Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1213929
Ik lees via de zoekfunctie wel dat jullie probioticapoeder over het eten doen. Maar kan dit ook met druppels!? Er staat me iets bij dat het voor of na de maaltijd moest dus doe het met een spuitje maar daar word Boomer niet echt blij van. Dr darmen zijn nu weer van slag en wilde dr wat geven dus vroeg me dit af?! En waar kan ik het poeder kopen?! Is dat ook van de groene os?!?
Door roos79
#1213986
De probiotica die ik geef is van Mifloran (Greenbalance), heb hier hele goede ervaringen mee, het is inderdaad vloeistof, maar dat gaat gewoon door de prak KVV of het barfstukje (in de bak die wordt toch uitgebreid uitgelikt). Je mag het ook in de waterbak doen, maar moet je wel zeker weten dat die leeg gaat.

Ook de probiotica poeder van Groene Os hoor ik goede dingen over.

Persoonlijk voor mijn beesten wil ik iets hebben wat niet geent is op zuivel ivm intoleranties/allergieën.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1214017
Had verkeerd gekeken.. Heb geen probiotica druppels maar drainage compositum van Groene Os...
Dus moet nog een probiotica kopen voor de collectie ;)
Is die van de groene os wel op zuivel geent dan?!? En wat houdt dat in?!?
En waar koop je mifloran?!?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1214089
heb inmiddels gevonden via google waar ik de druppels kan kopen.. Maar elk antwoord roept weer een vraag op: dus waarom druppels of waarom poeder?!? :)
Door Lizzy
#1214218
Ik heb standaard gewoon poeder. Het is makkelijk verkrijgbaar (Arkopharma, Vitotaal, Solgar: gewoon bij de drogist) en ik gooi het over het eten.
Door keetje
#1214412
Ik heb Bony probiotica.
Gaat, meestal, zo over de prak! Volgens de gebruiksaanwijzing op de pot is het beter om het 10 minuten in lauw water te laten staan en dan aan het voer toe te voegen maar dat komt er niet altijd van.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1214483
Ik heb nu solgar capsules.. En dan weer een vraag  :-[ Er staat op dat mensen 1 tot 2 capsules moeten nemen en ik had al ergens gelezen dat je de helft van de menselijke dosering moet doen dus heb dr nu een halve capsule gegeven. Is dat genoeg of moet ik er 1 doen?!?!?
Door roos79
#1215408
zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat je het zo kunt zien:

een gemiddeld mens weegt 70kg ( :-\ toch?) als die 2 caps per dag mag, kun je daaruit afleiden wat jouw hond mag hebben.

Je kunt met probiotica het niet erg mis doen lijkt me. Bij Sam bouw ik altijd heel voorzichtig op, maar met probiotica zou ik daar niet zo heel erg voorzichtig mee zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door