Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1214527
Wodka heeft haar poten dusdanig kapot gebeten dat ik bijna radeloos ben.

Voorgeschiedenis: heftige allergie voor iets. Ik vermoed granen, maar zeker weten doe ik het nog steeds niet.
Paar weken geleden is ze op één of andere manier uit de tuin ontsnapt en heeft op straat -denk ik- iets te eten gevonden. Of koeievlaai gegeten, daar had ze ook in liggen rollen.
Daarna (en dat is niet de eerste keer) gaat het hele riedeltje lopen: oren ontsteken, hotspots op haar zij en poten ontsteken. De oren en hotspots waren snel onder controle, de poten zijn moeilijker omdat ze daar aan knaagt.
De da adviseerde: ontsmetten, inpakken en zorgen dat ze er niet aan kan komen. 1e kap heeft ze kapot gebeten en toen haar poten weer tot bloedens toe geknaagd, tweede kap was een maatje te klein (mijn fout) en leverde weer kapotte voorpoten op. Met muilkorf schuurt ze alsnog alles tot bloedens toe en nu heeft ze -bij kap 3- ontdekt hoe ze alsnog die kap zo kan buigen dat ze bij haar voorpoten kan. Na mijn wandeling met de Newfs tref ik dus een hijgende, kwijlende, hinkende Wodka aan, die wederom alles kapot heeft. Het vel onder haar poten en haar halve kussentjes zijn weg, is nu rauw vlees.

Ik heb net even een flink potje gejankt, ik ben bijna radeloos.
Iemand nog een briljant idee?
Laatst gewijzigd door -Saskia- op wo 15 apr 2009, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1214530
Wat zielig die arme meid stikt volgens mij van de jeuk  :'(. Is daar niet eerst iets tegen te doen?? Ik denk dat ik zelf zo'n spuit zou laten zetten.. Jeuk is zo verschrikkelijk..

Wat rot voor jou ook.. Ik kan het me zo voorstellen dat je radeloos bent.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214531
bloemetje schreef: Wat zielig die arme meid stikt volgens mij van de jeuk  :'(. Is daar niet eerst iets tegen te doen?? Ik denk dat ik zelf zo'n spuit zou laten zetten.. Jeuk is zo verschrikkelijk..

Wat rot voor jou ook.. Ik kan het me zo voorstellen dat je radeloos bent.
Volgens mij is het nu geen jeuk (meer), maar pijn.  :'(
Door pallas
#1214532
Behalve prednison laten spuiten heb ik geen ander idee.

Wel heel veel  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

voor jou en Wodka. Jeuk is echt een verschrikkelijk iets!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1214535
ach nee, wat rot voor Wodka. Ik heb verder geen idee dan prednison :( Voor Wodka :bigarmhug: :bigarmhug: en voor jou ook :-* :-* Ik hoop dat je snel iets vind wat Wodka kan helpen :-*
Door Femke
#1214536
ik zou kiezen voor een prednisonkuur. Het is heftig spul, maar het werkt over het algemeen goed voor dit soort klachten. In de tijd dat je die kuur geeft heeft de huid de tijd om te herstellen en kan je de vicieuze cirkel waar je nu in zit doorbreken.
Door Mister T
#1214538
ach sas... :'( :'( ik weet niet hoe ik ja kan helpen maar herken t gevoel.. tim heeft ooit(staat ergens bij medisch)n open voetzool gehad door glas oid en in 1 onbewaakt ogenblik alle hechtingen eruit getrokken zodat zn halve zool weg was...t enige wat ik toen gedaan heb,is dágen er naast zitten en alleen als ik echt weg moest de kap om met t verschil dat Tim de kap wel liet zitten(mits t niet te lang duurde)maar dat is n hele lastige methode  :-\
verder denk ik idd net als bloemetje dat ze stikt vd jeuk  :-\

sterkte  :-\ :-*
Door Borke
#1214539
Wat een ellende!

Sofi heeft last gehad van een likgranuloom, ik weet dat obsessief likken iets anders is dan bijten, maar het effect is hetzelfde.
Bij haar heb ik dat uiteindelijk met homeopathie op weten te lossen, maatwerk voor haar aangemaakt.
Van de DA kreeg ik spray met corticosteroiden er in, maar dat hielp niet genoeg om het te laten genezen.

