Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1216343
Falco moet er binnenkort een keer aan geloven. Castratie dus, achgossie....

Ik lees in de zoekfunctie vanalles over verschillende soorten narcoses, maar ik kan er niet echt een verschil uit destileren. Gasnarcose is beter? Ook voor een kortdurende ingreep zoals dit? Iemand die mij het verschil een beetje uit kan leggen?

Groetjes Juul
Door Anthraciet
#1216357
Wat ik van mijn dierenartsen altijd begrepen heb:
Gasnarcose kunnen ze over het algemeen beter doseren, zodat ze niet snel teveel kunnen geven en eventueel iets bij kunnen doseren mocht het nodig zijn.
Wel is het meer werk en nauwkeuriger werk voor ze, dus vaak wel wat duurder.

En ik begrijp ook dat het per dierenarts verschilt. Er zijn artsen die perfect een injectienarcose kunnen afmeten en toedienen en artsen die zelf liever met gas werken. Ik vind in principe het belangrijkste waar die arts de meeste ervaring mee heeft, dan heb je minder kans dat er dingen mis kunnen gaan.

Wel instrueer ik mijn dierenartsen altijd omtrent de narcose voor mijn honden omdat poolhonden wat anders in elkaar zitten en een 'gewone' narcose voor hun vaak te zwaar is, met alle gevolgen van dien :-X
(Daarom heb ik ook een dierenarts die zelf al 25 jaar Malamutes fokt en dus weet hoe en wat. Het zal nog wat worden als hij er binnenkort mee op houdt :-\)

Barfplaats wordt gesponsord door