Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ilse frettenbende
#1214729
Ik zal me eigen kort even voorstellen, ik ben ilse 28 jaar en woon in Tilburg
Ik heb 18 fretten en 3 honden. Door de fretten ben ik me eigenlijk meer gaan verdiepen in vleesvoeding voor de honden. De fretten krijgen regelmatig prooidieren
Op het gebied van KVV en barf  bij honden ben ik echt een groentje

Ik heb een amerikaanse buldog (4 jaar)van 39 kilo, een kruising rotweiller (2 jaar)van 33 kilo en een kruisin am. stafford (1 jaar)van 30 kilo

Ik heb nu nog 1 grote zak brokken van hills j/d , maar wil overstappen op versvlees voeding.
De honden krijgen hier 3 keer per dag eten en ik wil nu overgaan op 1 keer brok en 2 keer vlees om de zak nog op te maken. Ik heb momenteel vleesvoeding van smuldier in huis, de varianten vlees compleet en pens compleet.

Is de kwaliteit van deze voeding voldoende? Of moet ik kiezen voor bijv. Duck of carnibest?
ik vind Barf nog best moeilijk voor de honden om samen te stellen. Wellicht dat ik dit wel ga proberen.
Moet er nog iets toegevoegd worden als je alleen KVV geeft?

En wat geef je bijv. de hond als snoepjes, want nu heb ik mergpijpjes/koekjes. bijv. vervangen door een kippennekje ofzo?
Door ilse frettenbende
#1214853
Inmiddels heb ik al gehoord dat het beter is om niet te wisselen tussen brok en KVV dus de brok gaat naar iemand die ik er blij mee maak.

Dan wordt het vanaf nu starten met KVV

2 of 3 maal daags? wat is beter?
Door Robian
#1214896
Voor de hond neem ik aan?
KVV is compleet dus je hoeft niets toe te voegen. Je kunt er wel barf onderdeeltjes erbij te geven.
Het aantal keer dat je voeren moet ligt aan jezelf.
Hier krijgen de honden 1x per dag te eten, maar er zijn ook mensen die 2x per dag voeren.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#1214929
Hier ook 1 x per dag eten, 3x lijkt mij wat vaak.  Hier krijgen ze soms ook Smuldier ikzelf wissel zoveel mogelijk merken en smaken KVV met elkaar af. (en voeg dingen toe zoals een rauw eitje, groenten, vis etc. )
Door ilse frettenbende
#1214944
Dus het is voor KVV geen probleem om van merk te wisselen?

Ik wil zowiezo ook carnibest en haaksbarf nog proberen, zij hebben dat namelijk ook voor fretten.
Enig idee of er dealtjes te sluiten zijn bij grote afnames?

De honden krijgen hier de ene keer 2 en de andere keer 3 keer per dag eten, wisselt ook een beetje van onze dagindeling.
Misschien zijn ze van KVV ook wel meer voldaan dan van de brok.

Verder wou ik als beloning gaan beginnnen met kippennekjes/karkassjes
Ik hoorde al dat ik beter geen orgaanvlees (kippenmaagjes/hartjes)kan gebruiken omdat het al veel in KVV zit.
Mofgelijk wil ik verder met Barf als ik wat verder gevorderd ben.
Door Truus
#1214946
Bij grotere afname krijg je korting maar dan moet je wel een grote vriezer hebben. In Tilburg zit trouwens een verkooppunt van Carnibest, kijk maar een op hun site voor verkooppunten.
Door Borke
#1214965
Bij Carnibest  krijg je korting vanaf 26-50 kg, 51-100 kg en 100 kg of meer.
Wat de korting exact is kan ik je niet zeggen, dat varieert per soort die je voert en ik heb hier alleen tarieven per 1/1/2008 en die zijn mogelijk alweer verhoogd?

Toen wij onze katten nog Carnibest voerden (toen 1 kg per dag voor 6 katten) was het nog steeds aantrekkelijk om voor hen 101 kg in te kopen en daar een vrieskist voor aan te schaffen.
Met honden gaat dat natuurlijk nog sneller.

