Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#1212803
Ik ben nu anderhalve week aan het barfen en ze vinden het heerlijk allemaal. Maar mijn portemonnee niet. Hier op Curacao is het slachtafval echt duur, gisteren eindelijk 2 zalmkoppen gescoord, kostte omgerekend 6 euro en ga zo maar door. Ze eten hier veel van die vreemde dingen zoals testikels, ook veel geitenvlees maar ik heb per dag zo'n anderhalve kilo nodig en ik ben nu al een enorm bedrag kwijt aan alles. Een pakje smuldier kost hier 2.80 euro, bij jullie, las ik ergens, 0.48 eurocent bij de ah. Ik vind het echt triest, maar het is echt niet leuk meer die prijzen.
Door Suri&Bohdi
#1212813
kan me voorstellen dat je met die prijzen eieren voor je geld kiest.
zou zeggen vraag nog eens goed rond, wellicht kun je via via nog een
leuk adres voor vlees vinden..
want doen al die vakantie resorts trouwens met vlees dat overblijft??
veel succes
Gebruikersavatar
Door koekje
#1212962
als je een beetje royale tuin of wat grond hebt, zou je ook nog je eigen barf kunnen kweken. kippen, konijnen, ander gevogelte, misschien wat schaapjes en geitjes, etc.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1212989
koekje schreef: als je een beetje royale tuin of wat grond hebt, zou je ook nog je eigen barf kunnen kweken. kippen, konijnen, ander gevogelte, misschien wat schaapjes en geitjes, etc.
:o  :o  :o  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1212996
het slachten kan je uitbesteden. liever wel zelfs, want slachten is een vak apart.
je weet precies wat er in de voedseldieren gaat en in welke omstandigheden deze zijn gehouden. je kan er ook zelf van mee-eten natuurlijk, mits je niet vega bent.
ik zie het probleem niet zo. die pakjes smuldier waren eerst ook hele lieve schattige kippetjes en koeien.

ik zie levende dieren ook snel als huisdier en niet als kattenvoer. maar als ze dood in mijn vriezer liggen, is de aaibaarheidsfactor snel tot 0 gereduceerd.
katten (en honden natuurlijk) voer je geen tofu, maar vlees en botjes en orgaan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1213142
maar beestjes zelf opkweken om te gebruiken voor barf moet je bijna een hele boerderij voor aanschaffen..
zo heb je 10 kippies.. en nog geen maand later zijn ze allemaal al weer op..
ik denk niet dat dat te doen is..
bovendien zijn levende beestjes vaak nog duurder dan dooie..
(en ik zelf zou er niet aan moeten denken.. ik hecht me nog aan een lilluk eendje)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1213143
10 kippies is al te weinig, hier vreten ze met z'n drieen toch 3 kippen per dag..
jammer, maar dan gaat het niet door, misschien ondertussen verder zoeken??
Door helenavantroje
#1213204
geweldig advies, koekje, gedanwoon je eigen boerderij beginnen in de siertuin en
dan af en toe gewoon de slager komen laten slachten, daar heb ik echt wat aan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1213207
sorry helena
maar koekje bedoeld het goed..
of het een goed idee was is weer een andere vraag..
maar ik vind niet dat je zo uit hoeft te vallen..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1213229
helenavantroje schreef: geweldig advies, koekje, gedanwoon je eigen boerderij beginnen in de siertuin en
dan af en toe gewoon de slager komen laten slachten, daar heb ik echt wat aan.

