Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#121833
Breezer loopt de laatste tijd regelmatig ´s nachts over te geven. De eerste week was het elke nachts soms wel twee keer raak en ook overdag wilde hij nog wel eens wat neerleggen. Na een week ben ik naar de da gegaan, en deze zei dat er hoogst waarschijnlijk een onsteking of zoiets bij de uitgang van de maag zat waardoor het eten niet doorgevoerd kon worden. Pilletjes mee gekregen, en ja hoor het ging goed. Maar na een week begon het weer maar dan alleen ´s nachts, de hoeveelheid was ongeveer 100 gram. Toch nog een paar dagen aangekeken, en toen maar besloten om hem bij de avond maaltijd 1 schijfje minder te geven. Daarna heeft meneer niet meer over gegeven, dus ik dacht dat het probleem opgelost was. Maar nu begint het dus weer, vanacht weer een flots van ongeveer 1 schijfje. Moet ik hem nu nog minder eten gaan geven, of zal ik hem echt op vaste tijden eten moeten geven. Bv om vijf uur zodat het eten de tijd heeft om verwerkt te worden. Breezer krijgt namelijk op nogal onregelmatige tijden eten varieerend van vijf uur tot half acht. Dit heb ik altijd al zo gedaan, dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt. Zijn ontlasting is wel gewoon goed, beetje erg hard maar dat mag volgens mij niet het probleem zijn. Heeft iemand hier ervaring mee??
O,ja volgens mij niet geheel onbelangrijk. Het is eigenlijk begonnen een week nadat Breezer voor het eerst 4 kippenekjes gegeten had. Maar dat is nu al zo´n twee maanden geleden, het lijkt me sterk dat er nu nog een stukje in de weg zit ofzo. Dus heeft iemand tips of moet ik gelijk maar weer naar de da rennen??
Door Lizzy
#121843
Het lijkt me toeval dat het na de nekjes is gekomen. Die dingen zijn zo makkelijk verteerbaar.

Is het eten of slijm of gal of maagsap wat jouw hond uitspuugt?

Welke medicijnen had de DA voorgeschreven?
Door Breezer
#121853
De medicijnen weet ik niet meer, toen de pillen op waren heb ik het doosje weg gegooid. :(

Hij geeft puur eten over.
Door Breezer
#121854
O,ja en z´n maag rommeld dan vreselijk, zo hard dat ik de eerste keer dacht dat er katten op het dak aan het vechten waren. Het klinkt hetzelfde dat als je zelf trek hebt, dat je maag rammeld. Maar dan een stuk harder.
Door Lizzy
#121859
Nou, ik geloof dat ik ander voer zou proberen en naar een holistisch dierenarts zou gaan. Want dit is toch vreemd...

Is het eten dat hij uitbraakt onverteerd?

Heeft hij een pruttelbuik direct na het eten of juist als ie een lege maag heeft?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 05 jul 2004, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#122280
Ik ben al van de Duck overgestapt naar Energique, ook ivm de pollen/granen allergie. Want in Energique schijnen minder granen te zitten. Hiermee zie ik geen verbetering wat betreft de allergie, dus het zal dan idd wel een pollenallergie zijn. Dus verandering van voer zal niet helpen.
Het pruttelen heeft ie alleen nadat hij heeft overgegeven.
Het braaksel bestaat puur uit vlees en wat vocht wat erg zuur ruikt.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, vanacht heeft meneer trouwens wel alles binnen gehouden. Maar wil vanmorgen dus weer niet eten. :(
Door Lizzy
#122287
Breezer schreef: Ik ben al van de Duck overgestapt naar Energique, ook ivm de pollen/granen allergie. Want in Energique schijnen minder granen te zitten. Hiermee zie ik geen verbetering wat betreft de allergie, dus het zal dan idd wel een pollenallergie zijn. Dus verandering van voer zal niet helpen.
Het pruttelen heeft ie alleen nadat hij heeft overgegeven.
Het braaksel bestaat puur uit vlees en wat vocht wat erg zuur ruikt.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, vanacht heeft meneer trouwens wel alles binnen gehouden. Maar wil vanmorgen dus weer niet eten. :(
Wanneer hij een pollen allergie heeft, geloof ik inderdaad niet dat het zal helpen wanneer je hem minder granen geeft. Ik denk dat dat alleen helpt wanneer hij allergisch is voor granen. Mocht je een voer-allergie verwachten, dan zou je eens een tijdje moeten gaan zelf samenstellen en een eliminatiedieet moeten doen.

Maar goed, blijkbaar heeft hij problemen met verteren van zijn eten. Dat kan door alles en nog wat veroorzaakt worden. Maar dit duurt nu allemaal wel erg lang. Zelf zou ik naar de DA gaan en dit beter laten onderzoeken.

Groetjes, Lizzy
Door Breezer
#122879
Het gaat nu alweer twee dagen goed, dus ik kijk het nog heel ff aan. Mocht hij nou van de week weer beginnen, dan gaan we direct maar weer ff naar de da.

Wat betreft de allergie, waarschijnlijk ligt het aan nat gras. Het valt me namelijk op dat zodra het gras mooi droog is er weinig aan de hand is. En na een buitje, is het de volgende dag weer raak!

Ach ja, de da zal ons wel gemist hebben we zijn al anderhalve maand niet geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door