Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1215613
Tilly werd van haar vorige menu toch wel wat hongerig. Nu is dat een heel goed teken bij een notoire voedselweigeraar, maar ik wil toch maar wat ruimere porties geven. Volgens mij kan ze dat wel hebben. Zojuist heb ik dus het menu op de schop genomen en aangepast aan haar grote honger. Kunnen jullie bekijken of het zo wel goed is? Ik kom wel hier en daar 10 gram tekort of te veel, maar ik hoop dat dat niet zo erg is. Bij het afwegen kan ik toch ook wel eens niet precies porties van 50 gram maken. Het menu is dus:

maandag 100 gram konijnkarkas en 50 gram kippenmaag
dinsdag 50 gram kippenvleugel/nek en 100 gram spiervlees
woensdag 50 gram parelhoenkarkas en 50 gram groente en 50 gram kippenhart
donderdag 50 gram parelhoenkarkas en 50 gram groente en 50 gram lamshart
vrijdag 100 gram Eendvleugel en 50 gram runderhart
zaterdag 50 gram Eendvleugel en 50 gram groente en 50 gram kippenlever
zondag 100 gram kippenvleugel/nek en 50 gram spiervlees
maandag 50 kippenvleugel/nek en 100 gram sardines

Hierbij geef ik één week allerlei orgaan en de andere week geef ik dan alleen pens. Spiervlees is zo veel mogelijk verschillend, hert, rund, eend, konijn, lam enzovoort.
Gebruikersavatar
Door kira
#1215681
maandag  100 gram konijnkarkas en 50 gram kippenmaag
dinsdag 50 gram kippenvleugel/nek en 100 gram spiervlees
woensdag 50 gram parelhoenkarkas en 50 gram groente en 50 gram kippenhart
donderdag 50 gram parelhoenkarkas en 50 gram groente en 50 gram lamshart
vrijdag 100 gram Eendvleugel en 50 gram runderhart
zaterdag 50 gram Eendvleugel en 50 gram groente en 50 gram kippenlever
zondag 100 gram kippenvleugel/nek en 50 gram spiervlees
maandag  50 kippenvleugel/nek en 100 gram sardines


bot: 550 gram
orgaan: 200 gram gewoon en 50 gram lever
spier: 150
groente: 150
vis 100 gram compleet.
totaal dagen 8 1200 gram, waarvan 100 gram compleet. Dat is 50% bot, 22,72% orgaan (waarvan 4,54% lever en de rest overig), 13,63% vlees en 13,63% groente.

Zelf zou ik iets meer spiervlees geven en wat minder orgaan. Maar wellicht is dat persoonlijk. Verder zit er afwisseling in, zeker omdat je qua botwerk wat beperkt bent door de geringe hoeveelheid die je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1215737
Het is inderdaad moeilijk portioneren. Wat ik zou kunnen doen is de ene week een portie orgaan vervangen door een portie spiervlees en andersom.
Gelukkig heb ik een goede leverancier, zodat ik mijn klein hondje afwisseling kan bieden.  ;) :D
Gebruikersavatar
Door kira
#1215859
Ja echt wel. Ik zou, als ze niet aan de dunne gaat van het orgaan ook kiezen voor de ene week dit en de andere week dat. Zolderkat heeft mazzel, ik hou altijd wel wat over van iets. Die krijgt trouwens gewoon op één dag orgaan, de andere dag dan bot etc. Dat gaat bij haar gewoon goed, Denk een kwestie van proberen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door