Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1212953
ik had voor t eerst de botmixen besteld,
zit er één bij die is licht van kleur, beetje grijs-achtig
de andere is bruin/rood van kleur.

de rode wordt met smaak gegeten! de licht-gekleurde lusten ze helaas niet... maar welke is dat nou, mix 1 of mix 2 ? er staat niks op de verpakking...

ik had ook zalmmix, die is ietsje rozer als ik t goed heb?


Botmix 1 =
gemalen kip/eend, karkas

Botmix 2= gemalen eend/konijn/haas en karkas


wil graag voor de volgende keer bestellen wat ze lekkerrrrr vinden natuurlijk :)


( edit vanwege typefout )
Laatst gewijzigd door ibbi op wo 01 apr 2009, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1212959
hier eten ze geen wild, dus ik heb nooit die met haas besteld.
de kip-eend mix vonden ze wel te eten.
de zalmmix vond ik erg waterig en grijzig er uit zien en at sien met erg lange tanden.

let er op dat de vleesmixen 70% bot en 30% vlees zijn en de zalmmix 50-50 is.
Door ibbi
#1212963
ja de % weet ik ... :)

dus die grijze is de zalmmix?! dan verbaasd het me niet dat t niet gegeten wordt, daar had ik al twijfel over - verse vis valt ook niet in de smaak.

welke is dan de rode? wat voor kleur had de kip/eend?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1212969
euh, hier was de zalmmix grijzig...en het rook naar vis  :D
kip/eend had volgens mij een rozige kleur, iets donkerder (ietsjes hoor) dan smuldier-kip.
als iets niet meer goed is, wordt het ook grijzig en gaat het zwaar ruiken en eten de katten het niet meer.
Door maddoc
#1213306
mix 2 is idd donkerder (wordt hier niet gepruimd),
zalmmix bleek/grijzig (en duidelijk te ruiken en zien dat het vis, -graten is)
mix 1 is rozer (en vinden ze hier lekker).
Door ibbi
#1213356
ok, het is me helemaal duidelijk, dan wordt de zalmmix niet gegeten hier maar de 2 botmixen wel gelukkig!

de katten hier willen gewoon geen vis ... behalve een blikje zalm of een gerookte makreel :D


bedankt voor de hulp!  :)
Door flin
#1213589
ibbi schreef: de katten hier willen gewoon geen vis ... behalve een blikje zalm of een gerookte makreel :D
kijk je uit met graten, van gerookte makreel? 't is nml wèl verhit...èn eigenlijk te zout....

ze schooien hier ook verschrikkelijk als wij een gerookt makreeltje zitten te versnaperen,
en och, natuurlijk valt er dan per-ongeluk wel n's wat... ;)
Door ibbi
#1213632
flin schreef: kijk je uit met graten, van gerookte makreel? 't is nml wèl verhit...èn eigenlijk te zout....

ze schooien hier ook verschrikkelijk als wij een gerookt makreeltje zitten te versnaperen,
en och, natuurlijk valt er dan per-ongeluk wel n's wat... ;)
;D
tuurlijk, hier krijgen ze ook alleen een stukkie als wij makreel eten - zonder graat ;)

1 x per week geef ik een blikje vis ... moet toch wat ... vers wordt ( behalve een stukje witvis ) gewoon niet gegeten.
Laatst gewijzigd door ibbi op zo 22 mar 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
#1221541
zou dit de fijngesneden haas zijn ? en geen botmix dan  :o  handig ook als je voor het eerst besteld en de helft is niet gelabeld....  nou weet ik 't niet meer lol heb ik nou spiervlees zitten voeren als botmix??

p.s. het is echt fijn gemalen - ik dacht dat de haas fijngesneden was - dus grotere stukken?  dan heb ik iets op de lijst staan wat er niet bij zat denk ik ...  :D
Door Nyncke
#1221595
Is het niet handiger om de foto aan Herby te mailen, die zal toch wel weten wat hij heeft!!!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1221651
ibbi schreef: zou dit de fijngesneden haas zijn ? en geen botmix dan :o handig ook als je voor het eerst besteld en de helft is niet gelabeld.... nou weet ik 't niet meer lol heb ik nou spiervlees zitten voeren als botmix??

p.s. het is echt fijn gemalen - ik dacht dat de haas fijngesneden was - dus grotere stukken? dan heb ik iets op de lijst staan wat er niet bij zat denk ik ... :D
die van mij eten geen haas, dus ik bestel dat nooit. ik heb wel eens gehad dat hertenvlees gemalen was. dus haasvlees zou ook wel eens gemalen kunnen zijn.
maar je kan het ook voelen. als je er in graait en je voelt harde botstukjes, dan is het botmix. voel je geen harde botstukjes, is het spiervlees (en wss gemalen haas).

bij mij is meestal alles wel gelabeld. bij dat ene zakje waar geen stickertje opzit, kan ik makkelijk zelf zien wat het is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door