
          70 % spiervlees.

Beau golden retriever 34 kg. krijgt 2 % dus 680 gram.
Deja golden retriever 28 kg. krijg  2 % dus 560 gram

Ik geef ze s'morgens 1 pond samen de grote 280 gram de kleine 220 gr. ong.
Is het dan verstandig om ze s"avonds de ene avond bot/vlees te geven en de andere avond spiervlees aangelvuld met orgaanvlees en ze krijgen ook nog allebei groentemix Beau 100 gr. Deja 80 gr.
Die drie ons voor Beau die overblijven voor s' avonds ik weet niet goed hoe ik dat moet invullen.
Voor Deja blijft er 260 gram over.
Wie kan mij helpen om dat op de rails te zetten.
De botverhouding ligt s'morgen even anders en het spiervlees ook.
Door Lizzy
#1219936
In het andere deel van je maaltijd zou ik ongeveer voor de helft vleesbot voeren. En de andere helft een beetje op het oog verdelen tussen orgaanvlees, spiervlees en groentemix. Dus bijv. de ene week 4 keer per week een vleesbot van (zeker in het begin) een klein dier zoals kip, konijn, parelhoen, kwartel, etc. en dan 1 keer orgaanvlees met groente en 2 keer spiervlees met groente. De week erop 3 keer vleesbot van een klein dier en 1 keer orgaan met groente en 3 keer spiervlees met groenten. Nou, qua groente neem je gewoon een eetlepel of 2. En het vlees en spiervlees en vleesbot: geef je gewoon de hoeveelheid die ze moeten hebben om op hun dagtotaal te komen.
Door deja
#1220070
Hallo Lizzy,
Heb nog de vraag of ze niet alle dagen hun groente portie mogen zijn er allebei dol op.
Botjes van parelhoen kip en eend zijn ze al de hele week mee bezig maar iedere dag, dus dat ga ik aanpassen.

Beau heeft gisteren al een zalmkop van 500 gr. op heeft hij 35 minuten over gedaan.
Ik dacht zo daar heeft hij tenminste even plezier van de oudste hond ruim 11 barft ook lekker mee, maar een zalmkop ik denk dat ik haar dat maar niet moet geven.
Ik heb haar dus botmixzalm gegeven, ze eten hier alles en zijn overal dol op.
Bedankt voor je hulp en ik ga proberen een menu in elkaar te draaien en zet hem dan op menu maken.
Groeten Marjan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door