Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1207313
ik heb vandaag van Marga (bedankt marga) kefir binnen gekregen en heb het gedaan zoals het hier beschreven stond , maar heb toch eigelijk nog een paar vraagjes?
=er was geloof ik toch een reden waarom je , als de kefir klaar is , een houten of een plastick lepel moest gebruiken?
=hoelang kun je de kefir (het eind resultaat) bewaren?
=hoelang/hoe kun je teveel aan kefir roosjes bewaren?
=zijn er nog lekkere recepten voor eigen gebruik ?
=is het eigelijk niet zoiets als hangop?
ok, ik stop maar ff weer met mn vragen ;D


alvast bedankt,

laura en de 2 hondenkontjes
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1207440
Als je hoe lang kefir bewaren intikt bij google kom je heel veel tegen  :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1213756
Afbeelding
Afbeelding

het resultaat :)  mn 2e lading
was eigelijk begonnen voor de doggies maar smul er zelf ook van mee, op de boterham , door de tomatensoep en de pasta saus ;) ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1213807
Inderdaad wat dik zeg.


Zal mij misschien wel lukken als ik het langer laat staan en volle melk gebruik.
Door annielaumen
#1213882
Heb dit ook al eens gemaakt
Een schone theedoek of herenzakdoek spannen met wasknijpers
Je laat het staan en met bieslook krijg je een heerlijk kruidenkaasje
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1214105
ik heb de doek met kefir dicht gedraaid  (wringen) zodat er meer vocht uit kwam , waardoor het goedje dikker is ( ik kan de bak een paar seconde onderste boven houden voordat het er uit valt :)  ).
als het eindresultaat dikker is kun je het als het ware beter van de doek "rollen ".
het is  nu een soort van verse kaas wat mn honden ook liever hebben dan de yoghurtvorm.

o ja, voordat alles in de doek kwam heeft t 4 dagen gestaan ( 1x per dag doorgeroerd) en is gemaakt met de goedkope gepastureerde (schrijf ik t goed? ) halfvolle melk van de jumbo
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1214112
vanavond broodje shoarma gegeten en dacht.."zou t hier ook op smaken?"....en wat denk je...heerlijk was t  :D :D
ben verslaafd  ;D ;D......toch ff uitkijken dat ik nog genoeg voor de doggies deze week over  houd.
heb mn  zus ook wat fefirroosjes mee gegeven en voert t nu aan haar maincoon katten en smullen er ook van ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1216563
nee..helemaal niet zuur , ik was er zelf ook bang voor ;)
ik heb er nu heeeerlijke tsatsiekie (of hoe het geschreven mag worden) van gemaakt...heerlijk ;D
1 minpuntje ...van te veel snoepen van kefir kun je pukkels krijgen , heb ik ondervonden :-[
Door Huskymeisje
#1217930
Fijn dat het zo goed bevalt. Het is mij wel te zuur na 4 dagen. Ik laat het 24 uur staan en heb dan kefirdrank. Heerlijk met wat roosvicee of limonade erdoor. En de honden vinden het hier dan ook beter te pruimen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door