Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door K&D
#1218196
Hierbij de laatste entdatum en de titeruitslagen van vandaag van de dames:

Dubhe - DHP geënt juli 2005

HCC +
Parvo +++
Distemper +

Kyrah - DHP (+ Lepto) geënt sept. 2007

HCC +
Parvo +++
Distemper +
Door RoLa
#1218237
Begrijp ik het nou goed dat jullie in 2005 voor het laatst geent hebben en het sinds dien niet meer nodig is geweest?
Of als er een - staat moet dat geent worden? Of juist bij een + ???
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1218249
RoLa schreef: Begrijp ik het nou goed dat jullie in 2005 voor het laatst geent hebben en het sinds dien niet meer nodig is geweest?
Of als er een - staat moet dat geent worden? Of juist bij een + ???

Als er een - staat zijn er geen titers aanwezig voor die ziektes. Tannetje heeft me geadviseerd om Joep niet te laten enten. Als de titers zo laag zijn, slaat de enting vaak niet aan. Bovendien komen hondenziekte en HCC in NL bijna niet voor.

Joep is in sept. 2005 geënt met het vaccin van Nobivac, wat een 3-jarige registratie heeft. Je hoeft dus (voor het officiële verhaal) maar 1x in de 3 jaar laten enten. Omdat ik (dankzij alle op Barfplaats aanwezige know-how) ben gaan nadenken over onnodig enten, heb ik Joep dus laten titeren.

Volgens jaar worden J&J allebei getiterd.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 27 mar 2009, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1218280
Bantu:
word in juni 2 jaar, en heeft vorig jaar na de titerbepaling een cocktail gehad
HCC ++
Parvo +++
Honden ziekte +

Didge heb ik niet gedaan omdat de titers vorig jaar meer als voldoende waren. Kay idem dito, en Vienna ook.
Kay en Didge doe ik volgend jaar weer, Bantu mag in 2012 weer en tja Vienna.....is even afwachten hoe ze het verder nog doet :-[. Ze word volgende week 12 jaar en niet geheel vrij van de verschillende kwaaltjes. Dus moet je je af gaan vragen ALS de titers niet goed zijn, wat je moet doen wel/niet enten :-\
Laatst gewijzigd door *Monique op za 28 mar 2009, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#1218316
Sunday, laatst gevacccineerd (grote cocktail) 28-2-2003

HCC +
Parvo +
Distemper +

Loebas, laatste grote cocktail 10-07-2003, in 2004 alleen Weil

HCC -
Parvo +++
Distemper ++

trimsalon schreef: Didge heb ik niet gedaan omdat de titers vorig jaar meer als voldoende waren. Kay idem dito, en Vienna ook.
Kay en Didge doe ik volgend jaar weer, Bantu mag in 2012 weer en tja Vienna.....is even afwachten hoe ze het verder nog doet :-[. Ze word volgende week 12 jaar en niet geheel vrij van de verschillende kwaaltjes. Dus moet je je af gaan vragen ALS de titers niet goed zijn, wat je moet doen wel/niet enten :-\

Bekend dilemma, zo zit ik ook met Sunday. Tannetje heeft me geadviseerd om Sunday in 2011 (d.v.) weer te laten titeren, dan is hij 13. Stel dat de titers dan laag zijn, dan weet ik nog niet of ik moet vaccineren of niet.
Hij is 6 jaar geleden het laats gevaccineerd. Áls hij ooit nog een keer een cocktail enting krijg in zijn leven zal het de laatste zijn. Ik vind dat wel een beetje een naar idee :-[ :-[ :-[ stom he?
Door **Anja**
#1218335
De titeruitslag van Pleun:

Pleun is geboren op 29-10-2007. Op 11-02-2008 heeft ze haar laatste pupentingen gehad. Daarna dus niet meer. Volgens het normale entingschema zou zij in oktober 2009 nog weer geent moeten worden. Dit is niet gebeurd. Tannetje heeft haar vandaag dus getiterd en haar waardes zijn dus danig dat zij niet geent hoeft te worden.
HCC -
Parvo +++
Hondenziekte+++
Door Ellen Els en Nina
#1218553
Tannetje heeft vanavond na afloop van een lezing ook nog ge-ent (in Leunen, Nrd Limburg).

