Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door suzanne 1
#1207873
Ik helemaal trots een tijdje geleden. Vanaf het eerste moment at Tirza de carnibest prima. Ze vloog door de kamer om maar zo snel mogelijk bij haar bakje te komen. Het was echt een race met de hond wie er het eerst was.
Maar vorige week was de carnibest wat donkerder en is ze er een paar dagen ziek van geweest.
En nu blieft mevrouw het niet meer. Ze heeft sinds gister ochtend niks gegeten.
WEL VAN DE HOND TROUWENS. Daar kaapte ze het gewoon uit de bak. Heb haar vlees dus maar aan mijn Maxkliko gedaan. Die vond dat kattenvoer natuurlijk heerlijk.
Denk dat ik maandag maar is een muisje voor haar ophaal om te kijken of ze dat wel wil, want haar op cb van de hond zetten vind ik niet zo wat.
Door flin
#1207991
en weet je wat 't verschil is tussen cb-nond en cb-kat?

mjaw...muisjes kunnen ook lekker zijn natuurlijk!

... en kwartels en duif en hamsters en en... :D ;)
Door ibbi
#1210122
CB  ( voor honden )  eend/rijst en eend diabetes zijn beide ook geschikt voor katten ~
zit geen pens in. Als je kat wel de cb met pens lust, kan ze dat ook gerust eten hoor.
ik zou over een tijdje weer d'r eigen cb proberen.
Door vitess
#1210365
Carnibest Kip/rijst, eend/rijst en eend diabetes zijn alledrie geschikt voor katten. De zes van mij lusten dit allemaal. Ik geef ze dan ook wat hart of verse vis erbij.
Door hamada
#1212575
Onze Nymphea eet ook gewoon mee met de honden CB, maar vindt het extra lekker als ze wisselende smaken krijgt. ze heeft voorkeur voor kip/rijst, en lam/rijst. Soms krijgt ze in plaats van de CB natuur een maaltijd soepvlees, rundergehakt of een Rodiburger lamshart.Als ze zo'n tussenmaaltijd heeft gehad, dan valt ze de dag daarop met nieuw enthousiasme aan op de CB.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1212718
toen ot nog op de cb stond (ik maal tegenwoordig zelf), leek het op een gegeven moment haar ook wel uit de neus te komen. afwisseling bleek de beste optie. een andere smaak, maar ook iets totaal anders (een maaltijd spiervlees oid, of dingetjes als kwartel, duif, weekendrat, muis, gerbil) geven en daarna at ze weer redelijk cb.
je zou ook eens een ander merkje katten-kvv (haaksbarf, bibi of bandit) kunnen proberen voor de afwisseling. maar als ze pens  en groente lust, zou ik haar lekker met de hond mee laten happen. sommige grote botdingen kunnen katten niet aan (knarsen en ribben bv), dus geef dan wat kleinere vleesbotjes.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1213326
Vinnie heeft het geloof ik ook een beetje gehad met de cb. Ik heb er al een paar keer wat dingetjes bij gegeven en die gaan snel naar binnen. Een muisje, een ratje, een stukje sucade-lap, lamshart. Zelfs het zelf kauwen, wat een paar weken geleden nog een groot probleem was, is nu wel lekker geloof ik. Ach, katten zijn bijzondere dieren en eigenlijk geef ik hem groot gelijk. Ik zou die gemalen prut ook niet elke dag willen eten.  :D
Door suzanne 1
#1215545
Ik heb van de week eend/rijst geprobeerd want ze spuugde de gewone cb gewoon weer uit. Ik denk dat ze niet tegen pens kan want als ze wat wegkaapt bij de hond moet ze ook altijd overgeven.
Ik ga ook wat meer met haar afwisselen qua smaakjes. Maar met de hond mee eten lukt dus niet i.v.m. de pens.

Ben trouwens heel erg trots op Tirza, ik heb net een fussy muis voor haar gekocht. (ze heeft nog nooit een muis o.i.d. gehad, en heb zelf altijd hamsters gehad waar ze niet eens naar keek) Maar het was gelukkig gelijk raak. Ze was gelijk helemaal gek van de muis. Heen en weer aan het smijten etc. Maar hij moet natuurlijk wel opgegeten worden dus heb ik hem iets ingesneden. Oh wat vond ik dat sneu :'( , zo'n lief muisje. En toen snapte ze hem. Ze wist alleen nog niet hoe je hem moet vasthouden dus dat heb ik maar voor haar gedaan. Ging haast over m'n nek toen ik dat schedeltje hoorde kraken, maar ik was tegelijkertijd wel heel trots op haar.
En Tirza blijkbaar ook op zichzelf. Ze heeft wel een half uur kroelend op mijn schoot gelegen, in en in tevreden met zichzelf.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1215564
geweldig dat ze de muis lekker vond! ik zou er gebruik van maken en muizen en ratten inslaan. en het went wel hoor, wat ik hier aan knaagdieren in de vriezer heb, is gewoon kattenvoer.
het kan trouwens ook zijn dat de honden-cb teveel koolhydraten voor haar heeft. in dat geval zou je hond diabetes-eend eens kunnen geven. zit geen pens in en geen rijst of andere koolhydraten.
Door suzanne 1
#1215614
Ik wil ook zeker echt gaan barfen met haar. Maar zoals ik bij even voorstellen al zei, woon ik nog bij mijn ouders en ze willen geen dode dieren in huis. Carnibest gaat nog net, maar meer echt niet.  Over 3 maanden en 2 weken gaan ze naar Aruba emigreren en blijf ik hier wonen. En vanaf dan VOLOP BARFEN natuurlijk ;D :D
Dus we kijken er hier erg naar uit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door