Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1211871
Gister Boomer hert/ree vlees gegeven en s avonds had ze diaree en vannacht mocht ik er ook uit omdat ze de tuin in moest. Vandaag heeft ze nog niet gepoept maar ik heb dr voor de zekerheid maar wat kipfilet gegeven en geen bot :-\ Ik heb het al eens eerder gehad toen ik een nieuw iets introduceerde dus vroeg me af of het normaal is :) En wat doen jullie dan?! Menu aanpassen of ook zoiets als kip geven?! Voor vandaag had ik eigenlijk paard eruit gehaald maar dat is weer terug de vriezer in. Paard heeft ze ook nog nooit gehad :-\
#1211889
Angelique schreef: Echt normaal vind ik het niet, maar het gebeurt wel meer.
Ik zou dan als je wat nieuws introduceert dit maar met veel beleid doen, dus echt met kleine beetjes toevoegen. Blijkbaar is Boomer wat overgevoelig voor veranderingen en zijn deze maatregelen nodig.
Ja het vrouwtje :D word een beetje enthousiast van het barfen ;D Boomer ook die eet het met plezier maar dan :-X
#1211905
Ik moet ook ieder nieuw dier langzaamaan introduceren. Eerst kleine stukjes vreemd vlees door het bekende vlees mengen. En dan langzamerhand meer van het nieuwe vlees toevoegen. Als ik ze zomaar een totaal nieuw dier zou geven dan wordt het hier sheltie poepbroeken uitwassen en ze kunnen dan zo stinken.  :yucky:  :)
#1211936
Cindy de Wolf schreef: Hier gelukkig geen problemen met wat ze ook krijgen. Bijna alles gaat erin als zoete koek behalve patrijsbouten en fazant, verders eten ze eigenlijk alles.
gooi alles in zijn bak en het is weg geen probleem
oke patrijs heb hij nog niet op maar dat komt wel goed
maar eet je geen fazant dan vaak ook geen patrijs
Laatst gewijzigd door arjan.zoetermeer op do 19 mar 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#1211948
MarijeEnBoomer schreef: het opeten is het probleem niet :) meer hoe het eruit komt  :-\
Als het om 1 of 2 daagjes wat dunne flats gaat dan is dat lastig voor jou natuurlijk, maar an sich is het voor de hond niet zo erg. Eventueel zou je wat Okugest kunnen geven als je problemen verwacht.
#1212205
MarijeEnBoomer schreef: Dan ga ik maar braaf kleine stukjes toevoegen :)
Maar wat doen jullie als het dus toch gebeurd dat de darmen/maag van slag zijn?!
Ik had Bowie gisteren voor de aller eerste keer, 60 gram, kippenlever gegeven. Vanochtend was het "feest" de gehele keuken plus een gedeelte van de woonkamer lag vol gespetterd met water dunne diarree. Ik mag van geluk spreken dat de witte muren er niet onder zaten gespetterd.

Na het schoonmaken kregen ze beide 50 gram CB. Later, tijdens het uitlaten, heeft Bowie dit weer uitgespuugd.
Floyd als de kippen erbij om het "lekker" op te eten.  :lolipop:

De rest van de dag krijgt Bowie niks meer. Vanavond kijk ik of hij nog wat kippennekken met kipfilet wilt eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door