Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1219212
Ik lees hier altijd over verschillende dingen die gebruikt worden bij ziekte, misselijkheid, spierpijn etc.
Yilla is niet lekker, misselijk, spugen soms. Maar ik heb niets in huis wat ik haar hier tegen zou kunnen geven, vandaar dat ik op deze vraag kom;

Wat is handig om standaard in huis te hebben om je hond iets te kunnen geven bij ziekte etc, bv misselijkheid, jeuk, diarree, kleine wondjes ed?

Ik wil nl wat standaard in huis hebben maar weet niet goed wat.
Door Lizzy
#1219225
Ik heb standaard in huis:

Okugest van VSM voor bij misselijkheid, diarree, overgeven, darmkramp.
Traumeel van Heel (idem) voor wanneer je je gestoten hebt of iets gekneusd hebt.
Recue-creme van Bach voor bij acute wonden.
Probiotica voor bij diarree.
Oordruppels van Puur Oor voor bij oorjeuk/ontsteking.
Calendula tinctuur om wondjes te ontsmetten.
Calendula creme voor wondjes.
Tussistin bij hoest/kennelhoest

Alles is voor onszelf en voor de honden.
Door ellenned
#1219227
Dankjewel weer!

Ik heb mijn boodschappenlijstje al klaar voor morgen!

Nog 1 vraagje; Okugest druppels of tabletjes en hoe reken je ongeveer uit wat je kan geven?
Door Lizzy
#1219231
ellenned schreef: Dankjewel weer!

Ik heb mijn boodschappenlijstje al klaar voor morgen!

Nog 1 vraagje; Okugest druppels of tabletjes en hoe reken je ongeveer uit wat je kan geven?
Okugest zijn tabletten. En ik neem met homeopathische "mensenmiddelen" standaard de kinderdosering of de helft van de volwassenmensendosering.
Door ellenned
#1219232
Dank je Lizzy, ik was weer te snel met vragen om de hoeveelheid, met de zoekfunctie heb ik het ook gevonden..... :-[
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1219239
Ik heb alleen pijnstillers in huis verder niets :-[
Dit geldt trouwens voor mijzelf en voor de honden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door