Uitslagen van Nina:
HCC ++
Parvo +
Hondenziekte  -

Advies: volgend jaar opnieuw titeren.
Maar toch wel frappant dat Hondenz zo laag is en Parvo ook niet mega-hoog. Nina is geboren in okt 2004, heeft altijd jaarlijkse cocktails gehad (tja toen wist ik nog niet beter). In 2007 laatste volledige cocktail, in januari 2008 alleen Parvo en Weil.
Omdat Nina echt overal in zwemt en ik haar dat ook niet wil onthouden ga ik dit jaar alleen voor Weil laten enten. Pff, weer discussie met de DA. Jammer dat Tannetje niet hier in de buurt praktijk heeft.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1218567
Femke schreef: Sunday, laatst gevacccineerd (grote cocktail) 28-2-2003

HCC +
Parvo +
Distemper +

Loebas, laatste grote cocktail 10-07-2003, in 2004 alleen Weil

HCC -
Parvo +++
Distemper ++



Bekend dilemma, zo zit ik ook met Sunday. Tannetje heeft me geadviseerd om Sunday in 2011 (d.v.) weer te laten titeren, dan is hij 13. Stel dat de titers dan laag zijn, dan weet ik nog niet of ik moet vaccineren of niet.
Hij is 6 jaar geleden het laats gevaccineerd. Áls hij ooit nog een keer een cocktail enting krijg in zijn leven zal het de laatste zijn. Ik vind dat wel een beetje een naar idee :-[ :-[ :-[ stom he?



nee hoor niet stom, want ik zit ook zo met Vienna. ik heb het over volgend jaar misschien titeren, maar misschien is ze er volgend jaar wel niet meer?? Het zijn en blijven toch honden van de dag. Vienna mag van mij 15 jaar worden hoor, maar je moet wel realiteit onder ogen houden.
Haar titers waren volgens mij vorig jaar nog hoog genoeg
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1218727
Ellen Els en Nina schreef: Omdat Nina echt overal in zwemt en ik haar dat ook niet wil onthouden ga ik dit jaar alleen voor Weil laten enten. Pff, weer discussie met de DA. Jammer dat Tannetje niet hier in de buurt praktijk heeft.


Maar je kan toch ook bij Tannetje laten enten als je dat wilt, op de titerdag bedoel ik?
De weil en evt. andere nodige entingen?
Dan hoef je geen discussie en weer extra DA kosten te hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1218987
de Meiden schreef: Maar je kan toch ook bij Tannetje laten enten als je dat wilt, op de titerdag bedoel ik?
De weil en evt. andere nodige entingen?
Dan hoef je geen discussie en weer extra DA kosten te hebben.
Ja dat klopt helemaal, heb ik gisteren ook gedaan. J&J hebben beiden een losse weil-enting gehad. :)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1219000
Pauline schreef: Ja dat klopt helemaal, heb ik gisteren ook gedaan. J&J hebben beiden een losse weil-enting gehad. :)
O, gelukkig, ik begon te twijfelen, want dat is wat ik ook wlide gaan doen straks..
Door Ellen Els en Nina
#1219136
Maar je kan toch ook bij Tannetje laten enten als je dat wilt, op de titerdag bedoel ik?
De weil en evt. andere nodige entingen?
Dan hoef je geen discussie en weer extra DA kosten te hebben.
[/quote]

Tja, achteraf bedacht ik me dat ook. Het was na afloop van een lezing door Tannetje, toen nog titeren, inmiddels was het al na elven, iedereen wilde naar huis. Ik ben het vergeten te vragen, Tannetje heeft het ook niet aangeboden, ik heb ook geen idee of zij wel entingen bij zich had. Ze kwam immers daarheen voor een lezing met enkele titerbepalingen (achteraf alleen mijn hond).
Dus mijn kans daarop is verkeken. Ach ja, ik zal er wel uitkomen met de Dierenarts, heb nu een mooie aantekening van de titeruitslag in het hondenpaspoort. ;)
Door Lizzy
#1219208
Pauline schreef: Joep, geënt september 2005

HCC (hepatitus) -
Parvo ++
Hondenziekte (distemper) -

Volgende titer 27-03-2010
Mag ik nou eens wat (waarschijnlijk stoms) vragen? Als je hond nou geen antistoffen meer heeft voor HCC en hondenziekte: waarom vaccineer je hem dan nu niet? Want wat is nu het doel geweest van het titeren, als je toch niet vaccineert bij een min qua antistoffen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door