Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1216811
Over wie anders gaat het dan Skoll...
Ze is net 1 jaar geworden. Is het misschien pubergedrag? Ze neemt vluchtig een paar happen om vervolgens weer als een gek door het huis te rennen.
Afgezonderd eten heeft geen zin, dan gaat ze piepen voor de deur en eet helemaal niets.
Eigenlijk wil ze gewoon 24/7 rennen. Levenslust zat, lichamelijk zal er niets mis zijn.

Ik denk dat ze stiekem toch wat eet, anders zou ik alle botjes voelen. Ze is erg slank. Maar ze heeft net zelfs haar kwartel laten staan?
Ze heeft altijd moeilijk gedaan met eten, maar in de winter ging het ontzettend goed. Eigenlijk sinds die paar mooie dagen is zo zo wild. Lente in haar bol?

Ik heb sowieso het idee dat ze alleen naar behoefte eten. Ze eten allemaal alleen als ze honger hebben en als ze een keer meer krijgen dan normaal of een paar uur eerder, eten ze allemaal niet veel.

Maak ik me nu zorgen om niets?
Door YaYa
#1216824
Is ze al gesteriliseerd? Zo niet, dan zou er weleens een krolsheid aan kunnen komen en kan ze last hebben van de hormonen.
Door Mevroi Kruim
#1216842
Kan idd het voorjaar wezen  :D ook als ze gesteriliseerd zijn. Tis een jonge blom tenslotte!

Wat betreft de hele dag door eten: op vaste tijden eten moeten ze leren. Als ze gewend zijn dat er de hele dag wat staat dan zullen ze niet ineens hun bakjes leeg gaan vreten. Da's dus een leerproces.
Ik heb hier trouwens 4 katten die 2 x daags eten (en 1 die eigenlijk 10x daags wil eten, maar dat komt omdat ze dement is en vergeet dat ze al gegeten heeft  ;D) en 1 die eigener beweging 1x daags de prak komt halen. Meneer dineert alleen en doet niet aan ontbijt  8) de rest staat te krijsen en mij pootje te lappen en hij ligt in z'n mandje en kijkt de zaak minzaam aan. 's Avonds daarentegen breekt hij de tent af  ;D
Door Too
#1216853
Kan me je 'zorg' goed voorstellen, maar zolang ze vrolijk rondrent en zin heeft in t leven.... en t voorjaar..
ongemerkt eet ze ws toch genoeg.

Ik zou willen dat de dametjes naar behoefte aten... dat willen ze wel  maar hun definitie van 'naar behoefte', wijkt wat af van de mijne  ;D
...... ze leveren graag lege, schone bakken af
Door Henkje
#1216855
Normaal krijgen ze twee keer per dag.
Alleen soms heb ik avonddienst en dan geef ik in plaats van zes uur om vier uur eten. Dan eten ze allemaal weinig omdat ze nog niet zo'n honger hebben. En dan staat het wat langer.

Met rauw vind ik het ook niet zo fijn dat het de hele dag door staat 8)
Door Too
#1216867
.... tegenwoordig ga ik af en toe om half 7 'sochtends de deur uit , krijgen ze om 6 uur ontbijt
De eerste keer waren ze verbijsterd, de dag daarop stonden ze om half 7 op bed m'n ademhaling te controleren. ;D

Ws kom je heul laat thuis na een avonddienst maar mijn 'regel' is : kom ik voor 24.00 thuis krijgen ze t dan , wordt t veel later dan serveer ik t vroeg in de middag
Door flin
#1217059
ze eten hier ook 'met vlagen' ...
en zijn ook aktief met vlagen...

'k bekijk 't gemiddelde wat ze binnenkrijgen over een dag of 3; en dan blijkt dat ze de ene dag vreten, en de andere dag wat snoepen...
gemiddeld zit 't dan allemaal wel weer goed....

'k heb van de DSZ een gedroogd lappie rundvlees gekregen, dus mochten ze bijna omvallen, kunnen ze nog op 'n houtje droog-vleesje knagen....die durf ik gewoon te laten liggen...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door