Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yalinka
#1212168
Mijn bernertjes zijn nu 4 weken en 3 dagen en krijgen sinds enkele dagen vlees.Ik heb gemalen kipkarkas en daar wat gemalen kippenmagen door gemengd.Ze eten niet maar vreten. :)Heerlijk om te zien.Kan ik nu elke keer iets anders erbij geven zoals een ei of vis(eerst gemalen)en dan b.v. pens,hart en lever?Ik denk per dag iets anders aanbieden en zo het aanbod uitbreidden.En wanneer mogen ze b.v. karnemelk of kefir/biogarde.Toen ze 3 weken waren stond Roxie karnemelk te drinken en zag ik èèn pupje vrolijk meedrinken.
Vandaag heb ik wat zeewier en een paar drupjes levertraanolie erdoor gemengd en pas met 6 weken ga ik gepureerde groenten erbij geven.Ik vind het zo leuk ondanks dat ik het best wel een beetje eng vond maar ze doen het echt super en hebben prachtige gewichten.Wat zou ik als knaagstaafje kunnen geven want nu vinden ze m'n voeten en broekpijpen erg leuk om in te knagen.
Door Lizzy
#1212394
Yalinka schreef: Mijn bernertjes zijn nu 4 weken en 3 dagen en krijgen sinds enkele dagen vlees.Ik heb gemalen kipkarkas en daar wat gemalen kippenmagen door gemengd.Ze eten niet maar vreten. :)Heerlijk om te zien.Kan ik nu elke keer iets anders erbij geven zoals een ei of vis(eerst gemalen)en dan b.v. pens,hart en lever?Ik denk per dag iets anders aanbieden en zo het aanbod uitbreidden.En wanneer mogen ze b.v. karnemelk of kefir/biogarde.Toen ze 3 weken waren stond Roxie karnemelk te drinken en zag ik èèn pupje vrolijk meedrinken.
Vandaag heb ik wat zeewier en een paar drupjes levertraanolie erdoor gemengd en pas met 6 weken ga ik gepureerde groenten erbij geven.Ik vind het zo leuk ondanks dat ik het best wel een beetje eng vond maar ze doen het echt super en hebben prachtige gewichten.Wat zou ik als knaagstaafje kunnen geven want nu vinden ze m'n voeten en broekpijpen erg leuk om in te knagen.
Het is een prima idee om iedere dag wat anders erbij te geven. Vanaf nu kun je ze ook al zuivel geven hoor. Ik zou met vis een beetje voorzichtig doen. Dus niet 1 hele maaltijd met vis maar allemaal 1 klein stukje. En dan de keer erop 2 kleine stukjes. Want sommige honden worden misselijk van vette vis (als ze teveel tegelijk eten) en dan moeten ze het nooit meer. Dat is zonde.

Qua knaagdingen vind ik lekkere grote kalfswervels mooi spul. Kunnen ze zich lekker op uitleven, zonder dat ze er wat vanaf kunnen knagen.
Door Lizzy
#1212395
Oh. Als je lever en vette vis geeft, hoef je geen levertraanolie te geven hoor. Lever en vette vis bevatten genoeg vitamine A en D. En verder lekker veeeeeel buiten in het zonnetje laten spelen. Dat is goed voor de vitamine D!
Door Yalinka
#1214553
Lizzy schreef: Oh. Als je lever en vette vis geeft, hoef je geen levertraanolie te geven hoor. Lever en vette vis bevatten genoeg vitamine A en D. En verder lekker veeeeeel buiten in het zonnetje laten spelen. Dat is goed voor de vitamine D!
Ik had vandaag 1 misselijke pup.Ik had kipkarkas,gemalen, en wat verse gemalen sardientjes erdoor.Het ging er goed in maar 1 teefje moest er later wat van braken.Ik heb ook al kippenmagen klaarliggen maar wacht daar nu mee tot morgen anders krijgen ze te snel verschillende dingen op 1 dag.Ga vanmiddag wel wat kefir proberen te geven.Ik vind het super hoor ,barfende pups :)Kan niet wachten tot ze zelf een kipkarkas of zalmkop gaan verscheuren ;)Op de markt al een afspraak gemaakt om zalmkarkassen apart te laten leggen.Soms was ik net te laat en hadden ze niks meer.Ze doen het super en met bijna 5 weken zitten ze al op gewichten van 5100 tot 6080 gram.Nu wacht ik nog op het zonnetje :(
Door bulldelicious
#1215264
is karnemelk ook goed? ben al volop info aan het vergaren want onze teef is net loops, (3 weken vroeger als gepland  :D) en wij gaan de pups ook barfen. Wat verstaan jullie onder "pap" want had al gelezen dat da absoluut niet goed is...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door