Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1218676
K'eyush heeft vreselijke spuitpoep. Het wordt er echt in een boogje "uitgespoten"... Het stinkt enorm en is lichtgeel van kleur. Hij oogt niet ziek, soms een beetje humeurig, maar verder oogt hij ok. Ik ben met okugest begonnen en wil die rommel er gewoon zelf uit laten komen (dus even niets geven om de diarree te stoppen). Hij drinkt voldoende, eet ook goed. Ik ben wel begonnen met okugest (en ik wil wat probiotica erbij gaan geven. Maar hoelang kan ik dit aanzien? Ik bedoel hoelang kan ik het lichaam de tijd geven dit zelf op te lossen, voor ik naar de da ga? Misschien raar, maar na Lex en Randy wordt ik gewoon een beetje "nerveus". Het is best wel heftig namelijk en het houdt nu meer aan dan een dag... Dat ben ik van K'eyush niet gewend zeg maar....

Rachel.
Door Nouchka
#1218703
Mijn beperkte kennis is natuurlijk niet zo groot als sommige anderen hier. Maar wat ik altijd heb 'gehoord' is om de hond even 24u te laten vasten bij diarree.  Geen idee of dit klopt... :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#1218706
erg moeilijk :-[ Bij Rakker ging het vorig jaar april heel snel bergafwaarts. Zondagsavonds had hij diarree en de volgende morgen kon hij niet meer op zijn poten staan. Hij is toen direct bij de DA aan het infuus gegaan. Zolang hij levendig en alert blijft, is er denk ik nog niet zoveel aan de hand.

Heel veel sterkte voor jullie beiden, het valt niet mee als ze iets mankeren. Geef hem maar een dikke knuffel :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Malamoods
#1218712
Dian schreef: erg moeilijk :-[ Bij Rakker ging het vorig jaar april heel snel bergafwaarts. Zondagsavonds had hij diarree en de volgende morgen kon hij niet meer op zijn poten staan. Hij is toen direct bij de DA aan het infuus gegaan. Zolang hij levendig en alert blijft, is er denk ik nog niet zoveel aan de hand.

Heel veel sterkte voor jullie beiden, het valt niet mee als ze iets mankeren. Geef hem maar een dikke knuffel :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Knuffels geef ik door! ;) En ik houd 'm haarscherp in de gaten.
Nouchka schreef: Mijn beperkte kennis is natuurlijk niet zo groot als sommige anderen hier. Maar wat ik altijd heb 'gehoord' is om de hond even 24u te laten vasten bij diarree.  Geen idee of dit klopt... :-\
Zolang hij zelf geen eten gaat weigeren, of niet echt ziek oogt, geef ik hem gewoon eten. Gewoon iets "simpels" dat niet te zwaar valt, maar wel gewoon barf. Dat heb ik met mijn vorige honden ook gedaan (die hadden beide chronische maag/darm problemen), dus ik heb al wat ervaring... Maar juist deze ervaring maakt me wat "onrustig"...

Het is ook niet zo dat ik 't accuut wil stoppen, wat eruit moet, moet eruit nietwaar? Maar ik vraag me meer af wanneer ik in actie moet komen, met bijv. da-bezoek of medicatie... Het is donderdag begonnen en zie nog geen verbetering...

Rachel.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1218714
Je kunt het nog wel even aan zien hoor, zolang hij niet ziek oogt en voldoende drinkt. Heeft hij koorts?
Vasten schijnt niet goed te zijn, voor het herstel van de darm is het beter om kleine beetjes eten aan te blijven bieden.
Door millyckk
#1218724
Milik is een week aan de spuitpoep geweest, net als Keyush at  en dronk hij wel normaal ( ga hem alleen kippennekken etc)en oogde niet ziek ( hooguit wat slomer)
Heb hem idd ook Okugest gegeven en kamillethee door het water. Hoorde hier van veel meer mensen dat het een hartnekkig virus is met als kenmerkend verschijnsel dat het af en toe even over lijkt te zijn om daarna weer te beginnen.
Is wel balen, zeker als je ziet met wat voor een kracht het eruit spuit....Beterschap!
Door Malamoods
#1218726
*Dorothea* schreef: Je kunt het nog wel even aan zien hoor, zolang hij niet ziek oogt en voldoende drinkt. Heeft hij koorts?
Vasten schijnt niet goed te zijn, voor het herstel van de darm is het beter om kleine beetjes eten aan te blijven bieden.
Ik houd in de gaten of hij koorts krijgt, volgens mij niet....
Ikijok heeft (nog?) nergens last van... Terwijl hij juist in dit soort dingen als eerste aan de beurt is (hij is veel gevoeliger dan K'eyush)...

