Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1218000
Hallo allemaal

ik heb een paar vraagjes ik heb van de week mijn eerste barf dingetjes besteld nog niet heel veel ik wil eerst kijken of mn hondjes het eten. maar nu weet ik dus niet of er nog bepaalde dingen zijn die ik moet doen omdat het de eerste keer is voor hun ik heb kippennekken en runderpens, zalmstaarten, zalmkoppen en runderstrot besteld. maar moet ik nu de kippennekken eerst bewerken met een hamer of iets om de botjes tot moes te slaan of kan ik alles zo geven ik wil geen beginnersfouten maken en heb al veel gelezen hier maar ik wil het toch even zeker weten. ik heb twee kleine hondjes van rond de 10 kilo

Groetjes Carola
Gebruikersavatar
Door nova
#1219186
Die nekken zou je zo kunnen geven, maar de zalmkoppen  zijn wrs te groot voor 1 maaltijd voor een 10kg  hond. Te hopen dat jouw hond rauwe vis eet, sommige honden moet dat leren.

Hier leg ik de zalmkoppen op een stuk hout, en met een scherpe spade steek ik ze aan stukken.
Nova pakt geen hele zalmkop, is haar te gibberig. Op die stukken heeft ze grip.  :)
Door lolpugz
#1220011
ja sardientjes eten ze wel vinden ze echt heel lekker het was ook meer van dan heb ik ze vast en kan ik later proberen maar dan wel hoe maar ik denk wel da het goed gaat komen
Door Boez
#1220436
De runderstrot die ik laatst heb gekocht vond ik best wel hard. Of eigenlijk is taai meer het goede woord. Ik geef 'm (nog) niet aan mijn pup van bijna 6 maanden. De volwassen en doorgebarfde herder van mijn zus kreeg hem wel weg, maar moest er wel even werk van maken. Dus ik weet niet of die zo geschikt zal blijken voor jouw hondjes. (Maar goed, misschien is de ene strot de andere niet.)

Met zalmstaarten heb ik geen ervaring. Zalmkoppen zijn ook wel stevig kluifwerk, maar op een goede manier. Mijn hond heeft er een heerlijk half uurtje aan om een halve zalmkop te verorberen.

Voor het allereerste begin zijn de kippenekjes en de pens het meest geschikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door