Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1211433
Ik studeer klassieke homeopathie voor dieren in Amersfoort.

Dit jaar heb ik als onderwerp voor mijn werkstuk Lac Felinum gekozen.

En er zit een extra uitdaging voor mij aan omdat ik geen katten liefhebster ben (zachtjes gezegd ::)). Ik hoop dan ook door mij in Kattenmelk te verdiepen dat er nog een opborreld gevoel van kattenliefde naar boven komt drijven ;)

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die informatie over Lac Felinum aan mij wil doorgeven. Alles is welkom!!!! Er is namelijk niet zoveel beschreven hierover of is mij (nog) niet bekend.

Alvast bedankt.
Door roos79
#1211565
Hi Edith,

Liesbeth Ellinger, hom.dierenarts uit Apeldoorn weet ontzettend veel over de Lac families (om het zo maar even te zeggen). Heb haar er veel over gehoord en weet ook dat ze lezingen voor hom.scholen en congressen etc heeft gegeven over dit onderwerp.

Ik kan natuurlijk niet beslissen voor haar, maar haar kennende, wil ze je vast op weg helpen!  :)

groetjes,
Roos
Door Odin
#1211894
In het blad Homeopathie van de KVHN staat een interview met Liesbeth Ellinger (febr.2008 nr.1) en in de editie van okt.2007 nr. 5 staat een heel artikel over de Lac's met homeopate Stephanie Peter. Het is zeer interessant waar je de Lac's allemaal voor kunt toepassen. Wellicht kun je dit blad nog nabestellen.
www.vereniginghomeopathie.nl
Door Fido
#1211943
roos79 schreef: Hi Edith,

Liesbeth Ellinger, hom.dierenarts uit Apeldoorn weet ontzettend veel over de Lac families (om het zo maar even te zeggen). Heb haar er veel over gehoord en weet ook dat ze lezingen voor hom.scholen en congressen etc heeft gegeven over dit onderwerp.

Ik kan natuurlijk niet beslissen voor haar, maar haar kennende, wil ze je vast op weg helpen! :)

groetjes,
Roos
Zij is lerares op mijn opleiding en had idd al aan haar gedacht maar probeer eerst op andere manieren ook aan informatie te komen al is het alleen al om te laten zien dat ik niet de weg van de minste weerstand kies :D ;)
Odin schreef: In het blad Homeopathie van de KVHN staat een interview met Liesbeth Ellinger (febr.2008 nr.1) en in de editie van okt.2007 nr. 5 staat een heel artikel over de Lac's met homeopate Stephanie Peter. Het is zeer interessant waar je de Lac's allemaal voor kunt toepassen. Wellicht kun je dit blad nog nabestellen.
http://www.vereniginghomeopathie.nl
Ik ben vorig jaar lid geworden maar volgens mij ietwat later dan februari 2008 :-\. Ik ga morgen na of ik die bladen nog kan bestellen.
Dank je wel voor deze tip!!!

Ik heb hier in het dorp ook Hahnemann apotheek en de apotheker is klant bij ons in de da praktijk. Ik was ook van plan om bij hen nog langs te gaan voor informatie.
Daarnaast heb ik me opgegeven voor een praktijkdag waarbij drie lacs worden behandeld. Helaas is deze dag na de inleverdatum van het werkstuk ben nog bezig om 10 dagen uitstel te krijgen zodat ik deze ervaring ook nog kan toevoegen.

Potjandrie wat doe ik mijn best om wat gevoel te krijgen met katten :P :D
Door Fido
#1211945
[quote="yuki13"]
Ik word nieuwsgeierig...!! Wat is Lac Felinum?? Katten melk, begrijp ik, maar melk voor katten of van katten???
[/quote]

Het is een homeopatisch middel wat van kattenmelk is gemaakt.
Waar je het allemaal voor kan gebruiken en wat het doet dát moet ik dus gaan uitvinden en een werkstuk over schrijven.

