Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1213186
Zoals de meeste van jullie wel wisten moest ik vandaag met Terry naar Maarten Kappen. Wij dachten om haar een anabole steroiden injectie te geven omdat we het idee hadden dat haar spieren het aan het begeven waren. Maarten vond dat ze haar geopereerde poot bijna niet belastte en na klinisch onderzoek dacht hij een schroef te voelen. Rontgen foto's waren dan ook de volgende halte. Hieruit bleek dat de plaat is gaan wijken en zo'n 3 a 4 mm van het bot afstaat en dus bijna geen functie meer heeft, ook was heel duidelijk te zien dat de schroeven zich een weg naar buiten aan het werken zijn. Dit is vermoedelijk het hele probleem, de schroeven doen natuurlijk zeer waardoor ze niet haar poot wil belasten met alle gevolgen vandien. We staan dus weer voor de vraagstelling; wel/niet laten opereren. Wat hierbij de bottle neck is, hoe is het bot eronder???? Dat kan je zo niet zien namelijk. Is het gezond bot en is het "slechts" een kwestie van plaat en schroeven eruit en dichtmaken of zit er toch weer een breuk onder of is het bot broos????? Niets doen is geen optie, dan moeten we haar ergens volgende week in laten slapen. Om een betere basis te hebben om een beslissing te nemen hebben we een thorax foto laten maken. Nou dat was iets om trots op te zijn. Alles zo goed als nieuw. Niets maar dan ook niets op aan te merken. Dit maakt voor ons de beslissing wel moeilijker! Terry is nu toch al 13 en heeft een behoorlijk verleden maar ze wil nog zo graag. Na alles heel basaal terug gebracht te hebben van; niets doen = inslapen, opereren is een kans geven en hopen dat het bot in orde is. Is dit niet zo dan kunnen we besluiten om haar ter plekke in te laten slapen of opnieuw de plaat er tegenaan te laten zetten wetende dat het niet goed komt. DIt laatste is geen optie voor ons. Dus na lang wikken en wegen hebben we toch weer besloten om ook deze kans weer te pakken en aan Terry te geven met het risico dat we haar op de tafel moeten laten gaan. De doorslag in deze beslissing is het feit dat a) ze zelf nog niet klaar is in dit leven, de wil om te leven is enorm aanwezig en b) er verders geen problemen zijn wat ook de thorax foto uitwees. Het probleem is echter dat Maarten dinsdag naar Amerika vertrekt en 2 april terug is. We staan op de reservelijst voor maandag a.s. en anders hebben we een afspraak voor donderdag 2 april.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 02 apr 2009, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1213219
Truus schreef: Ik hoop dat het maandag gaat gebeuren voor je. het kan maar achter de rug zijn voor jou en Terry. Wat een beslissing is dit geweest zeg..ik duim hoor !
Ja ik hoop het ook aan de andere kant is het ook heel eng om te bedenken dat het dan weleens helemaal over kan zijn :-[
Angelique schreef: Pjiew, wat een akelige keuzes :-\  Sterkte met Terry, hopenlijk is het een kwestie van "schroefjes aandraaien".
Ik hoop dat het een kwestie is van schroefjes los draaien ;) want er gaat niets meer in en na ruim 15 maanden zal het bot toch stevig genoeg moeten zijn :-\ als dat niet zo is....
#1213351
Sanyo schreef: Jeetje meis, het houdt ook niet op!

Ook nu moet het gewoon weer goed gaan, positief denken, en maandag gewoon "even" de plaat er uit halen.
Heel veel sterkte :-*
Ja meis help het je hopen. Positief is dat het bot wat we konden zien en dat was toch het overgrote deel geel gekke dingen herbergde dus geen zwarte/witte vlekken alleen de cortex was wat witter maar dat hoort zo. Ik hoop dus dat idd "even"klik klak is....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door