Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1216655
Graag zou ik jullie mening willen over mijn probleem met Luna

Ik voer mijn barrels vanaf Januari dit jaar KVV Bibi aanvullend met Smuldier pens compleet of vlees compleet. Smuldier geef ik alleen maar omdat ik zo makkelijker aan de 1400gr vlees kom die mijn honden per dag eten.
Nu had Luna met br*k vaak darm problemen. Op RC deed ze het uiteindelijk best goed eigenlijk. Vanaf het eerste moment dat we KVV gaven ging alles gelijk hartstikke goed met haar. Ze had gelijk goede ontlasting. Ik heel blij dus.
Nu de laatste paar weken heeft ze vreselijk last van misselijk en kwijlen. Ze spuugt niet. Wel hoest ze soms, als of er iets vast zit in haar keel. Ga ik met haar naar buiten, gaat ze gelijk naar het grasveld en eet die zowat kaal. Dit is niet elke dag en ook niet bij een bepaalde mix van Bibi in combi met een bepaald soort van Smuldier. Heb alle soorten en combi's al gedaan en geprobeerd maar is telkens bij verschillende dat ze last heeft. Nu heb ik Gastronol van A. Vogel gekocht voor maagzuur, Dit werkt goed bij haar.
Ze krijgt al regelmatig ook Barf producten om uit te proberen en het is me nog niet op gevallen dat ze dan maagzuur heeft. Maar dit weet ik niet zeker. Ze heeft oa braadkuikens plus inhoud van het orgaan zakje, kippennekken en haring en sardines gehad. Binnenkort wil ik volledig gaan Barfenen met producten van H, GD en hele prooidieren
Komt het maagzuur nou door het ontgiften? Zou ze niet tegen vers vlees kunnen? Ik wil niet terug op br*k. Ik vind haar zo zielig als ze zo misselijk is.
Wat kan ik het beste doen? Zal ik het gewoon aankijken als ze volledig op Barf zit. Ik geef geen % groentemix. Wel zo tussendoor tafelresten en fruit

Wat moet ik doen.... Moet ik doorzetten met nog even KVV en dan Barf. Moet ze wel terug naar de RC. Zal ik nu met wat ik in mijn vriezer heb al gaan Barfen. Ik weet het even gewoon niet meer.
In mijn vriezer heb ik liggen: kipfilet, kwartel, parelhoen karkas, schapenpens, kippenlever, kippenmaagjes, kippenbouten, braadkuikens, kippennekken, schapenlong. Kan ik hier toch nog een menu voor haar mee samenstellen. Ook al is het wat eentonig?
Laatst gewijzigd door *Nikki* op wo 25 mar 2009, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1216665
Ik ben trouwens Nikki 37 jaar. Woon in de omgeveing van Den Helder. Lees hier weer veel mee en had me ooit al eens aangemeld en ook weer afgemeld omdat ik er niks mee deed. Ben moeder van een zoon van 15 en sinds September 2008 getrouwd met mijn lieve schat.
Ik heb 3 honden (barrels). Een XSrafford/Rotweiler reu van 21 maand. Een Berner Sennen teef van 20 maand en een X teefje van 17 maand. Ook hebben wij 4 HTK katten. Kato 18jr, Punky 15jr, Kyra 9jr en Spike 6jr.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1217240
;D ;D

ze is misselijk, spuugt niet, kwijlt veel en hoest soms alsof er iets in haar keel zit..
ik zou effies langs de da gaan, of dit nu echt van de maag af komt, en zeker omdat je niet kan zeggen dat het na een bepaalde maaltijd komt......
hier een maag'patient' en die is even misselijk en spuugt dan vrij snel daarna..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1217270
Ben bij de DA geweest. AB spuit, primperan en Zitac gekregen. Advies: terug op de RC br*k  :-X :-X :-X :-X

Zitac wil ik eigenlijk niet geven, maar ipv dat de Gatronol en voor de misselijkheid Okugest. Liever namelijk homeopathisch.
Gisteren heeft ze Bibimix gehad en nergens last van gehad. Dus ga vanavond weer alleen Bibimix aan haar geven.

Het is zo vreemd dat ze niet spuugt. Lees namelijk dat bij maagzuur een hond eigenlijk altijd spuugt
Door tieneke
#1217287
Hier Tinus die er ook last van had,bleek later dat als er teveel vet aan de eend of kip zat hij er last van had.
Nu haal ik echt alle overtollige vet van de kip,eend en pens.
Hij heeft er gelukkig vrijwel geen last meer van.
Ik zou eerst eens een tijdje achter elkaar hetzelfde kvv geven,kijken of je hond er dan nog last van heeft en je in de tussentijd eerst eens heel goed verdiepen in een uitgebalanceerd barf-menu....nu zie ik haast een kompleet tok- dieet voorbij komen....veel te veel kip dus  ;)
Door Lizzy
#1217289
[quote="Nikkie"]
Ben bij de DA geweest. AB spuit, primperan en Zitac gekregen. Advies: terug op de RC br*k  :-X :-X :-X :-X

Zitac wil ik eigenlijk niet geven, maar ipv dat de Gatronol en voor de misselijkheid Okugest. Liever namelijk homeopathisch.
Gisteren heeft ze Bibimix gehad en nergens last van gehad. Dus ga vanavond weer alleen Bibimix aan haar geven.

