Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1214737
Ik heb net een konijnkarkas voor morgen eruit gehaald lijkt wel een heel konijn moet ik gedeeltelijk laten ontdooien en dan in porties verdelen kan je dat knippen of moet ik er een zaag bij gebruiken vind het wel een enorm ding weegt ruim een kilo dus moet verdeeld.
Gr.Marjan.
Door stephany
#1214769
Als het losse karkassen zijn doe ik ze nog wel eens onder de warme kraan en dan kun je karkassen vaak wel loswrikken, of er even een stevig mes tussen zetten om te wrikken. zijn ze zo los!
Door deja
#1214942
Ben net klaar met snoeischaar ging het niet het waren geen karkassen ik denk een heel konijn poten met vlees nek  alles zat er aan weet eigenlijk niet of er organen in zaten maar had me heel wat anders voorgesteld bij konijnkarkas kwam van Herby ben er een half uur mee in de weer geweest .
Door claudiaB
#1214947
deja schreef: Ben net klaar met snoeischaar ging het niet het waren geen karkassen ik denk een heel konijn poten met vlees nek  alles zat er aan weet eigenlijk niet of er organen in zaten maar had me heel wat anders voorgesteld bij konijnkarkas kwam van Herby ben er een half uur mee in de weer geweest .
Ik knip de konijnkarkassen in stukken met een gewone huishoudschaar.
Kop eraf en het karkas in tweeen.
In de borstholte zitten het hartje en de longen. Dus het klopt wel dat het eruit ziet als een half konijn. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1214952
Een heel konijn knip ik met de snoeischaar in de lengte in twee helften. Dat gaat vrij gemakkelijk. Kun je gelijk zien of er nog orgaan in zit.
Is zo'n helft nog een beetje te zwaar, dan de voorpoot eraf (kan je gewoon snijden want die hangt net als bij de hond enkel met pezen en spieren vast aan het lichaam).
Is zo'n helft veels te zwaar, dan achterpoot eraf met mes en snoeischaar.
Als je eenmaal doorhebt hoe zo'n dier anatomisch in elkaar zit is het zo gepiept  ;)
Door Borke
#1214983
Ik heb een hakmes bij Ikea gekocht voor dit soort klusjes, maar konijnkarkassen van 1 kg heb i nog nooit gehad... waar heb je die vandaan?
Gebruikersavatar
Door pike
#1214989
Borke schreef: Ik heb een hakmes bij Ikea gekocht voor dit soort klusjes, maar konijnkarkassen van 1 kg heb i nog nooit gehad... waar heb je die vandaan?
't was een heel konijn  ::)
Door deja
#1215053
Nou heb het met een diepvriesmes grotendeels doormidden gehaald laatste stuk ging niet dat heb ik met geweld gescheurd, gebroken ik ben een half uur bezig geweest een snoeischaar die heeft toch veel te korte mesjes kwam er niet in met een snoeischaar, maar ja het is voor mij de eerste keer maar hij had vast hele taaie botten want met karkassen  van de kip heb ik nooit last die knip ik wel zo door konijn kwam van Herby Konijnkarkas besteld was 1025 gram en was er maar een.
Gr.Marjan.
Door sofia
#1215167
Ik heb een wildschaar bij IKEA gekocht en het gaat als was door het konijn heen. Echt een heel verschil met een snoeischaar waar ik het eerst mee deed.
Door deja
#1216565
Nou ga metteen een wildschaar halen want heb nog zo'n konijn in de vriezer en vond het een heel karwei, heb Herby daar nog over gebeld, en die man zei dat kan best maar dan zijn de vleeslapjes van zijn rug wel afgehaald maar verder was het helemaal compleet.
Gr.Marjan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door