Dit is de homeopaat waar ik goede ervaringen mee heb, nadeel is echter dat je alleen in de ochtend kunt bellen en jij natuurlijk nu direct hulp wilt:
http://www.homeo-natura.nl/

Ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel een goede homeopaat in jouw omgeving te vinden.
Ik denk dat een oplossing van binnen uit een betere is.

Met Sofi wilde ik na overleg met de DA ook geen kap, dat neemt de drang om aan die poot te zitten namelijk niet weg en geeft enorm veel extra stress. Verbandjes e.d. hielpen bij haar ook niet.

Sterkte, want ik weet hoe waardeloos zoiets is...
Door bloemetje
#1214541
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje een jeuk-trauma heb opgelopen door een heftige waterpokken-aanval op mijn 16e  :-X. Ik vind jeuk het ergste wat er is  :-X :-\

Maar ik zou toch iets drastischer dan aan die jeuk/pijn laten doen. Desnoods idd maar prednison.. Maar dat is mijn keuze nogmaals!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214551
Het is zeker geen optie nu bij de da prednison te laten zetten en dan het homeopatische circuit in te duiken?
Het is niet zo dat de kap (of muilkorf) stress oplevert bij Wodka. Ze kan daar prima mee liggen slapen, geen probleem.
Het neemt alleen de pijn of jeuk niet weg en ze is slim genoeg te verzinnen hoe ze alsnog bij haar poten kan komen. Als ik er ben, weet ze dat ze het niet hoeft te proberen, maar als ik weg ben...en helaas moet ik ook af en toe van haar zijde weg, is het dus meteen bal.
Door bloemetje
#1214555
-Saskia- schreef: Het is zeker geen optie nu bij de da prednison te laten zetten en dan het homeopatische circuit in te duiken?
Het is niet zo dat de kap (of muilkorf) stress oplevert bij Wodka. Ze kan daar prima mee liggen slapen, geen probleem.
Het neemt alleen de pijn of jeuk niet weg en ze is slim genoeg te verzinnen hoe ze alsnog bij haar poten kan komen. Als ik er ben, weet ze dat ze het niet hoeft te proberen, maar als ik weg ben...en helaas moet ik ook af en toe van haar zijde weg, is het dus meteen bal.
Ws kan je homeopathie dan wel voor de wondverzorging toepassen maar tegen de jeuk/pijn hoef je het dan natuurlijk niet meer te doen.
Zo'n kap is blijkbaar gewoon geen oplossing voor haar. Ze is te slim  ;D. En idd, het neemt de jeuk/pijn niet weg..
Door Lizzy
#1214558
Ik kan me je radeloosheid zo goed voorstellen :(. Huidproblemen zijn vreselijk. Ik zou zelf naar een holistisch dierenarts gaan. Want dit is te heftig om zelf mee aan het tobben te blijven en ik zou zelf geen heil zien in het geven van prednison (tenzij het echt niet anders kan en misschien is nu dat moment hoor, maar ik zou graag de mening van een goede holistische DA willen weten).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1214570
Jeetje, wat een ellende... arme Wodka en arme jij :'(.
Ik denk dat je nu eerst even aan wondverzorging moet gaan doen (dus pootjes inpakken en honingzalf oid), maar ik zou gelijktijdig ook een 'alternatieve' behandeling inzetten, dan wordt er ook naar oorzaak gekeken/ gezocht en waarom Wodka zo heftig reageert.
In principe kun je een homeopathische behandeling inzetten naast prednison, het is niet het meest ideale uitgangspunt, maar het kan wel. Bedenk wel dat je daarmee de oorzaak niet wegneemt en dat je daarmee het hele systeem onderdrukt. Maargoed, soms kun je niet anders, want dit in natuurlijk ook geen pretje voor Wodka... :'(
Voor klassiek werkende veterinair homeopaten: http://www.bkhd.nl/site/prov.htm er zit er eentje aardig bij jou in de buurt dacht ik (kerk Avezaat)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door