Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door esther78
#1212774
Hallo,

Ik heb een sharpei van twee jaar met huidproblemen/ voedselallergie. Nou ben ik over gestapt op standaard versvoer van carnibest sinds twee weken en geef hem probiotica om zijn darmflora weer op peil te krijgen. Dit omdat hij al heel veel medicatie heeft gehad de afgelopen maanden.

Nou heeft hij deze week weer alles open gekrabt en heeft continu erg veel jeuk ook zit hij weer onder de rode vlekken en is zijn huid erg geirriteerd.

Nou is mijn vraag of dit een normale reactie is omdat hij verse voeding krijgt? Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje gerust kan stellen en of ervaring heeft of gehad met deze reactie op verse voeding.

Groetjes Esther
Laatst gewijzigd door esther78 op vr 20 mar 2009, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helma
#1212777
Heeft jouw hond, voordat je met Carnibest begon, brokken gehad?
Zo ja dan kan het zijn dat dit ontgiften is.
Het kan ook zijn dat hij toch allergisch is voor een bestanddeel in de Carnibest.
Ik zou als ik jou was overgaan om de eend-rijst variant en dat een tijdje volhouden.
Wellicht is het volledig barfen een optie, maar daar zal toch iemand anders je mee moeten helpen.
Maar goed.....vrijwilligers/liefhebbers genoeg!!!!
Heel veel succes!
Door esther78
#1212793
Hoi Helma,

Hij heeft inderdaad brokken gehad. Ik weet niet precies wat hij allemaal gehad heeft, ik heb hem namelijk 4 weken geleden uit het asiel gehaald waar hij bijna 8 maanden heeft gezeten. Wat ik wel weet dat is dat hij ook al lam en rijst brokken heeft gehad maar dat ging toch niet goed. Hij heeft als laatste hypoallergeen brokken gehad. Ik heb ook al zitten denken om over te gaan op haaksbarf dit is namleijk geheel zonder toevoeging van rijst en lijnzaadolie. Want waarschijnlijk is het de graan waar hij allergisch voor is.

Thnx voor de snelle reactie

esther
Door sandrra
#1213397
Waarschijnlijk dat hij aan t ontgiften is.
Hij kan evt ook reageren op de rijst die in de CB zit.
Als dit dus niet overgaat zou je over kunnen stappen op de diabetes versie van CB eend bijv of gaan barfen
Door Lizzy
#1213431
Met zo'n verleden is de kans zeer aannemelijk dat het een ontgift reactie is. Maar ja, het is helaas niet met zekerheid te zeggen.... Voor het zelfde geldt is hij allergisch voor pens of kip of lijnzaadolie of rijst..... Wat ik deed: ik ging met hem barfen en begon met 1 diersoort die hij nog niet eerder gegeten heeft (rauw/vers). Dus bijv. konijn. Of eend. En dan zou ik hem vleesbot, vlees en orgaanvlees geven. En dat een week of wat, totdat de boel rustig wordt. En dan ging ik heel langzaam eens per twee weken 1 nieuw diersoort introduceren. En dan hield ik een dagboekje bij met wat ik hem geef en hoe hij daar op reageert.

Wil je dat niet: is een pure versie KVV ook nog een idee. Bijvoorbeeld Haaksbarf ja. En dan 1 smaak. Dat is wel niet compleet, dat weet ik, maar dan kun je even kijken of de klachten minder worden. Ik zou geen kip of rundsmaak nemen, want dat eiwit kent hij. Ik zou konijn of eend nemen. En dan kijken of de boel rustiger wordt. Het kan zijn dat zijn klachten niet minder worden. Ik zou dan zelf naar een holistisch dierenarts gaan. Die pro vers is. Dan moeten ze (denk ik) even kijken of hij aan het ontgiften is en zo ja, moet hij daarin misschien ondersteunt worden met natuurlijke middelen. Het kan ook iets anders zijn. Maar dat hoor je dan wel. Ik denk dat ontgiften wel een goed idee is hoor. Het zou me niet verbazen als deze hond heel wat AB's en zelfs prednison heeft gehad.

Ik zou sowieso probiotica capsules gaan geven. Door z'n eten. Ik vind Arkopharma en Solgar en Vitotaal prima merken. En, dit is bij een goede drogist te koop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door