Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wiesland
#1219287
Hoi, ik ben een beginnende Barfer en heb de volgende vraag: Ik heb net mijn labrador (voor het eerst) een half konijn te eten gegeven. (zag er wel luguber uit: het konijn was precies overdwars doorgesneden, dus een kop, schouders en 1 pootjes en een half middel... :P). Xena heeft er weer eerst 10 rondjes omheen gelopen, pakte het toen voorzichtig uit haar etensbak, en at het ding toen met veel smaak op. plm zo'n 20 minuten mee bezig geweest.
De hele kop incl. ogen, tong en tanden (!!) zijn naar binnen gegaan. Kan dat trouwens geen kwaad, die tanden?? dat zijn toch scherpe dingen?
Het hele ding woog 685 gram, dus eigenlijk teveel voor 1 dag, maar ik geef haar vandaag verder niks meer en morgen wat minder.
Maar nu mijn vraag. Hoeveel uur moet je de hond laten rusten, na zo'n flinke maaltijd, voordat je ermee naar het bos kunt? ik heb het om 9.00 ( zomertijd) gegeven. Misschien de volgende keer zo'n ding maar na de grote wandeling geven.
maar gister had ze maar 1x eten gekregen, omdat ze 2 zakken gedroogde pensstaafjes en lamspeesjes uit de kast had gejat, en achterovergeslagen had! >:(
De draak.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1219310
Mijn honden krijgen twee keer per dag te eten maar dat zijn geen grote maaltijden (250 gram per keer) en de grote wandeling ligt ongeveer 6-7 uur na de ochtendmaaltijd. Als we thuis komen krijgen ze hun avondmaaltijd. Bij mij werkt dat goed.
Door Nynke
#1219328
ik zou denken, gevoelsmatig, dat je hond na een grote maaltijd, die ik dan 's avonds zou geven, wel zeker 5-6 uur moet uitbuiken.

Ik voer ook 2 keer per dag, heb maar kleine hondjes die per maaltijd 100-150 gram voer krijgen, maar als ik 1 keer per dag zou voeren, zou het s'avonds zijn rond een uur of 6-7, zodat ze allen 's avonds laat nog een plasrondje zouden hoeven maken.

Had hij niet ongelooflijk veel dorst na die staafjes ?? ?? ??  Zijn ze er al weer uitgekomen ??
Door Lizzy
#1219332
Wiesland schreef: Hoi, ik ben een beginnende Barfer en heb de volgende vraag: Ik heb net mijn labrador (voor het eerst) een half konijn te eten gegeven. (zag er wel luguber uit: het konijn was precies overdwars doorgesneden, dus een kop, schouders en 1 pootjes en een half middel... :P). Xena heeft er weer eerst 10 rondjes omheen gelopen, pakte het toen voorzichtig uit haar etensbak, en at het ding toen met veel smaak op. plm zo'n 20 minuten mee bezig geweest.
De hele kop incl. ogen, tong en tanden (!!) zijn naar binnen gegaan. Kan dat trouwens geen kwaad, die tanden?? dat zijn toch scherpe dingen?
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Die tandjes worden netjes ingepakt in de ontlasting en worden netjes uitgepoept. Maak je geen zorgen.
Het hele ding woog 685 gram, dus eigenlijk teveel voor 1 dag, maar ik geef haar vandaag verder niks meer en morgen wat minder. Maar nu mijn vraag. Hoeveel uur moet je de hond laten rusten, na zo'n flinke maaltijd, voordat je ermee naar het bos kunt? ik heb het om 9.00 ( zomertijd) gegeven. Misschien de volgende keer zo'n ding maar na de grote wandeling geven.
maar gister had ze maar 1x eten gekregen, omdat ze 2 zakken gedroogde pensstaafjes en lamspeesjes uit de kast had gejat, en achterovergeslagen had! >:(
De draak.
Op zich is 685 gram voor een labrador niet zo veel hoor. Mijn Dalmaten eten geregeld meer dan een kilo (die eten standaard 1 maaltijd per dag). Maar, omdat ze het nog niet gewend is, zou ik echt een flink aantal uur wachten. Zeker een uur of 6. Ik voer mijn honden inderdaad na de grote wandeling. Dan gaan ze een paar uurtjes later nog voor een plasrondje maar that's it.