Rachel.
Door Malamoods
#1218728
De probiotica is op, dus we gaan effe nieuwe halen. Dat geef ik hem er dan bij (samen met de okugest)... Dan zie ik 't gewoon nog even aan....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1218735
Malamoods schreef: De probiotica is op, dus we gaan effe nieuwe halen. Dat geef ik hem er dan bij (samen met de okugest)... Dan zie ik 't gewoon nog even aan....

Rachel.
Je zou eens darmclear kunnen proberen van de Groene Os, dat bevat probiotica en psyllium vezels.
Door millyckk
#1218740
*Dorothea* schreef: Je zou eens darmclear kunnen proberen van de Groene Os, dat bevat probiotica en psyllium vezels.
Waar haal je dat? Lijkt mij ook wel handig om op voorraad te hebben.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1218742
milik schreef: Waar haal je dat? Lijkt mij ook wel handig om op voorraad te hebben.
Op de site van NML staan verkooppunten:
http://www.nmlhealth.com/v,,/Dierenarts ... rland.aspx
Dierenartsen kunnen sinds kort veel produkten van NML bij hun eigen groothandel bestellen  8) , dus mocht er geen verkooppunt bij jou in de buurt zitten dan kun je altijd vragen of jouw dierenarts een potje voor je kan bestellen.
Door Malamoods
#1218761
Angelique schreef: Zal het wat te maken hebben met die vreemde thuisblijfknabbel die hij gister gehad heeft?
Zat ik ook aan te denken ja... Maar als hij op zoiets reageert, is 't een paar keer flinke spuitpoep en en een dag later is hij dan ok. Nu is hij dus al vanaf donderdag (eind van de middag) echt aan de spuitpoep en ik zie geen verbetering... Maar 't zou zomaar kunnen hoor!

Het zou idd. ook een virus kunnen zijn, of een stress-reactie misschien (lang alleen, ik ben flauwgevallen en echt goed beroerd, dus alles gaat anders dan anders)... Tja, 't blijft gissen...
*Dorothea* schreef: Je zou eens darmclear kunnen proberen van de Groene Os, dat bevat probiotica en psyllium vezels.
Wat doet darmclear precies? Ik bedoel, hoe zou dat kunnen helpen? En zal ik daar dan "gewone" probiotica bij kunnen geven? En hoe zit 't met de dosering? Is dat een "kuur", of eenmalig? Ik heb geen idee namelijk.... :-[

Rachel.
Door millyckk
#1218763
*Dorothea* schreef: Op de site van NML staan verkooppunten:
http://www.nmlhealth.com/v,,/Dierenarts ... rland.aspx
Dierenartsen kunnen sinds kort veel produkten van NML bij hun eigen groothandel bestellen  8) , dus mocht er geen verkooppunt bij jou in de buurt zitten dan kun je altijd vragen of jouw dierenarts een potje voor je kan bestellen.
Bedankt! Er zit geen verkooppunt maar er wordt wel een dierenarts vermeld: ga er maandag even achteraan.
Door Malamoods
#1218764
milik schreef: Bedankt! Er zit geen verkooppunt maar er wordt wel een dierenarts vermeld: ga er maandag even achteraan.
Op die link staat ook dat mijn da geen verkooppunt is, maar ze verkopen wel groene os producten, dus ik denk wel dat ze 't hebben... Vanmiddag effe kijken...

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door