Bij veel Carnibest verkooppunten kan je afspreken dat zij het voor je halen bij Carnibest en dan bij jou thuis droppen, dan hoeven zij het niet in de vriezer op te slaan. Voor beide partijen een aantrekkelijke deal.
Als je wilt kan je het ook zelf gaan halen bij Carnibest in Ermelo, maar dat kost je dan weer je benzine.

Toen ik ooit ben gestopt met brokken heb ik de restanten bij de dierenambulance gebracht en die waren er erg blij mee.
Ik ben geen voorstander van door elkaar voeren van brok en vers en als je eenmaal overtuigd bent van het nut van vers, dan wil je toch die brokken ook niet meer voeren.
Zowel met de katten (toen 6, nu helaas nog 3) en met de honden (toen 1 nu 2) heb ik het zo gedaan.

Bij de kvv kan je prima kippennekken voeren, kipkarkassen of vleugeltjes.
Gaat dat goed (let op dat ze het goed kauwen) dan kan je verder gaan met ander gevogelte.
De botten van gevogelte zij hol (dat vliegt beter) dus dat zijn mooie beginnersbotten.
Door ilse frettenbende
#1214980
Idd 3 grote honden en 18 fretten eten nogal wat :o Dus het zou mooi zijn als ik iets kan regelen.

Eerst even gaan kijken naar een vriezer dan. Want 100 kilo kan ik nu niet kwijt

De brokken hebben al een bestemming.

Blijft de vraag even of het een probleem is verschillende merken KVV te voeren? Niet dat ik dan elke dag een ander merk wil geven ofzo maar mogelijk eens in een periode
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1214985
[quote="ilse frettenbende"]
Idd 3 grote honden en 18 fretten eten nogal wat :o Dus het zou mooi zijn als ik iets kan regelen.

Eerst even gaan kijken naar een vriezer dan. Want 100 kilo kan ik nu niet kwijt

De brokken hebben al een bestemming.

Blijft de vraag even of het een probleem is verschillende merken KVV te voeren? Niet dat ik dan elke dag een ander merk wil geven ofzo maar mogelijk eens in een periode


[/quote]

Nee, dat is geen probleem. In theorie dan, want er zijn natuurlijk honden die merk x beter verdragen dan merk y of die slecht tegen afwisseling kunnen. Maar op zich verdient afwisseling in merken en smaakjes ook de voorkeur tegenover structureel één merk en één variant te voeren.
Door Borke
#1215009
De katten eten hier Bandit, dat is biologisch.
Hiervoor aten ze ook Carnibest.

Borke heeft als jonge hond Prins gegeten (handige hamburgers van 100 gram, ideaal als je een pup een paar keer per dag voert, maar niet handig voor volwassen honden). Daarna heeft hij Bibi en Carnibest gegeten.
Inmiddels Barf ik met de honden alweer 4 jaar, maar de katten eten nog steeds kvv.

Overigens worden hier zo nu en dan vrieskisten aangeboden, kijk daarvoor in de rubriek vraag en aanbod bij barf.
Door bloemetje
#1215235
[quote="ilse frettenbende"]
Wat voeren jullie zelf zoal aan merken KVV?
[/quote]

Op het ogenblik Carnibest. Vroeger aten de heren Energique en Danny Prins.
Ik wissel nu regelmatig af met Smuldier of Duck. Met Carnibest zijn wat verschillende smaken verkrijgbaar, die wissel ik ook regelmatig af.

Als snack kun je ook zelf vleesjes drogen.
Door Helma
#1215317
Ik voer ook steeds meer merken door elkaar.
Hoofdzakelijk voer ik Carnibest, maar daarnaast Rodi en gister heb ik voor de eerste keer Smuldier geprobeerd.
Dit beviel meneer zeer goed... 8)
Door Nynke
#1216551
als ik kvv geef, is het Carnibest. Maar dat is tegenwoordig alleen in de vakantie, verder eten ze hier nu 100% barf.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door