Door Huskymeisje
#1219387
Ook hier wordt gevoerd na de dagelijkse bezigheden, dus in de avonduren. Ze krijgen hier 's ochtends alleen een heel klein ontbijtje in de vorm van een eitje, eendagskuiken of zoiets.
Door Wiesland
#1219403
ja, stom. Had ik zelf kunnen bedenken. Nu heb ik mezelf ermee dat ik niet lekker op pad kan. En de zon begint nog wel te schijnen. nou ja, dan ga ik eerst maar aan de strijk en de was, en gaan we vanmiddag laat wel naar het bos. :)
Door Huskymeisje
#1219441
Wiesland schreef: ja, stom. Had ik zelf kunnen bedenken. Nu heb ik mezelf ermee dat ik niet lekker op pad kan. En de zon begint nog wel te schijnen. nou ja, dan ga ik eerst maar aan de strijk en de was, en gaan we vanmiddag laat wel naar het bos. :)
ah joh, alle begin is moeilijk. Over een poosje weet je niet beter meer  ;)
Door sandrra
#1219490
Wij voeren 1 x per dag  en dat 's avonds op verschillende tijden. Dus dan volgt alleen nog t plasje voor de nacht en kunnen ze dus de hele avond en nacht uitbuiken.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1219554
mijn dalmaatje kiek heeft net 2,5 uur gespeeld en gerend..
dan komen we thuis..(we moeten dan nog wel een stukje rustig aan de riem door de stad) en krijgt ze haar eten in 1x op de dag..
er is volgens mij niks lekkerderder dan éérst lekker rennen, spelen en zwemmen..
en dan bij thuiskomst.. lekker eten..
dan met een vol gevoel en een moei lichaam slapiedepaapie doen op je kleed bij de kachel..    ;D
voldaner krijg je haar niet volgens mij!
Gebruikersavatar
Door pike
#1219840
Ze eten bij mij 1x per dag, na de grootse dagactiviteit. daarna gaan ze slapen. Meestal worden ze na een uur of vier uit zichzelf weer actief.  ;)
Door Buran en Co
#1220675
Ik voer ook nog steeds 2 maal daags en altijd na een wandeling. Alleen vanavond ging het even mis, voor het eerst voor het donker nog weer even het bos in geweest maar dat was vrij kort na het eten.......  :-X Hoop dat het goed gaat en in het vervolg nog beter vooruit denken!
Gebruikersavatar
Door baileys
#1221117
En hoe zou ik dat dan moeten aanpakken op de avond dat ze flyball training hebben. Hier krijgen hoofzakelijk kvv aangevuld met barf (lamsribben, eendenstrot, kippenpoten enz).
De eerste training is om 19:45 met Ray-cee en de tweede om 21:15 met Bailey. Om ze dan daarna te voeren lijkt me wat laat.
Beide wegen ze 9kg
Door Ellen Els en Nina
#1221168
baileys schreef: En hoe zou ik dat dan moeten aanpakken op de avond dat ze flyball training hebben. Hier krijgen hoofzakelijk kvv aangevuld met barf (lamsribben, eendenstrot, kippenpoten enz).
De eerste training is om 19:45 met Ray-cee en de tweede om 21:15 met Bailey. Om ze dan daarna te voeren lijkt me wat laat.
Beide wegen ze 9kg
Hier een vergelijkbare situatie. Normaal 's ochtends klein ontbijtje en 's avonds grote maaltijd. Ontbijtje vaak beetje KVV en 's avonds aangevuld met van-alles-wat (vanavond parelhoenkarkas). Op woensdag om 19 uur met Suzi behendigheid en om 21 uur met Nina. Dan zijn we pas rond 22.45 uur thuis. We hebben hiervoor twee "oplossingen". Als er iemand thuis is krijgen ze 's middag rond een uur of 15 uur wat te eten (niet te zwaar om te verteren) en als we 's avonds thuiskomen nog een klein restje.
Als we niet thuis zijn op woensdag gaan ze 's middags met de uitlaatservice mee. Dan krijgen ze 's ochtends een flink ontbijt en is de laatste maaltijd pas 's avonds laat na thuiskomt  van de training.
Ons bevalt dit goed en de honden hoor ik nooit klagen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door