We hadden een tijd terug met het vak gedrag en communicatie over katten. Heel leerzaam maar weinig boeiend voor mij persoonlijk :P. Toen de lerares vroeg of er ook mensen in de klas zaten die een hekel aan katten hebben vlóóg mijn arm in de lucht, het was een reflex en al kijkende om mij heen was ik dus de enige en begon me te excuseren :-[. Iedereen moest lachen en ik zelf ook wel. De lerares vertelde toen dat vaak mensen die veel gelijkenis hebben met het kattenkarakter ook een bloedhekel hebben aan katten en dat het voor mij interesant was om Lac Felinum te gaan uitpluizen.
Ik vond dit wel een leuke uitdaging :)
Door flin
#1211957
[quote="Fido"]
Potjandrie wat doe ik mijn best om wat gevoel te krijgen met katten :P :D
[/quote]

sjorrie, 'k kan je niet helpen...

  maar die laatste zin vindt 'k wel  gewèldig!... :D

en ze zijn zoooo leuk die katzels!
Door roos79
#1212048
Tja Edith... de ultieme test.... zelf proefpersoon worden  :D ;D ;D

In de (humane) homeopathie opleiding die ik toen deed hebben een aantal studenten op die manier wat middelen uitgetest, om te ervaren wat dit deed. (uiteraard onder begeleiding).

succes! 8)
Door Fido
#1212059
[quote="roos79"]
Tja Edith... de ultieme test.... zelf proefpersoon worden  :D ;D ;D

In de (humane) homeopathie opleiding die ik toen deed hebben een aantal studenten op die manier wat middelen uitgetest, om te ervaren wat dit deed. (uiteraard onder begeleiding).

succes! 8)
[/quote]

Ik heb in April een testdag bij een van mijn leraren, Arjan Pasma, de kans dat ik Lac Felinum krijg is wel erruggg klein maar maakt niet uit, ik ga een testdag meemaken :D

Ik wil wel Lac Felinum onder mijn kussen doen gewoon uit nieuwgierigheid of het bij mij wat uithaalt ;D
Door boskat
#1212230
Is dit gewoon bij een apotheek verkrijgbaar of moet je naar je DA om het te kunnen kopen?
Vraag dit voor mijn poes die steeds ideopatische blaasontsteking heeft en ook te vroeg bij de moeder wegggeven toen,las een stuk op internet dat het bij een kater geholpen had,met hetzelfde probleem
Zag dat je het kon bestellen ,maar staat verder geen info bij:-(
Laatst gewijzigd door boskat op vr 20 mar 2009, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Odin
#1212283
Volgens mij is dit alleen te verkrijgen via een homeopatisch arts, in het buitenland kan het wel zo te bestellen zijn, maar de toepassing van dit middel vraagt toch wel kennis van een deskundige.
Door boskat
#1212295
[quote="Odin"]
Volgens mij is dit alleen te verkrijgen via een homeopatisch arts, in het buitenland kan het wel zo te bestellen zijn, maar de toepassing van dit middel vraagt toch wel kennis van een deskundige.
[/quote]

Dat dacht ik eigenlijk ook al,dit is niet iets om zonder kennis van hoe en wat te kopen en te gaan geven
Dit was via een nederlandse/frane apotheek te bestellen
Ik ga verder googlen op een homeopatsiche da of even de da praktijk bellen ,zit ook een da met  speciale homeopatsiche interesse,zag ik bij de foto staan:-)
Door Fido
#1212298
[quote="boskat"]
Is dit gewoon bij een apotheek verkrijgbaar of moet je naar je DA om het te kunnen kopen?
Vraag dit voor mijn poes die steeds ideopatische blaasontsteking heeft en ook te vroeg bij de moeder wegggeven toen,las een stuk op internet dat het bij een kater geholpen had,met hetzelfde probleem
Zag dat je het kon bestellen ,maar staat verder geen info bij:-(
[/quote]

Ik begrijp je gedachte maar zo werkt klassieke homeopathie niet ;) Wat voor het ene dier geld kan voor het andere dier totaal niet werken.
Ik zal het poberen simpel uit te leggen.

Die kater kan plasproblemen hebben omdat hij als kitten te vroeg bij de moeder is weggehaald. Er wordt dan Lac Felinum gegeven om de reden van de vroege scheiding moeder/kind (dat is namelijk een kenmerk voor Lac Felinum). Dit zal dan ook het goede middel geweest zijn voor deze kat waardoor de blaasontstekingen gestopt zijn.
Jouw kat kan om hele andere redenen last van blaasontstekingen hebben. Dat zou je dan uit moeten laten zoeken door een klassiek homeopaat voor dieren.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb kunnen uitleggen.
Door boskat
#1212325
Jouw kat kan om hele andere redenen last van blaasontstekingen hebben. Dat zou je dan uit moeten laten zoeken door een klassiek homeopaat voor dieren.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb kunnen uitleggen.
[/quote]

Begrepen Fido :)
Ik ga op zoek naar een homeopatische DA,lijkt me inderdaad een veiliger gevoel dan zelf maar wat proberen
Laatst gewijzigd door boskat op vr 20 mar 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door