Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#1213773
bij Rakker. Het bloed niet, maar Rakker zit er wel constant aan te likken. Ik mag er niet aankomen :-\ Wat zou ik er mee moeten? Moet die nagel eraf, is het handig om een verbandje er om heen te doen, zodat de nagel niet meer wijkt????
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1213789
Kan goed dat die inwendig is gescheurd of gebroken. Dan moet die nagel er dus  inderdaad af. Moet je even voor naar een da.  Je kan als het niet al te pijnlijk is ook een dagje afwachten, dan is de kans groot dat hij 'm er zelf afknaagt. Als de nagel eraf is dan is de pijn ook weg en moet je het een beetje als een open wondje behandelen. Geen verbandje dus, anders kan hij er niet bij.
Door Odin
#1213790
Als de nagel echt loszit is de kans groot dat deze er af moet. Door het vele likken kan er ook snel een likeczeem ontstaan. Ik zou er zelf morgen mee naar de da gaan.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1213792
hij geeft zo geen pijn aan, staat ook wel gewoon op die poot. De vorige keer zat de nagel nog maar een heel klein beetje vast, toen wilde hij absoluut niet meer lopen en ben ik bij de DA langs gegaan om de nagel er af te laten halen. Ik wacht wel even tot morgen, kijk even of hij hem er niet zelf afbijt dan :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1213811
Dian schreef: hij geeft zo geen pijn aan, staat ook wel gewoon op die poot. De vorige keer zat de nagel nog maar een heel klein beetje vast, toen wilde hij absoluut niet meer lopen en ben ik bij de DA langs gegaan om de nagel er af te laten halen. Ik wacht wel even tot morgen, kijk even of hij hem er niet zelf afbijt dan :P
Dus het is gebruikelijk dat je er niet aan mag komen? Voor mij is dat namelijk een indicatie voor pijn.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1213837
Angelique schreef: Dus het is gebruikelijk dat je er niet aan mag komen? Voor mij is dat namelijk een indicatie voor pijn.
nou nee, het doet hem wel zeer dan :-X Normaal kan ik zijn poot gewoon bekijken en nu niet :-\

ik bedoelde eigenlijk dat hij niet met z'n poot omhoog gaat zitten, wel gewoon er op loopt enzo,
Laatst gewijzigd door Dian op zo 22 mar 2009, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1214188
zal straks maar even een afspraak maken bij de DA. Er zit echt een scheur in het nageltje, en het lijkt of Rakker er meer last van krijgt. Ik durf het er zelf niet af te knippen :-X
Gebruikersavatar
Door Dian
#1214239
hij is er al af. Even bij DA binnengelopen, daar was al een assistente die het rotding er afgeknipt heeft. Wilde ze het laatste stukje laten zitten, dat doet zeer zegt ze, maar dat blijft ook zeer doen volgens mij. Op mijn verzoek is het er toch afgehaald :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#1214403
ze hebben het de vorige keer ook niet verdoofd geloof ik :-[ De assistente heeft het nageltje stukje bij beetje weggeknipt. Dat laatste stukje wilde ze laten zitten, dat wou ik niet. Het zat echt niet zo heel veel meer vast. Even een kort rukje, een jank van Rakker en het was er al af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door