Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1212043
Mijn honden eten al regelmatig kippenkarkassen nekken en vleugeltjes dat gaat goed, mogen ze nu ook al bouten hebben is wel wat anders vind ik.
Bot is veel harder wat daar in zit en als ze dan bv.320 gr. bot/vlees mogen en zo'n bout weegt een half pond hoe doen jullie dat dan geef je er een paar nekken bij of een karkas of moet je proberen om he door te zagen ik heb alleen nog maar geknipt met die andere dingen maar geloof nooit dat dat met een bout kan.
Hoe doen jullie dat.
Groeten Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op vr 20 mar 2009, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1212075
Ik geef geen kippenbouten, vind dat te dure voeding. Hier doen ze het met kipkarkas en vleugels, nekken geef ik niet die vind ik weer te klein.
Maar als ik kipbouten zou willen geven (soms op vakantie) dan geef ik ze gewoon en doe ik er verder niets aan.
Wij hebben 2 honden die 22 en 27 kg wegen en dagporties eten van 500 gram.
Ik weet niet wat voor honden jij hebt?

De botten van gevogelte zijn hol, dus zo hard zijn die botten niet, het zijn geen lamspoten  ;)
Door sandrra
#1212182
Op vakantie eten die van mij ook van kippenpoten of hele kip. Ze kauwen die zonder problemen weg.
Onze dames wegen iets van 30 en 32 kg en eten ieder zo een half kippetje weg a +/- 600 gram
Door deja
#1212310
Ik heb twee golden retrievers reu 34 kg. net 1 jaar en teef 27 kg. 11 jaar en 3 maanden vind het voor het teefje een beetje eng maar ga het maar proberen.
Even een andere vraag hoe krijg je een foto bij je profiel moet je daar speciaal zelf een website voor hebben of gaat dat toch iets makkelijker.
Door Wicka
#1212508
deja schreef: de kippenbouten zijn momenteel 1,99 kilo bij |Deen woon in Noord Holland.
Je kan ze ook bij vlees du Boisch in Blokker halen, daar hebben ze ook met een stuk rug er aan en die zijn volgens mij goedkoper dan bij Deen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1212617
Als nekjes, vleugels en karkassen goed gaan kan je gerust aan de kippebouten beginnen. Daar zit natuurlijk wel meer vlees aan dus je kan dan wat minder spiervlees geven!  Ben je toch nog een beetje huiverig, geef dan voor je eigen gemoed de gewrichtskoppen een klap met de hamer maar nodig is het niet! ;)
Door deja
#1212628
Bedankt voor de goede adviezen, ik sta nog helemaal aan het begin dus moet nog een hoop leren lees heel veel hierop barfplaats.
Morgen komt Herby ben benieuwd.
Heb nog een vraag, er word gezegd je kan de ene dag vlees geven de andere dag bot met vlees dan weer orgaan en dan een dag groente mijn hond moet als ik de hele week ga barfen 7 ons groente hebben dat kan ik toch niet in 1 keer geven?
Krijgt hij dan niet de dunne.
Gr.Marjan.
Door Mevroi Kruim
#1213018
Nee, ik geef ook echt niet alle orgaan op 1 dag, of alle groente, dat geeft geheid problemen. Maar als jouw hond gek is op groente en niet aan de dunne gaat van een flinke dosis orgaan, dan zou je het best zo kunnen verdelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1213045
Ze eten hier altijd braaf de groente op maar als ik de weekportie in één keer zou geven (voor Duc een pond groentemix!) dan zouden ze het toch echt wel laten staan  :-X
Eerst voerde ik elke dag "compleet",  dus van alles wat, sinds kort doe ik het wat eenvoudiger. Wel zo dat ze met 2 weken alles binnen krijgen. Ze eten nu elke dag vleesbot, 4x per week met spiervlees en groente, en 3x per weer met orgaanvlees.  ;)
Door deja
#1213372
En dan bv. s'morgens spiervlees en groente en s'avonds een bot met vlees heb vandaag voor het eerst herby binnen op niet alles staat een sticker was wel even uitzoeken weet me nog geen raad op het ogenblik is runderknars bot met vlees is heel lang ding moet je dat in stukken knippen want is een kilo.
Dat moet ik toch verdelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1213666
Die van mij eten maar 1x per dag, maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Runderknars voer ik niet, dat en andere runderbotten vind ik niet geschikt.
Door deja
#1213805
Snap er nu niets meer van de mevr. die zei dat dit goed kon heeft 3 goldens zit er nog 1 bij van ong. 8 maanden heb altijd carnibest gevoerd en sinds maand of 3 aan het barfen.
Zij heeft een lijstje voor me gemaakt, ik sta aan het begin en op dat bestellijstje stond runderknars dus ik besteld.
Nou krijg ik hier allemaal berichten dat het veel te hard is.
Ze hebben trouwens vanavond voor het eerst een kippenbout op de jongste had geen probleem ik hoorde alles kraken, de oudste is ruim 11 (is dat niet te oud om er mee te beginnen) die keek in haar bak en dacht wat moet ik daar nou mee karkassen en nekken en vleugels gingen goed.
De jongste naar binnen gehaald en er beetje bij gebleven maar ze at hem uiteindelijk helemaal op zonder problemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door