Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1218276
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met het echte barfen. Mijn hond is 6,5 maand oud. Hij was het al wel gewend om smuldier te krijgen met groenten. Smuldier is natuurlijk gemalen/vermalen vlees dus dat ging gewoon goed. Hij vond het heerlijk. Vandaag heb ik hem voor het eerst kippennekken gegeven. Dat ging ook goed, hij wist er gelijk raad mee. Maar ik gaf hem geitensnippers erbij gekocht bij een leverancier van Barf producten, dat was dus gewoon een gigantische lap geitenvlees. Hij weet niet wat hij ermee moet. Vanmorgen liep hij er opeens mee rond in huis!!! Toen heb ik hem met ze'n lap snel naar de tuin gedaan en daarna zag ik het niet meer dus ik ging ervan uit dat hij het opgegeten had. Maar zojuist voor ze'n avondeten ontdekte ik dat hij het in de tuin begraven heeft........hij ging het namelijk weer opgraven en weer ergens anders begraven..............
Vanavond kreeg hij hetzelfde en weer wist hij zich geen raad met de enorme lap vlees. Ik heb de lap maar in stukken geknipt, toen ging het redelijk goed, het grootste deel had hij op. De overige stukken heb ik toen weer wat kleiner geknipt en toen heeft hij dat ook nog opgegeten. Maar hoe leer ik hem dat hij zelf zo'n lap moet scheuren en opeten?

Groetjes Elizabeth
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1218281
Misschien dat hij het ooit nog wel leert, maar hier doen ze ook niks met een stuk vlees. Hier willen ze ook gewoon eten ;D  Met een penslap willen er nog wel een aantal aan de gang, maar met vlees niet en geitenvlees, wat ze zowieso hier al minder vinden helemaal niet.
Gebruikersavatar
Door kira
#1218430
Grote beer heeft er ook een tijd over gedaan. Eerst grote lappen in stukken gedaan en met bot geholpen. Nu draait ze haar bekkie er niet meer voor om. Dus langzaam aan steeds wat grotere stukjes. Grote beer heeft ook een tijdlang gebakken lever gehad, steeds wat minder doorbakken, nu is rauw geen probleem. En inmiddels heeft ze voor het eerst iets gegeten met haar/vacht en dat vond ze helemaal lekker. Dus gewoon doorgaan met de ingeslagen weg, komt vast goed  :)
Door Paula1976
#1218516
Toen ik begin februari begon met barfen was mijn hond 8 maanden. Eerst het vlees, lever, pens e.d. in kleine stukken geknipt en nu moet ik het wel in grotere lappen laten anders slikt ze het heel door! Hetzelfde met kippennekken, zijn ook te klein nu, dus die krijgt ze niet meer maar eendennekken, dan moet ze echt kauwen. (en natuurlijk nog allerlei andere vleesbot.)

Gewoon even de tijd gunnen, komt vanzelf.....
Door Borke
#1218629
Wat ik altijd gedaan heb, ook met het introduceren van nieuwe diersoorten, is eerst een paar kleine eenhapsbrokjes er af knippen en er bovenop leggen.
Dan kan je hond met weinig inspanning proeven wat je hem aanbied. Mijn ervaring is dat als ze het dan lekker vinden, het vanzelf wel goedkomt, maar niet met een enorme lap. Enorme lappen knipte ik dan in repen en ja dan slikken ze soms zo'n hele reep in en die komt er net zo hard weer uitzetten (ik blijf daar altijd even bij), maar zo leren ze wel dat ze moeten kauwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door