Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#121760
Mika krijgt nu een week kvv,eerst met gekookt water erdoor zoals hier geadviseerd.Na een paar dagen wat minder gekookt water heeft hij zaterdag voor het eerst gewoon kvv gehad en gister was hij enorm aan de race :(.Nu heeft hij net een AB-kuur van 4 weken achter de rug en dat is niet goed geweest voor zijn darmen.Ik heb hier al veel gelezen over probiotica en homeopatie maar ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt ;D.
Als ik probiotica geef hoeveel mag hij dan hebben?Hij is ±6.5 - 7 kilo.
De kvv roer ik ook gewoon weer met gekookt water voor zolang het nodig is.
Francisca.
Door Lizzy
#121767
Ik zou zelf het koken wel snel afbouwen. Probiotica lijkt mij een goed idee. Want, door de AB-kuur zijn ook de goede darmbacterieen vernietigt en deze vul je met probiotica weer aan. De meeste reformwinkels of drogisten verkopen het wel. Meestal heet het dan "Acidophilus" ofzo. Een capsule per dag moet genoeg zijn.

Je kunt hem ook wat Okugest van VSM geven. Dit is ook gewoon een homeopathisch "mensenmiddel" dat je bij de drogist kunt kopen. Dit geeft rust in maag en darmen.

Overigens hoeft de diarree niets met het versvlees te maken te hebben. De meeste honden hebben namelijk beduidend minder last van diarree op versvlees. Het kan dus ook een virusje zijn of misschien heeft hij iets gegeten van straat dat hij beter niet had kunnen eten....

Groetjes en sterkte, Lizzy
Door Francisca
#121785
Na wat ik hier gelezen heb,zoek ik het ook niet bij de kvv.Dat vers vlees goed is ben ik inmiddels wel van overtuigd. 8)Ik zie het ook aan Mika 8)
Okugest heb ik nog wel thuis.Ik gebruik zelf ook liever homeopathisch.
En je hebt gelijk ;het koken wil ik ook zo snel mogelijk afbouwen.
Het is goed mogelijk dat hij wat van straat heeft gegeten.Men gooit hier van alles langs de dijk waar ik Mika uitlaat. ??? ??? ???
Bedankt Francisca.
Door Lizzy
#121788
Pfff, irritant he, dat mensen hun zooi overal maar neer gooien! Het is hier niet anders hoor.... Het park ligt momenteel weer vol met afval van mensen die daar zitten te vissen en hun zooi niet opruimen >:(

Okugest is wereldspul he! Het beste maak je het tabletje fijn tussen twee eetlepels en giet je de poeder in de bek van Mika. Dan direct zijn bekkie dicht doen, anders vliegt de poeder er weer uit!
Door Francisca
#121795
Ik kan er zo af en toe echt kwaad om worden.Vooral als Mika gebakken visresten vindt.Ikke dat weer uit zijn bek vissen, loop je zelf met stinkende vingers. >:( >:(
Heb je ervaring met Cairns soms?Wel met Bassets zie ik. Probeer een Cairn maar geen pillen te geven zonder dat bekkie even dicht te houden.Je krijgt het geheid weer terug met een blik van:eet dat maar lekker zelluf. ;D ::)
Misschien heel brutaal hoor maar is Whoofer dezelfde als in hondenmanieren nr 5?
Francisca
Door Lizzy
#121800
Sunshine schreef: Ik kan er zo af en toe echt kwaad om worden.Vooral als Mika gebakken visresten vindt.Ikke dat weer uit zijn bek vissen, loop je zelf met stinkende vingers. >:( >:(
Heb je ervaring met Cairns soms?Wel met Bassets zie ik. Probeer een Cairn maar geen pillen te geven zonder dat bekkie even dicht te houden.Je krijgt het geheid weer terug met een blik van:eet dat maar lekker zelluf. ;D ::)
Misschien heel brutaal hoor maar is Whoofer dezelfde als in hondenmanieren nr 5?
Francisca
Hahaha, nou geen ervaring met Cairns maar wel met Bassets ja! Die presteert het tegenwoordig om net te doen alsof ze de pil heeft doorgeslikt en dan "kuch" te doen als ik me heb omgedraaid ;D. En dan heb ik die pil toch echt bijna door d'r strot geduwd hoor!

Helemaal niet brutaal trouwens! Dat is inderdaad Whoofer in hondenmanieren nr 5! Onze beroemde Bas-hond!
Door Francisca
#121832
Tja,je hebt van die eigenwijze ;Dzelluf nadenkende ;Dhonden.Maar wel errug lief ::)
Het gekke is trouwens knoflookpillen doe ik gewoon door het voer en echinaplant ook en dat eet hij wel op.
Leuke snuit heeft Whoofer.Gaat het al beter nu?
Francisca.
Door Lizzy
#121849
Sunshine schreef: Tja,je hebt van die eigenwijze ;Dzelluf nadenkende ;Dhonden.Maar wel errug lief ::)
Het gekke is trouwens knoflookpillen doe ik gewoon door het voer en echinaplant ook en dat eet hij wel op.
Leuke snuit heeft Whoofer.Gaat het al beter nu?
Francisca.
Yup! En soms zou je willen dat ze zelluf ff niet na zouden denken ::). Ja, soms lijkt het alsof ze weten precies wat ze wel en niet moeten doorslikken he?

Met Whoofer gaat het nog niet beter. Maar, ze heeft inderdaad een leuk smoeltje he :D!
Door Francisca
#121864
Jammer :(ik las het net in de andere topic.
Ik denk inderdaad dat honden bepaalde dingen 'weten'.Niet alleen honden hoor ook andere dieren.
Veel sterkte met Whoofer.Hoop dat jullie woensdag meer weten.
Francisca
Door Francisca
#124048
Even een update,we zijn nu 4 dagen verder en het gaat goed met Mika. :D Geen diarree meer,wel zie ik nu wat jullie bedoelen met dat slijm bij de ontlasting.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik hier zoveel leer dat ik over een mnd of 2 toch ook een dagje zelf wil gaan samenstellen,alleen dat botten-verhaal durf ik nog niet erg. :-[ ;D
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 09 jul 2004, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#124049
Sunshine schreef: Even een update,we zijn nu 4 dagen verder en het gaat goed met Mika. :D Geen diarree meer,wel zie ik nu wat jullie bedoelen met dat slijm bij de ontlasting.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik hier zoveel leer dat ik over een mnd of 2 toch ook een dagje zelf wil gaan samenstellen,alleen dat botten-verhaal durf ik nog niet erg. :-[ ;D
Hee, fantastisch dat de diarree weer verdwenen is! Heel goed :D.

Enne: je kunt best 1 dag in de week zelf samenstellen (en ook nog wel 2) waarbij je geen gebruik maakt van botten hoor. En om te wennen zou je kunnen overwegen om eens wat kippennekjes te kopen. Deze zijn zacht en er kan niks mee gebeuren (je kunt er zelfs nog een paar keer op meppen met een bijltje en dan zijn ze helemaal veilig). Meestal went eigenaar en hond op deze manier makkelijk aan het eten van bot ;).

Groetjes, Lizzy
Door Francisca
#124053
Bedankt,eerst maar eens zelf proberen en als dat goed gaat;wie weet. ;)
Dikke knuf voor Whoofer :-* En sterkte voor jullie.
Door Lizzy
#124737
Sunshine schreef: Bedankt,eerst maar eens zelf proberen en als dat goed gaat;wie weet. ;)
Dikke knuf voor Whoofer :-* En sterkte voor jullie.
Dank je :-*!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door