Het is zo vreemd dat ze niet spuugt. Lees namelijk dat bij maagzuur een hond eigenlijk altijd spuugt
[/quote]

Bibimix is minder vet dan de natuurmix dus dit lijkt op wat Tieneke beschrijft. Misschien doe je er goed aan om te beginnen met een barf menu met magere diersoorten. Te denken valt aan kip, kwartel, kalkoen, parelhoen, konijn, haas en natuurlijk alle wild (behalve zwijn).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1217306
zimba heeft ook zitac gehad, ben ermee gestopt, heb hem een poosje op kvv gehouden, nu weer begonnen met barf.. gaat eigenlijk heel goed, mits ik hem niet te veel botwerk geef.
nu ga ik binnenkort de botten malen zodat ie nog wel lekker zijn lappies vlees kan blijven eten..
ik heb een echo laten doen bij hem, om iig andere dingen uit tesluiten..
op kvv vondt mijn da een goed plan.
als je hond al moeilijk verteerd, is het vrij logisch dat een plakaat met br*kkenmeuk haast helemaal niet verteerd.
lekker een poosje op kvv blijven.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1217624
Ze heeft nu de twee dagen achter elkaar de Bibimix gehad en yessssssssss geen problemen gehad. Morgen geef ik haar weer de Bibimix. Dan ga ik de kipmix 3 dagen proberen. en dan weer 3 dagen bv de schapenmix etc. Geeft ze problemen bij een mix ga ik die haar niet meer geven.  En krijgt zij de mixen waar ze het wel goed op doet en de andere honden de mixen waar zij het niet goed op doet. Heb nog ongeveer 30kg Bibi liggen wat ik natuurlijk zonde is om in de kliko te gooien. Wil ook niet de een aan de barf en de ander aan de KVV. En misschien weet ik wel iemand die de Bibi kan overnemen. Volgende week krijg ik rond 100kg barf spullen binnen. Waarvan alles wat Lizzzy schrijft erbij zit op de haas na.  Dan wil ik ook nog prooidieren erbij bestellen. Dus dan heb ik voor ongeveer 8 weken barf producten in huis
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1217711
[quote="vanaalst"]
zou zeker een week hetzelfde geven...
[/quote]

Ik zal zo eens kijken hoeveel ik van alle soorten heb. En zou jij dan eerst de KVV geven/opmaken en dan pas de barf producten geven?
Ik las dat jij Zimba 1x daags zijn "prakje"geeft en dan nog 1x bv ei, yoghurt. Is dit ook ivm met zijn maagzuur. Ik heb namelijk ook kefir staan. Ik geef Luna ook momenteel een beetje zemelen als ruwe vezel. Weet niet of ze daardoor mogelijk geen last meer heeft.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1217932
ja ook vanwege het maagzuur...
dan is ie niet 'leeg'..
die zemelen zou ik dus echt niet geven, is nergens voor nodig..
ik zou tijdens de kvv eens wat kippenekken geven, een poosje en daarna een karkas geven, heel rustig aan opbouwen..
weet van zimba dat als ik te snel weer wil dat hij er last van krijg..
hij krijgt van mij ook probiotica
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1219894
Ging al even een tijdje goed. Maar vanavond opeens spuitpoep. Ze krijgt al een paar dagen alleen de Bibimix. Vanochtend was de kefir klaar dus een eitje met kefir gegeven. Toen ik zelf de kefir dronk prikkelde het wat op mijn tong dit is de tweede keer achter elkaar dat ik dit merkte. Daar voor nooit gehad. Zou het zijn dat de kefir niet goed was. Het heeft 4 dagen gestaan voor ik de bloemkooltjes eruit heb gehaald en heb het ze toen gelijk gegeven.
Door Femke
#1220132
[quote="Nikkie"]
Ging al even een tijdje goed. Maar vanavond opeens spuitpoep. Ze krijgt al een paar dagen alleen de Bibimix. Vanochtend was de kefir klaar dus een eitje met kefir gegeven. Toen ik zelf de kefir dronk prikkelde het wat op mijn tong dit is de tweede keer achter elkaar dat ik dit merkte. Daar voor nooit gehad. Zou het zijn dat de kefir niet goed was. Het heeft 4 dagen gestaan voor ik de bloemkooltjes eruit heb gehaald en heb het ze toen gelijk gegeven.
[/quote]

Zou best kunnen. Overigens zou ik me over 1 of 2 dagen spuitpoep niet al te veel zorgen maken, pas als het aanhoudt zou ik dingen gaan uitsluiten. Kan van de kefir komen (heeft je hond wel eens eerder kefir gehad?) maar er kan ook een virusje langswaaien..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door