Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1219646
Dag Barfers,

Ik ben eergisteren begonnen met barfen maar het gaat nog niet helemaal van een leien dakje. De eerste dag ben ik begonnen met kippennekken en geitensnippers. Ik had bij het woord snippers kleine stukjes vlees verwacht maar het was dus gewoon een gigantische lap vlees. Eerst begon hij met de kippennekken door het huis te rennen en vervolgens met de lap geitenvlees. Uiteindelijk had hij de kippennekken op, ik weet niet of hij ze gekauwd heeft of gewoon in één keer doorgeslikt. Ik heb hem toen met de lap geitenvlees naar de tuin gedaan en daar heeft hij het begraven. Tot op vandaag is hij bezig geweest met weer opgraven en weer opnieuw ergens andes begraven. Later heb ik hem weer zo'n lap geitenvlees gegeven maar dan in kleine stukjes geknipt en dat ging goed. Gisteren kreeg hij hart en eendennekken. Het hart ging goed, met de eendennekken hetzelfde verhaal. Hij begon ermee door het huis te rennen dus hebben we hem met ze'n eten in de bijkeuken gedaan en de deur dicht. Hij heeft ze op één na allemaal opgegeten. Vanmorgen gaf ik hem weer eendennekken maar dan in de tuin en ik had wel verwacht dat het goed zou gaan omdat hij gisterenavond ook eendennekken gegeten heeft maat hij heeft ze allemaal begraven. Heel de middag is hij weer bezig geweest om ze op te graven en weer te herbegraven. Een keer heb ik hem er eentje zien eten.

Moet hij gewoon nog wennen aan het soort eten of kan het zijn dat ik hem teveel geef?
Hij is nu 6,5 maand en ik geef 5%. Misschien moet ik overstappen op 4%.
Vanaf welke leeftijd kan ik overstappen naar één keer per dag eten geven?

Groetjes Elizabeth
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1219663
Eén keer per dag zou ik nog wel even mee wachten, zeker tot een maand of 10 ofzo.

Kan best dat hij vanmorgen nog "vol" zat van gisteravond en/of dat je 'm teveel geeft. Op zich is 5% met 6,5 maand niet overdreven, maar de ene hond is de andere niet, dus probeer gewoon 4 of 4,5 %, kijk even hoe het gaat.
Kippennekken worden wel vaker zo weggekloekt, zonder te kauwen, maar dat is niet erg, die zijn zo klein, zorgen zelden voor problemen. Niets om je zorgen om te maken. Wat je lap vlees betreft, geef maar in stukjes, als hij het maar eet. Z'n tanden poetsen doet hij dan maar weer op een eendenek ofzo.

Verder moet het lichaam ook nog wennen aan deze nieuwe dingen die het te verteren krijgt. Je bent pas een paar dagen bezig en goed beschouwd gaat het best goed hoor.

Barfplaats wordt gesponsord door