Tuut tuut...je vroeg niet eens om advies, dus deze van Koek was helemaal gratis ;D Iets minder lange tenen mag ook wel, wij kunnen er ook niets aan doen dat jij in een duur zonnig gebiedje woont.
Door helenavantroje
#1213239
Tja, misschien was het een kwestie van een domme vraag met een dom antwoord. Daarentegen van Brunholder, dat was een goeie! Ik kan dat eens vragen, maar dat zal wel niet weggegooid worden, vlees over de datum bedoel ik.
Door roos79
#1213284
Een vriendin van mij heeft een import bedrijfje in Curacao, wat groente/fruit etc importeert uit NL en andere landen. Wil best eens informeren of zij iets kan met KVV soorten? of wellicht gewoon vlees/orgaanvlees.
Geen idee of het mogelijk is hoor.
Door wilfred
#1213320
Vreemd dat Curacao zoooo duur is.
Op Aruba heb ik barf+kvv gegeven en vond dat het zeer betaalbaar en niet heel veel duurder dan hier.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1213600
helenavantroje schreef: Tja, misschien was het een kwestie van een domme vraag met een dom antwoord. Daarentegen van Brunholder, dat was een goeie! Ik kan dat eens vragen, maar dat zal wel niet weggegooid worden, vlees over de datum bedoel ik.
ik ging ervan uit dat je dit soort opties allang geprobeerd had. dat zou ik tenminste wel doen.
als mijn katten alleen uit de albert heijn zouden barfen, was financieel ook snel het eind zoek geweest.

dat wij hier in NL in de barfhemel zitten, waar menig hollander geen orgaanvlees en vlees met een botje er in eet, maakt het hier wat makkelijker.
dat zorgt ervoor dat je in andere gebieden wat creatiever moet zijn en andere opties moet aanboren omdat daar geen herby's en dogshapes zijn.

zijn er dierentuinen/kinderboerderijen op curacao? wat eten de carnivoren daar?
misschien eens een babbeltje met de beheerder/manager maken en vragen waar zij hun vlees en vleesbot en orgaan vandaan halen en of je mee mag liften met die invoer.

en een kippenren timmeren is echt niet zo ingewikkeld. ik ga er van uit dat jouw tuin een behoorlijk stuk groter is dan mijn amsterdamse postzegel. kippen er in en haan erbij, je voert ze graanmengsel en groenteresten enzo. het klimaat is daar zo dat de kippen geen leegstop vanwege de winter hebben. met 12 tot 15 kippen kan je theoretisch net voldoende aanvoer van eigen kippen hebben.
handtam maken hoeft niet, want die zijn dan om op te eten.
klein gevogelte slachten is niet zo ingewikkeld en kan je zelf makkelijk leren. volgens mij doen de meeste mensen die daar van origine wonen dat zelf ook (net zoals dat in veel rurale gebieden in NL ook nog gebeurt).

lijkt mij trouwens ook dat je er wel mee door wenst te gaan, anders had je dit draadje niet aangemaakt.
je zoekt dus naar opties om wel door te kunnen barfen, maar kan deze niet zo snel vinden.
en deze optie krijg je dus van mij. wat je daarmee doet, moet je helemaal zelf weten. maar het lijkt mij geen gek idee om eens te overdenken of je roosjes en tulpen in je tuin wilt of dat je ervoor kiest om wat ruimte hiervoor te geven aan goed en gezond voer voor je hond. die keuze is aan jou. roosjes en brok (met bijbehorende brokhond) of minder tot geen roosjes maar een gezellige en gezonde barfhond.
de kippen die je aan je hond voert, kan je zelf ook goed opeten. je zal merken dat deze een stuk beter smaken dan menig opgespoten albert heijn fileetje.

en als je buren (de 'inheemse') aan je vragen wat je met die kippen in de ren gaat doen, en je antwoordt dat die om op te eten zijn, zal niemand je raar aankijken.
en als ze dat wel doen, is dat hun probleem en niet het jouwe.
Laatst gewijzigd door koekje op zo 22 mar 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roos79
#1213649
Hé nog een ideetje, is er niet een struisvogel farm op Curacao?  is daar ook niet een dealtje mee te maken?
En het stikt er van de geiten... die worden vast ook wel eens geslacht (als ze niet als roadkill eindigen). Daarbij ben je niet de enigste op Curacao die rauw voert, kan me van lang geleden herinneren dat er nog iemand was die wilde barfen? Misschien even zoeken met de zoekfunctie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door