Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#1215207
Hallo

Zoals ik hier al heb verteld...heeft onze chihuahua teefje puppies.
Ze zijn nu 12 dagen en alles gaat prima
Ik wil ze eigenlijk direct grootbrengen met barf/kvv......
Ze krijgen straks als eerste puppiepap....en zou aan jullie willen vragen wat ik daarna het beste kan gaan geven
Door bulldelicious
#1215250
mogen pups eigenlijk granen krijgen, dus pupymelk met wat bambix rijstmeel in? Of is dit niet goed voor de pups?
Door Lizzy
#1215257
bulldelicious schreef: mogen pups eigenlijk granen krijgen, dus pupymelk met wat bambix rijstmeel in? Of is dit niet goed voor de pups?
Nee, dat is echt niet goed voor pups. Het wordt vaak gegeven aan pups die jonger zijn dan 4 weken, met alle ellende van dien:
Tot vier weken is de spijsvertering van de pups nog niet optimaal. Waardoor voedsel-resten zich in de darmen kunnen ophopen, wat een uitstekende voedingsbron is voor distemper (hondenziekte) en wormen. Tevens kunnen de darmen op die leeftijd nog doorlekken wat een grotere kans geeft op voedsel-intoleraties in de toekomst. Dus tot 4 weken voer je de pups, indien nodig, bij met puppy-melk. De puppy-melk van Farmfood is erg goed.
Bovendien, granen zijn niet goed voor volwassen honden en er is dus geen reden dat het wel goed is voor pups.
Door Ellen44
#1216446
Ik heb chihuahua pupjes he...dus ik zie je niet zo snel kippennekken eten met 5 weken.

Maar met het topic kan ik wel uit de voeten...bedankt daarvoor

Groetjes
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1216546
yep malen is het beste , het zijn ook niet echt kilos die je moet gaan malen voor de chi pups :D :D
Door *Nicole*
#1216820
hoi ellen
hoe is het met de pupsels
en jake?? is ie al een stoer ventje geworden want deze foto lijkt me niet meer uptodate hihi
Door Ellen44
#1218094
nee de foto is zeker niet meer up to date ...het lukt me niet om er een andere foto op te zetten dus vandaar....


de puppies gaan prima ;D
Door bulldelicious
#1218770
nog ff een vraagje aangaande pupsel-eten. Had gelezen dat pap zeker niet goed is, maar wat is nu juist "pap" hier gebruikt men die naam al eens voor melk dus ben ff niet mee...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1218792
bulldelicious schreef: nog ff een vraagje aangaande pupsel-eten. Had gelezen dat pap zeker niet goed is, maar wat is nu juist "pap" hier gebruikt men die naam al eens voor melk dus ben ff niet mee...
Pap is Bambix, Brinta en dat soort granenprakjes die oorspronkelijk voor mensenbaby's zijn gemaakt. 
Gebruikersavatar
Door porza
#1218859
Ellen44 schreef: Ik heb chihuahua pupjes he...dus ik zie je niet zo snel kippennekken eten met 5 weken.

Maar met het topic kan ik wel uit de voeten...bedankt daarvoor

Groetjes
hallo
ik fok zelf teckels de kaninchen zijn ook super klein die krijgen magerrund vlees van smuldier is fijn gemalen doen ze het goed , ik begin al met bij voeren tussen de drie en de vier weken.
als er eenmaal aan gewend zijn krijgen ze pens fijn gemalen en dan beginen we met kippe nekken of kippe carkas lever geen problemen op
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door