Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1212431
Milik is vanaf maandag aan de diarree, eerst waterdunne spuitpoep en daarna wel wat dikker maar toch nog steeds diarree. De laatste 2 dagen heeft hij er af en toe weer wat drolletjes tussen zitten maar een tijd later toch weer dun.
Maandag heeft hij ook overgegeven ( onverteerd eten), gisteren ook ( alleen veel slijm).
Maakt geen zieke indruk , speelt volop met zijn makkers in het bos, maar is de rest van de dag wel wat slomer dan anders.
Heb okugest gegeven en van de week gewoon zijn normale eten ( kvv + kippennekken etc, geen botwerk) Hij heeft wisselend trek: ene keer eet hij alles, andere keer laat hij het allemaal staan.
Hoorde overigens dat er nog 2 andere honden in de buurt aan de diarree waren, van eentje weet ik dat dit 3 dagen heeft geduurd maar die is nu weer opgeknapt.

Heb daarnet een tijdje zitten lezen via de zoekfunctie, maar kan niets vinden dat lijkt op de verschijnselen die Milik  heeft. Zit nu toch wel te twijfelen of ik dit nog verder moet afwachten of toch naar de DA moet gaan. Bosbessen e.d. heb ik hem nog niet gegeven, maar als ik het goed begrijp is dat alleen voor de diaree?
#1212441
Nee, geen bloed, heeft ook de gewone kleur, maar hij valt wel behoorlijk af en ik had hem al schraal.......
Dat virusje zou goed kunnen, ging ik ook al van uit, maar lees overal dat dat met een dag of 3 over moet zijn en het is nu al dag 5....dan ga je twijfelen!
#1212835
hier ook de oudste 2 wisselend aan de diarree, en beide ook goed vrolijk en opgewekt. Dus denk inderdaad dat er in Deventer een virus o.i.d heedt. Ze staan nu ook op de okugest, en heb ook finidiar in huis, maar heb ik nog niet gebruikt. 
#1212837
Odin schreef: Diarree moet binnen 24 uur verbeteren, helemaal als de hond flink afvalt zou ik even naar de da gaan, dan krijgen ze diarreeremmers en weet je meteen of er niets achter steekt.
ik ben het er niet mee eens, in de loop der jaren heb ik al menig maal meegemaakt dat een dier een flink aantal dagen diaree heb en zo weer goed hersteld, het is wel zo dat als een hond en diaree heb en koorts en zwak ziek en misselijk, dan zou ik persoonlijk niet al te lang wachten om naar een dierenarts te gaan. Vooral als de  hond nog jong is en als er ook gespuugd wordt ;) maar van een dagje of twee drie diaree komt een gezonde hond niet in de problemen ;)
#1212850
Diarree kan wel langer dan 24 uur duren. Als een pup 24 uur diarree heeft EN kotst: dan zit ik zo bij de DA ivm uitdrogen. Maar niet met een volwassen hond die aan de slinger is.

Diarree heerst al een paar weken inderdaad. Zo lang je hond actief is, geen koorts heeft, wel drinkt en dus niet doodziek is: kun je het gewoon even aankijken. Je kunt hem zijn normale eten geven of anders een dagje laten vasten. Je kunt ook probiotica poeder (uit capsules) over het eten doen. En Okugest van VSM (drogist) geven.
#1212853
Lizzy schreef: Diarree kan wel langer dan 24 uur duren. Als een pup 24 uur diarree heeft EN kotst: dan zit ik zo bij de DA ivm uitdrogen. Maar niet met een volwassen hond die aan de slinger is.

Diarree heerst al een paar weken inderdaad. Zo lang je hond actief is, geen koorts heeft, wel drinkt en dus niet doodziek is: kun je het gewoon even aankijken. Je kunt hem zijn normale eten geven of anders een dagje laten vasten. Je kunt ook probiotica poeder (uit capsules) over het eten doen. En Okugest van VSM (drogist) geven.

Ik had gisteren geitenribben op het menu staan, maar heb Vienna en Kay wel iets anders gegeven i.v.m het beetje vet wat er aan zat.
Zou ik ze vanavond wel gewoon kunnen geven?
#1213073
trimsalon schreef: Ik had gisteren geitenribben op het menu staan, maar heb Vienna en Kay wel iets anders gegeven i.v.m het beetje vet wat er aan zat.
Zou ik ze vanavond wel gewoon kunnen geven?
Oh sorry, ik reageerde met "zijn normale eten" op het eten dat de TS geeft. Ik geef zelf geen geitenribben meer, totdat de darmen weer goed functioneren. Als ze vandaag dus nog steeds aan de dunne zijn, zou ik ze dus zelf niet geven.
#1213334
He he, vandaag weer een grote barfdrol ( met toch nog een natte flats erachteraan....) Heb naast de okugest ook nog kamillethee gegeven. Zal binnenkort ook even achter de probiotica aan.

Hij is ook weer wat tieriger  :) Heeft de hele middag geholpen met een schutting plaatsen.....

Wat zijn "normale" eten betreft: het lijkt erop dat hij me voor het blok gaat zetten: weigert sinds een paar dagen om zijn KVV te eten!
Dacht eerst dat dat verband hield met het feit dat hij zich niet lekker voelde, maar gisteren en vandaag schrokte hij zijn hertenvlees en kippenrug naar binnen en ging toen bij het aanrecht staan voor meer, de KVV bleef onaangeroerd staan......

Was van plan om helemaal over te stappen op Barf als hij zijn volwassen gewicht  had bereikt en ik daarop een menu kon maken, lijkt erop dat we zover niet gaan komen. Dat wordt weer opnieuw rekenen :( en ik had net gisteren weer voor een maand KVV ingeslagen! Slim hondje ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door