Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1213052
Vandaag was het weer zo ver... Ik weet niet of het aan de honden ligt of aan mij, maar het werkt niet.
Kaya is vanmorgen bijna gestikt in een eendkarkas. Ik ben me rot geschrokken! M'n vriend kreeg het er gelukkig op tijd uit, maar het zag er echt heel eng uit.
Ik baal er zo van! Ze doen het zo goed sinds ze barfen, ze hebben een mooie vacht, zien er gezond uit, genieten van het eten, enz. Alleen die botten zijn dus een probleem. Kippennekken en pootjes zijn geen probleem, die kraken ze netjes, maar alles wat groter is dan dat lukt niet. Eerst Kay die een verstopping had en nu dit met Kaya.
Ik vind het gewoon bijna eng om ze nog iets met botten te geven.
Maar om meer variatie aan te brengen kan ik het niet bij alleen kippennekken en poten houden.
Heeft iemand een idee? Want ik begin bijna aan het barfen te twijfelen en dat wil ik niet, ik was er juist zo blij mee..
#1213061
nikèdog2000 schreef: ik doe de botten klein knippen met een snoeischaar
voor 1 van mijn honden
dat werkt heel goed
ik heb daar ook mee te maken gehad
dat ze bijna stikkte
en het gaat echt zo snel ,ze vallen dan gewoon om

Wat voor botten knip je dan klein? En houd je dan niet veel te scherpe stukjes over?
Door Lizzy
#1213074
Kay en Kaya schreef: Vandaag was het weer zo ver... Ik weet niet of het aan de honden ligt of aan mij, maar het werkt niet.
Kaya is vanmorgen bijna gestikt in een eendkarkas. Ik ben me rot geschrokken! M'n vriend kreeg het er gelukkig op tijd uit, maar het zag er echt heel eng uit.
Ik baal er zo van! Ze doen het zo goed sinds ze barfen, ze hebben een mooie vacht, zien er gezond uit, genieten van het eten, enz. Alleen die botten zijn dus een probleem. Kippennekken en pootjes zijn geen probleem, die kraken ze netjes, maar alles wat groter is dan dat lukt niet. Eerst Kay die een verstopping had en nu dit met Kaya.
Ik vind het gewoon bijna eng om ze nog iets met botten te geven.
Maar om meer variatie aan te brengen kan ik het niet bij alleen kippennekken en poten houden.
Heeft iemand een idee? Want ik begin bijna aan het barfen te twijfelen en dat wil ik niet, ik was er juist zo blij mee..
Kun je geen kippennekken, eendennekken en kwarteltjes voeren? Allemaal zacht en klein. En daarnaast zou je een vleesmolen kunnen overwegen om zelf wat parelhoen, haas, konijn, etc. te kunnen malen. Hoewel ze het op eendennek, kippennek en kwartelkarkasjes (die zijn echt piepklein en zacht) prima zullen doen, zeker wanneer je qua spiervlees en orgaanvlees wat variatie erin brengt.
Door nelb
#1213093
Hier ook last van stikken. Ze krijgen nu kippennekken, kwartels, konijnenkop gaat ook en ik vind de herby botmix (2 smaken) een uitkomst. Dan kun je in ieder geval nog orgaan en vlees zelf er bij doen.
Nel
#1213122
ik knip kip, konijn ,haas eend, fazant alles eigenlijk
behalve grotere botten daar moet hij dan echt op knagen
hij is zo bang dat iemand het afpakt
dat hij het naar binnen schrokt
ik knip ze op ongeveer 1,5 cm
zelfs een lap pens stikt die in
gewoon vlees moet ik ook klein knippen voor hem
#1213345
Ik ga het inderdaad maar proberen met kippennekken, eendennekken en kwartelkarkasjes.
De botmix bij Herby had ik ook gezien, maar het nadeel vind ik dat ik dan nog steeds niet precies weet wat ik mijn honden te eten geef. En dat vind ik nou juist zo fijn aan barfen.
Normaal gesproken kocht ik al het vlees bij het IC, maar om meer variatie in het spiervlees te krijgen heb ik zitten kijken bij Dogshape en daar ga ik morgen maar even een bestelling plaatsen denk ik.
Ik zag ook nog fazantbout staan, dat ga ik ook eens proberen. Dan kom ik toch aan 4 soorten vleesbotten.
Dan hoop ik dat dat wel gaat lukken. Ik ben toch een beetje angstig geworden met het geven van vleesbotten.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken!
#1213595
Wicka schreef: Ik hou nog best veel dingen even vast, zodat ze rustig knaagt, dus ook met eendenrug en nekken. Ze wil nogal eens schrokken en met vast houden dus niet.
Dat heb ik in het begin ook wel eens geprobeerd, maar dat lukte niet echt. Ze zijn dan bang dat ik het weer af pak ofzo. En dan gaan ze nog gulziger eten. Ze eten het rustigst in de bench met het deurtje dicht.
Door Lizzy
#1213722
Kay en Kaya schreef: Ik ga het inderdaad maar proberen met kippennekken, eendennekken en kwartelkarkasjes.
Dat is echt voldoende hoor, qua vleesbot!
De botmix bij Herby had ik ook gezien, maar het nadeel vind ik dat ik dan nog steeds niet precies weet wat ik mijn honden te eten geef. En dat vind ik nou juist zo fijn aan barfen.
;)!
Vind ik nou ook!
#1214114
als je  toch barf wil voeren (omdat je niet weet wat in de kvv zit ) dan zou ik het zelf malen , is ff wat werk maar dan heb je wel die zekerheid ;)
zelf doe ik het met een ouderwetse gehakt molen , en gaat super :)
Door Boez
#1214452
Kip, eend en kwartel als vleesbot is inderdaad toch ruim voldoende? Als je andere dieren gebruikt voor het spiervlees zou ik me geen zorgen maken om de variatie.
Liever veilig voor je hond en aangenaam voor jouw gemoedsrust, dan koste wat kost alle diersoorten blijven voeren.
(Wat zullen jullie geschrokken zijn! Lijkt me echt vreselijk om te zien. Gelukkig is het goed gegaan.)

En inderdaad, als je ook andere botten wilt voeren is malen of klein knippen ook nog een optie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door