Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#1215299
Ik vraag me eigenlijk af...omdat ik zelf niet (meer) ontworm..Hoe vaak komt een wormenbesmetting eigenlijk voor? Hebben jullie honden er vaak last van (gehad)? Ontwormen jullie wel (tegen hartworm?) als jullie naar het buitenland gaan?

gr Nicky
Door Mevroi Kruim
#1215358
Ik ontworm nooit, niet de honden en niet de katten. De laatste keer was jaaaaren geleden toen een van de katten lintworm had, die heeft toen een kuur gehad.
Zolang ik niks zie en iedereen naar verhouding (leeftijd) tierig en gezond is doe ik er ook niks aan en alles leeft nog, en is inmiddels 12 en 6 jaar (honden) en 19, 17 en 14 (katten).
Ik ga nooit met de honden naar zuidelijke landen dus hartworm doe ik niet.
Door bloemetje
#1215362
Hier heb ik ze eigenlijk nooit gezien. Maar wij gaan wel regelmatig naar het buitenland. Dan ontworm ik altijd tegen hartworm ed als ik thuiskom. Dus ik kom uit op 1 of 2x per jaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#1215550
Ik heb ze nog nooit gezien. Alleen als pup zijn ze hier volgens schema ontwormd, en verder doe ik het alleen als we naar Zweden gaan dan is het namelijk verplicht (tegen lintworm). Dat doen we gemiddeld één keer in de vier jaar. Ik heb na die wormenkuren nooit wat gezien in de ontlasting. Bij Duc heb ik laatst ontlastingsonderzoek laten doen, dat leverde ook niets parasitairs op.
Door Nicky
#1215569
bloemetje schreef: Hier heb ik ze eigenlijk nooit gezien. Maar wij gaan wel regelmatig naar het buitenland. Dan ontworm ik altijd tegen hartworm ed als ik thuiskom. Dus ik kom uit op 1 of 2x per jaar.
Waarmee ontworm je dan? Het is wel grappig want ik loop hiermee in mn hoofd na een inenting Weil bij de DA (die het overigens helemaal niet raar vond dat ik alleen Weil wilde).
Ze zei na de prik "Heb je nog iets anders nodig? Ontwormingskuur...of daar doe je zeker ook niet aan dan?" Dat vond ze ook niet zo raar of erg omdat ik zei dat ik de ontlasting wel inspecteerde op eitjes ofzo maar ze waarschuwde me wel voor de hartworm in Frankrijk (ze weet dat we daar heen gaan van de zomer) en dat dat toch wel een nare besmetting is die vaak te laat ontdekt wordt.
Door bloemetje
#1216246
Nicky schreef: Waarmee ontworm je dan? Het is wel grappig want ik loop hiermee in mn hoofd na een inenting Weil bij de DA (die het overigens helemaal niet raar vond dat ik alleen Weil wilde).
Ze zei na de prik "Heb je nog iets anders nodig? Ontwormingskuur...of daar doe je zeker ook niet aan dan?" Dat vond ze ook niet zo raar of erg omdat ik zei dat ik de ontlasting wel inspecteerde op eitjes ofzo maar ze waarschuwde me wel voor de hartworm in Frankrijk (ze weet dat we daar heen gaan van de zomer) en dat dat toch wel een nare besmetting is die vaak te laat ontdekt wordt.
Milbemax. Stronghold kan geloof ik ook. Ik gebruik ook altijd de scaliborband.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door