Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1211258
dat sien niet de slankste is, weten de meesten inmiddels vast wel.
vorige week merkte ik ineens op dat haar taille zo goed als weg was, ook meneer koekje vond haar uitgedijd.
dus ging sien op dieet.

het bakje van ot werd door mij beter in de gaten gehouden, zodat ze dat niet kon leegschranzen en het ontbijt werd gereduceerd tot 1 kuiken ipv 2. ot eet ook 1 kuiken als ontbijt, en doet daar ook niet moeilijk over.

inmiddels lijkt holle bolle sientje er redelijk aan gewend te zijn nog maar 1 kuiken als ontbijt te krijgen, maar het heeft wel voor iets anders gezorgd.
sien heeft honger!  ;D
afgelopen weekend gaf ik haar zo'n reepje gedroogd rundvlees. het was een beetje een mislukt reepje, want hij leek dubbel te zitten. het was korter en breder en daardoor dikker en harder. sien heeft met veel moeite het hele reepje naar binnen gewerkt in een paar minuten.
de dag erop kreeg ze een platte gedroogde sardien. ondanks dat sien wel vissen eet, ook rauwe, vindt ze die dingen niet te kanen en hondenvoer. de vis was in 1 avond weg.
ik moet ook weer beter op speelgoed en rondslingerende dingetjes van mij letten, want haar pica komt weer iets naar boven.

ze is wel heel lief hoor; 's ochtends vind ik nog vaker een verliefde en kwijlende sien onder de dekens.
totdat ze merkt dat ze nog steeds aan de lijn doet, dan wordt ze chagerijnig  ;D

iemand misschien tips om siens hongerprikkel wat te doen reduceren?
(ot heeft trouwens vanochtend op haar eigen slaapkussen gepiest. ze had hoge nood, maar wilde absoluut niet op de kattenbak. als sien chagerijnig is, reageert ze dat af op otje. misschien maar eens een feliwaystekker aanschaffen. sien is trouwens ook weer bezig met de tuinoorlog).
Door Henkje
#1211292
Ik heb geen idee...
Ik zou ook chagrijnig zijn als ik op dieet moest hoor ::) dar heeft ze wel gelijk in!

Maar ik ga wel even meelezen, want ik zou Ronja ook graag wat slanker zien (maar die eet eigenlijk ontzettend weinig en maar 1 maaltijd per dag, terwijl ze wel bol is).

Ik heb trouwens speciaal voor jou nog wat Grendel foto's gemaakt 8)
Door flin
#1211342
misschien toch aan de groente dan?

zow links en rechts 's wat gekookte dingen laten slingeren?

worteltjes, zijn lekkur, spercieboontje kun je nog wat aan knagen....stukje rode biet misschien,

en kwa gedrag: misschien ook aan de clicker? 't werkt hier als 'n tierelier...als afleiding, en als yo; gezellig effe bezig!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1211357
sien eet normaliter echt geen groente. koolhydraten bij voorkeur wel. cake die staat af te koelen, brood dat niet in een dichte doos zit, etc.
als ik haar van mijn bord laat eten, eet ze eerst de pasta/rijst op (piepers vindt ze ook al teveel groente) en dan eiresten of vet en tofu of nepvlees. als er echt vlees opligt, dan dat natuurlijk als eerste.  de groente laat ze liggen en wat ze daar per ongeluk van binnenkrijgt, tuft ze netjes uit.

het is weer wel redelijk weer, dus kunnen ze overdag buiten spelen.
Door brie
#1211451
lekker veel met tante sien gaan spelen op momenten dat ze honger krijgt  :D
nieuwe speeltjes kopen of lekker ruikende catnips
Door Too
#1212528
Arme Sien, zomaar een héél kuiken minder...
daar mag je best chagerijnig van worden hoor..
t is even afzien maar dan heb je straks weer een goddelijk lijf!!

prrr van
Cera en Too

ps mogen we bij jou komen wonen, wij krijgen hier echt bijna niks te eten...
Laatst gewijzigd door Too op vr 20 mar 2009, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door