Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#1216949
Mijn wetterteefje is wat jeukerig tijdens de loopsheid.
Ze is nu loops (2e keer, ze is nu 16 manden) en likt en sopt de hele dag.
Ze houdt zich goed schoon maar overdrijft en is ook wat krabberig, en ze likt dus haar buik.
Die is er rood van en dat lijkt me niet de bedoeling.
Verder is ze vrolijk en prima in orde.

Nu zei iemand dat het misschien kan schelen als ik rund even uit het menu haal voor haar.
De eiwitten daarin zouden de boosdoener kunnen zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Door charmed
#1216954
Kalin had dat ook altijd tijdens loopsheden, helemaal rood jeukerig buikje, wat ons op een gegeven moment opviel dat het alleen tijdens de loopsheid en een klein poosje erna was. Volgens de da was dat bij haar door de hormonen. Nu is ze met 11 jaar gesterriliseerd en ze heeft nooit meer een rood jeukerig buikje gehad.
Door Marjoleine
#1216955
charmed schreef: Kalin had dat ook altijd tijdens loopsheden, helemaal rood jeukerig buikje, wat ons op een gegeven moment opviel dat het alleen tijdens de loopsheid en een klein poosje erna was. Volgens de da was dat bij haar door de hormonen. Nu is ze met 11 jaar gesterriliseerd en ze heeft nooit meer een rood jeukerig buikje gehad.
Ja, ik vermoed dat het bij RR ook hormonaal is, omdat ze het tijdens de loopsheid heeft en normaal nooit.

Maar RR is 16 maanden en ik ben geen voorstander van sterilisatie als dat niet absoluut noodzakelijk is.
Dus andere tips zijn welkom ;)
Door tessa
#1216994
Mijn twee shih tzu's krabben ook beduidend meer tijdens de loopsheid.
Normaal krabben z zich nauwelijks dus dit valt erg op.
Zodra de loopsheid weer voorbij is ,is het krabben ook weer afgelopen
Door charmed
#1217267
Ik had er nog bij willen zetten dat ze gesterriliseerd is vanwege medische noodzaak (baarmoeder ontsteking die niet overging met AB) Ik zou ook niet sterriliseren zonder medische noodzaak, groot gelijk heb je.

Ik gaf haar altijd Urtica Complex van VSM, maar die is uit de handel, dat is tegen netelroos en zonnealergie. Dit hielp enorm goed.  Ik zou niet weten wat een alternatief is nu.
Marjoleine schreef: Ja, ik vermoed dat het bij RR ook hormonaal is, omdat ze het tijdens de loopsheid heeft en normaal nooit.

Maar RR is 16 maanden en ik ben geen voorstander van sterilisatie als dat niet absoluut noodzakelijk is.
Dus andere tips zijn welkom ;)
Door Marjoleine
#1217333
charmed schreef: Ik gaf haar altijd Urtica Complex van VSM, maar die is uit de handel, dat is tegen netelroos en zonnealergie. Dit hielp enorm goed.  Ik zou niet weten wat een alternatief is nu.
Er is vast wel een ander Urtica middel, maar welke zou ik kunnen gebruiken?

En zou dat van die runder-eiwitten kunnen kloppen?
Ik heb net een lading ribben binnen :(
Die lusten de andere honen ook graag maar het is zo sneu als zij die dan opeens niet meer mag  :-\
Door charmed
#1218228
Als je googled vind je wel Urtica Complex (van Zonnegoud e.a.) Het is een Fytotherapeutisch middel, dit zou je bij een reform winkel kunnen halen en daar kunnen ze ook advies geven welke Urtica Complex goed is.

Als je hond dit probleem alleen heeft tijdens loopsheden, zou ik er niet vanuit gaan dat het door Runder-eiwitten komt. Ik zou dus niets aan het eten veranderen, maar gewoon even kijken of je een Urtica Complex bij het probleem kan vinden.
Marjoleine schreef: Er is vast wel een ander Urtica middel, maar welke zou ik kunnen gebruiken?

En zou dat van die runder-eiwitten kunnen kloppen?
Ik heb net een lading ribben binnen :(
Die lusten de andere honen ook graag maar het is zo sneu als zij die dan opeens niet meer mag  :-\
Door Lizzy
#1219205
1000 gram rundvlees bevat tussen de 179 en 226 gram eiwit.
1000 gram paardenvlees bevat tussen de 136 en 163 gram eiwit.
1000 gram lamsvlees bevat tussen de 107 en 175 gram eiwit.
1000 gram lamslever bevat tussen de 195 en 212 gram eiwit.
1000 gram kippenvlees bevat tussen de 126 en 163 gram eiwit.

Dat rundvlees zoveel meer eiwit bevat, klopt dus niet echt. Je ziet bij veel honden huidproblemen rond de loopsheid. Soms wil borage olie nog wel eens wonderen verrichten. Borage olie beschermt de huid en heeft een gunstige werking op de hormonen.
Door Marjoleine
#1219807
Lizzy schreef: 1000 gram rundvlees bevat tussen de 179 en 226 gram eiwit.
1000 gram paardenvlees bevat tussen de 136 en 163 gram eiwit.
1000 gram lamsvlees bevat tussen de 107 en 175 gram eiwit.
1000 gram lamslever bevat tussen de 195 en 212 gram eiwit.
1000 gram kippenvlees bevat tussen de 126 en 163 gram eiwit.

Dat rundvlees zoveel meer eiwit bevat, klopt dus niet echt. Je ziet bij veel honden huidproblemen rond de loopsheid. Soms wil borage olie nog wel eens wonderen verrichten. Borage olie beschermt de huid en heeft een gunstige werking op de hormonen.
Ik heb haar voornamelijk kip en ander gevogelte gegeven tijdens de loopsheid.
Ik begreep dat het aan het type eiwit zou liggen, maar het fijne weet ik niet van deze stelling, hoor.

Hoe geef je die olie en waar kun je het kopen? Ik ken borage alleen als kruid.
Door Lizzy
#1219942
Marjoleine schreef: Ik heb haar voornamelijk kip en ander gevogelte gegeven tijdens de loopsheid.
Ik begreep dat het aan het type eiwit zou liggen, maar het fijne weet ik niet van deze stelling, hoor.

Hoe geef je die olie en waar kun je het kopen? Ik ken borage alleen als kruid.
Ja, er wordt wel vaker gesuggereerd dat er iets mis zou zijn met rund maar nog nooit heeft iemand me uit kunnen leggen waarom dan niet. Aangezien ik zelf nooit problemen heb met rund en ook verder niet tegen kom (ik ken meer honden die moeite hebben met kip dan dat ze moeite hebben met rund), heb ik me er verder niet in verdiept.

Borage-olie kun je bij vrijwel iedere drogist of gezondheidswinkel of natuurvoedingswinkel kopen. Vitotaal is bijv. een vrij gangbaar merk bij drogisten en zij hebben ook borage olie in het assortiment: http://www.vitotaal.nl/borage-olie?itemID=73. De capsule kun je kapot knippen met een schaar en de olie over het voer doen. Veel honden eten de capsule gewoon heel op, als je het bij het voer legt.
Door Marjoleine
#1220234
RR is erg blij dat ze weer lekker haar runderstrotjes en andere lekkere dingen kan eten ;)

Ik ga het halen, die borage, dank je wel.
Loopsheid is bijna over inmiddels, maar ik zal het toch nog een tijdje geven.
Haar buik is nog veel roder dan ik graag zie, dus misschien versnelt het de zaak toch nog.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door