Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#1219038
een tweetal vraagjes..
allereerst.. in hoeverre kun je zymoral stoppen als je kvv pancreas (duck / cb) gaat voeren? en op basis waarvan is het het best te bepalen?

daarnaast als je over wil van kvv pancreas naar barf met zelf pancreas bijvoeren en je voert dan dus 125gr per 15kg lichaamsgewicht.. een hond van 45kg zou dan 900gram eten krijgen per dag waarvan 375gr pancreas.. verdeel je het overige deel in de 'normale' verhoudingen of ga je dan minder orgaan bijvoeren??
Door charmed
#1219050
Ik geef Carnibest Pancreas en alleen dat, de zymoral heb ik eigenlijk direct aan de kant gezet. Als de ontlasting niet stevig genoeg zou zijn (en nog steeds veel), kan de de Zymoral gewoon verder gebruiken met de CB Pancreas (of andere)

Dat andere kan ik je niet mee helpen, heb wel eens gelezen dat iemand 80 gram geeft aan een hond van ongeveer 50 kilo.
Laatst gewijzigd door charmed op za 28 mar 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JoNoMo
#1219090
Ik zou dus ook carnibest pancreas gaan voeren in duck zitten teveel granen en daar kunnen de meeste EPI hondjes niet tegen.
Met de verse pancreas is het gewoon uit proberen.
Jopie krijgt nu 1200gr per maaltijd en daar doe ik 45 gr gemalen pancreas door en ze heeft stevige drollen.
Ik geef haar smuldier en daar doet ze het prima op ik durf nog niet op barf over te gaan omdat ze af en toe van de 2 andere meiden wat vis van de grond opat en de dag daarna weer stinkende grijze poep had.
Je hoeft bij carnibest/pancreas geen extra zymoral te geven.
Door Lizzy
#1219198
Je kunt met de zymoral stoppen, wanneer je overstapt op een voer waar verse pancreas in zit. Dit vervangt namelijk de Zymoral. Zymoral is niks meer of minder dan een potje met natuurlijke enzymen. Verse pancreas werkt eigenlijk beter dan Zymoral.
JoNoMo schreef: Ik zou dus ook carnibest pancreas gaan voeren in duck zitten teveel granen en daar kunnen de meeste EPI hondjes niet tegen.
Met de verse pancreas is het gewoon uit proberen.
Duck heeft ook een versie speciaal voor EPI honden. De meeste doen het daar prima op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door