Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door schnueggerli
#1208268
:-[ enrico onze berner heeft last van erg dikke,droge ontlasting, heeft hier ook iemand tips????
hij krijgt al een poos CB natuur  de aktief mag hij niet daar krijgt hij last van.
in de vakantie's krijgt hij vis brok van henne pet, ontlasting is altijd verder goed maar altijd dik(ben ik eigenlijk wel blij om,dus geen diaree) en erg droog als je er op drukt (met handschoen ;))is het bijna korrelig.
#1208443
vandaar ook mijn vraag hier, heb hier ook een logé gehad die ook CB kreeg maar gewone ontlasting.
Enrico mag ook niet alles hebben hij heeft namelijk een allegie.
ik zat zelf ook al te denken aan zalm olie?? door de CB.
#1208566
Sommigen honden doen het gewoon niet goed op CB. Dat kan! Zalmolie zal idd niets helpen. Wellicht kun je het nog een tijdje proberen met probiotica. Maar je kunt ook gerust energique of kivo of bandit of bibi of wat ook proberen. Wellicht is die samenstelling net even anders en doet jou hond het daar beter op.
Door geer
#1208567
Wat natgemaakte Psyllium Husk door het voer?? Dat maakt de ontlasting zachter en gaat verstopping tegen. Of inderdaad een ander merk proberen, of wat meer orgaanvlees erbij?
#1208574
Ik zou toch eens een andere merk/variant proberen, want in principe moet de ontlasting gewoon goed zijn op een voer en als dat structureel neit het geval is dan is dit voer niet 100% geschikt voor jouw hond.
Door millyckk
#1209257
[quote="FosseMargelle"]
Mijn honden hebben op Kivo een kruimelige kalkachtige ontlasting. Het komt als kruimeltjes hun poepertje uit, niet eens als een drolletje. Op andere kvv met gemalen bot geen problemen.

caroline
[/quote]
Wat zo grappig is:  de mijne net andersom! In het begin problemen met andere KVV's  maar Kivo gaat prima. Ben  trouwens nu zo ver dat hij nog maar weinig krijgt, de rest is barf.
Gewoon een aantal merken proberen dus!
#1211291
[quote="Loti"]
Ik doe een schepje lijnzaad door het voer en voeg extra ( diepvries) bladgroente toe.
[/quote]

Lijnzaad puur? Ongekookt? Dat komt er aan de andere kant gewoon weer uit, dat doet verders niks. Is heel goed voor paarden, maar die verteren ff anders dan honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door