Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Djeena
#1204225
Ik zie dat de temperatuur gaat oplopen, het weekend naar 13 tot 15 graden. Heerlijk maar tegelijkertijd krijg je dan weer die vervelende teken. Gelukkig kan Djeena goed tegen de Scalibor tekenband, het is wel vergif maar ik heb al zoveel geprobeerd en deze band werkt echt goed. Ik twijfel alleen altijd wanneer ik deze weer om moet doen. Nu al of pas in april? Wie heeft er een suggestie?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1204228
Niet?? ;)

Het ligt natuurlijk wel aan de infectiedruk, als ik bijv elke wandeling 20 teen van m'n hond kon afplukken ging er bij mij denk ik ook een band om of andersoortig gif. Tot nu toe valt het hier nog mee (afkloppen).
Ik zou niet eerder een band omdoen dan wanneer je rotzakken weer tegenkomt, dus nog even wachten.
Door Djeena
#1204232
De band heeft een inwerktijd van 14 dagen, daarom ben ik aan het denken wanneer ik deze moet omdoen.
Door Danny
#1204485
Ik gebruik altijd druppels, maar wacht zo lang mogenlijk hoor...ja inwerktijd van 14 dagen...nou volgens mij werkt het ook wel al iets eerder hoor...

Bah al die vieze rot beesten zitten al weer op ons te wachten he!
Alhoewel ik moet zeggen dat ik met Gina niet zo heel veel last heb van teken...hopelijk blijft dat ook deze zomer weer zo!
Door millyckk
#1210863
Een vraag in het verlengde van dit topic: hoe controleren jullie een hond met een hele dichte boven- en ondervacht? Hier moet ik behoorlijk "graven" om bij zijn vel te komen, het is ook nog eens niet bepaald een klein hondje meer dus er vallen  heel wat kubieke centimeters te inspecteren. Met een kam o.i.d. kom ik er niet door......
Ben bang dat ik ze over het hoofd ga zien..... :-\
Door Henkje
#1210895
In hele dichte vacht gaan teken meestal niet zitten. Ze meestal bij minder dikke beharing (oren, nek etc.)
Door Chaos
#1210922
Ik heb de eerste teken ook alweer van de honden afgeplukt.
Ik controleer ze niet echt volledig.
Ik kijk, als we na de wandeling uit de auto stappen, of er wat over de honden loopt. Dat herhaal ik na een half uurtje. Dan heb je het meeste er wel af.
Er zijn vorig jaar dagen geweest dat ik er wel 20 afhaalde ja. Van twee honden dan.
Verder zitten ze vaak op de kop van m'n honden, vlak boven de ogen. Dat kun je goed checken.
Ook zitten ze vaak tussen de lange haren op de hals/borst. Dat heb je pas door als ze groeien gaan helaas  :-X
Door Mevroi Kruim
#1211074
Henkje schreef: In hele dichte vacht gaan teken meestal niet zitten. Ze meestal bij minder dikke beharing (oren, nek etc.)
Nou, bij Kátur zitten ze ook in de dichte vacht helaas :-X en idd is controleren heel lastig. Ik vind ze soms pas als ze echt groot zijn, of als ze er al afgevallen zijn :P
Door millyckk
#1211077
Kruimel schreef: Nou, bij Kátur zitten ze ook in de dichte vacht helaas :-X en idd is controleren heel lastig. Ik vind ze soms pas als ze echt groot zijn, of als ze er al afgevallen zijn :P
Getver.... :( De eerste teken zijn ook hier al weer gesignaleerd, ben eigenlijk nergens snel vies van maar sinds ik zelf ooit zo'n wriemelend beest in mijn vel heb gehad krijg ik alleen al van het idee kippenvel... :-\
Toch maar eens zoeken naar iets van chemie alhoewel ik daar ook niet erg van gecharmeerd ben!
Door Ellen Els en Nina
#1218229
Nina heeft ook altijd veel last van teken, meestal op haar kop. Ik heb er wel eens 10 alleen van haar koppie afgehaald. De rest van haar lijf ook maar daar niet zo veel. Zij heeft ook een dikke vacht en ook nog eens veel krullen dus wij voelen ze vaak ook pas als ze groot zijn, of soms als ze er af vallen. Dus Nina krijgt helaas ook een tekenband om.

Suzi (zelfde ras, vacht, kleur) heeft veel minder last van teken, dus dit jaar ga ik beginnen om haar geen tekenband om te doen. Kijken of het dan dit jaar ook meevalt.

Bah, vervelende beesten die teken....welk nut hebben die krengen eigenlijk in de natuur behalve anderen lastig vallen?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1218285
hier ook banden om, want wil het risico niet lopen. Ik behandel ze ook het hele jaar door ( ook in de winter) met frontline. In maart gaan de scalibor banden om. Omdat Vienna niet helemaal vrij is ven af en toe een "epileptische aanval", leg ik de band voor haar 2 weken alvast uit de verpakking.
Enne....teken niet in dikke vachten ::) Didge heeft een mega ondervacht en ook bij hem gaan ze erin zitten hoor :(
Door flodder en dwarrel
#1219148
ik heb 3 jaar zonder problemen de scalibor tekenband gebruikt bij de honden maar vorig jaar begonnen ze allebei erg  te krabben toen heb ik de tekenband afgedaan en het gekrab stopte na een maand nogmaals geprobeerd en het gekrab begon weer dus banden maar af en voortaan aan de drupples
Door stephany
#1220631
Hier de afgelopen 2 jaar ( zolang als dat ik Chendo heb) gelukkig weinig last gehad van teken, heb er in totaal 2 of 3 af moeten halen. Gebruik geen spul tegen teken, dus hoop dat het goed blijft gaan zo!!
Vindt die beesten ook verschrikkelijk!!! Brrrrrr
Maar zou wel voor druppel gaan i.p.v. een band als het nodig is.
Door karla
#1221688
Hallo,
Ik heb begrepen dat de teek de gehele jaar actief is, ik zou die band toch wel omdoen.
Zelf heb ik eens een teek op mijn huid gehad en sinsdien ben ik er ontzettend bang voor..vorige jaar was ik met mijn hondje Boely aan het wandelen in het bos en ja hoor er zaten er 3 van die parasieten op zijn lijf grrrrrrrrrrrrrr.. .heb op aandringen van mijn vriendin teekweg uitgeprobeerd en de teek bleef weg hahaha... en omdat het een mens en dier vriendelijk  produkt is weet je wel wat ik gedaan heb..ja ik heb het ook op mij zelf gespoten...voor mij geen beestjes op mijn lijf :) kijk op de site www.misterperfect.eu  flesje was geloof ik iets van €19.95
Mijn Boely heeft er baat bij en ik ook.

groetjes Karla
Door annielaumen
#1221882
Vorig jaar de scaliborband voor Astrid
Een flinke hotspot in de nek
Dit jaar nog geen last gehad van teken
Ik heb nu een spray gekocht van ecostyle
AFwachten of dit voldoende is
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door