Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1209608
Hallo,

Even een vraag. Vandaag hebben we te horen gekregen dat onze hond mogelijk een allergie heeft. Voor wat weten we nog  niet dus gaat hij voorlopig over op cb-eend diabetes (omdat daar ook geen rijst in zit) en als beloningsnoepjes wil ik geit drogen. (naja de oven staat al te draaien ;)  ). NU las ik echter in een oud topic dat te veel geit slecht zou kunnen zijn omdat het een klont word in de maag??
Het is nog een jonge hond en we gebruiken veel snoepjes ivm trainen, dus waar doe ik nu goed aan? Is geit nu echt zo slecht of valt het wel mee? Ik droog ze niet helemaal droog omdat hij ze het lekkerst vind als ze nog "wat rauw"zijn. (ongeveer 4-6 uur in de oven).
Alvast bedankt!

groeten Diana
Door Lizzy
#1209659
pieterendiaan schreef: Hallo,

Even een vraag. Vandaag hebben we te horen gekregen dat onze hond mogelijk een allergie heeft. Voor wat weten we nog  niet dus gaat hij voorlopig over op cb-eend diabetes (omdat daar ook geen rijst in zit) en als beloningsnoepjes wil ik geit drogen. (naja de oven staat al te draaien ;)  ). NU las ik echter in een oud topic dat te veel geit slecht zou kunnen zijn omdat het een klont word in de maag??
Het is nog een jonge hond en we gebruiken veel snoepjes ivm trainen, dus waar doe ik nu goed aan? Is geit nu echt zo slecht of valt het wel mee? Ik droog ze niet helemaal droog omdat hij ze het lekkerst vind als ze nog "wat rauw"zijn. (ongeveer 4-6 uur in de oven).
Alvast bedankt!

groeten Diana
Geit is helemaal niet slecht (wat een vreemd verhaal!) maar geit drogen voor snoepjes lijkt me een slecht idee, als je bezig bent met een eliminatie dieet. Je kunt dan het best 1 vleessoort gebruiken en dus eenden vlees drogen.
Door maddoc
#1209917
de carnibest eend kun je ook heel goed drogen;
dat doe ik zelf altijd.
In de topics over zelf drogen staat nog wel ergens hoe (misschien kun je even zoeken, anders vraag je me nog maar weer)
Door pieterendiaan
#1214891
maddoc schreef: de carnibest eend kun je ook heel goed drogen;
dat doe ik zelf altijd.
In de topics over zelf drogen staat nog wel ergens hoe (misschien kun je even zoeken, anders vraag je me nog maar weer)
Ik ga dat eens opzoeken.. is een stuk goedkoper dan eendenborst  :P

Lizzy:
ik zal het eens met de dierenarts bespreken, hij zei dat ik soorten moest gebruiken welke hij nog nooit gehad heeft. Bedankt voor de tip!!
Gebruikersavatar
Door pike
#1214959
pieterendiaan schreef: Ik ga dat eens opzoeken.. is een stuk goedkoper dan eendenborst  :P

Lizzy:
ik zal het eens met de dierenarts bespreken, hij zei dat ik soorten moest gebruiken welke hij nog nooit gehad heeft. Bedankt voor de tip!!
Dat klopt maar niet allemaal tegelijk want als hij dan ergens niet tegen kan weet je nog niet waar hij dan niet tegen kan! Dus eerst één soort, en als die geen problemen oplevert na een tijdje pas de tweede soort introduceren. Ik weet niet meer of dat na 1 of twee weken is maar dat weten anderen hier wel heel goed  ;)
Door Borke
#1214968
Als je een diersoort geeft dan heet dat een eliminatiedieet en volgens mij is de periode daarvoor 6 weken.
Zoek hierop maar eens met de zoekfunctie op Barfplaats en dan vind je er wel meer informatie over
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door