Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1215079
Ik wil toch nog wel wat meer weten over groentemix weet wel wat er zo'n beetje in mag heb net nog hele bak gemaakt andijvie wortel lof broccoli bietje en knoflook ik doe dat met een groentehakker van tomado maar lees dat het eigenlijk een soor pap moet worden het worden bij mij hele kleine snippertjes en geen mouse of zo.
Als het dan niet fijn genoeg is sta ik nog voor niets te mixen.
Gr.Marjan.
Door Lizzy
#1215134
Hakken is inderdaad niet goed genoeg. Je moet het zo zien dat alle bladgroentencellen kapot moeten worden gemaakt. Dan ziet je mix er zo uit:

Afbeelding

Je hebt het niet voor niets gedaan nu hoor, maar ik zou hier zelf nog 2 tellen de kook overheen gooien of mengen met pens en het dan een uurtje laten staan zodat de bacterieen in pens de groenten 'aan kunnen vreten'.
Door deja
#1215158
wat voor machine moet je dan hebben om het zo te krijgen zoals het moet worden, en als ik bv. 6 ons mix maak hoeveel pens moet er dan bij.
Groeten en bedankt voor het advies Marjan.
Door Nynke
#1215161
deja schreef: wat voor machine moet je dan hebben om het zo te krijgen zoals het moet worden, en als ik bv. 6 ons mix maak hoeveel pens moet er dan bij.
Groeten en bedankt voor het advies Marjan.
Zo'n machine met van die hele snelle ronddraaiende mesjes (keukenmachine?) of een sapcentrifuge en ik denk dat een pondje pens wel genoeg is.

Ikgebruik zelf een sapcentrifuge en die maalt alles ultrafijn en dan meng ik later het sap en de pulp weer. Het wordt echt een mousse  :) :)
Door Lizzy
#1215163
deja schreef: wat voor machine moet je dan hebben om het zo te krijgen zoals het moet worden, en als ik bv. 6 ons mix maak hoeveel pens moet er dan bij.
Groeten en bedankt voor het advies Marjan.
Ik zou de groentenmix in kleine porties invriezen en dan pas met de pens mengen op de dag dat je de pens gaat voeren. Je kunt dan de pens en de groenten mengen en een uurtje later geven. Want samen invriezen heeft geen zin. De bacterieen van de pens liggen dan hoegenaamd stil.

Je kunt de groentemix ook even heel kort koken.

Ik gebruik de Champion Juicer maar die is erg duur. Dat is een sap-pers. Met een keukenmachine schijnt het ook goed te gaan. Met een blender lukt het ook wel, alleen moet je er dan vrij veel vocht bij doen (yoghurt of ei of iets) om er een homogeen resultaat mee te krijgen.
Door Butch
#1215182
Ik ben in het begin bezig geweest met een staafmixer en een blender. Die staafmixer ging nog wel, maar ik was voor 3 kilo groente echt uren bezig. Ik maak altijd en voorraadje voor 3 weken of zo, maar dat kostte me een hele middag. Nu heb ik ook een champion juicer, ben in een half uurtje/ drie kwartier klaar voor 3-4 kilo (incl. in bakjes verpakken): geweldig ding.
Door Mevroi Kruim
#1215342
En ik maak de groentemix per keer vers, da's dan 2 eetlepels per hond ongeveer dus niet idioot veel, en dat doe ik met de staafmixer. Bij de Braun zit er een bakje bij met een mesje onderin, daar mik ik de groente in met een ei (met schaal) en draaien maar! Ik gooi er voor de grootste zeur nog wat vlees doorheen en dan eet meneer het wel op, Tara eet haar groente met ei zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door