Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1211066
Lisa heeft vermoedelijk door een simpele misstap haar buitenste teentje van haar voorpoot gebroken.
Er zijn vanochtend foto's van gemaakt.
Haar voetje zit nu ingetaped.
Het is vrijdag al gebeurd, heeft het dan nog steeds zin om traumavetsem te geven?
Ik mocht haar metacam geven, maar dat heb ik niet gedaan.
Is het verstandig om dat toch te geven?
Verder loopt ze op 3 poten en komt ze bij mijn binnenkomst met een bal in haar bek aangehuppeld.
Door henneke
#1211079
de traumevetsem kan ik geen zinnig woord over zeggen hoor ik weet geneens wat het is maar wat pijnstilling betreft wel , ik zou er hooguit voor kiezen om dat voor de nacht te geven zodat ze pijn vrij kan slapen overdag ben ik er geen voorstander van omdat ik denk dat het heel belangrijk is om pijn te voelen zodat mens of dier niet over grensen heen gaat  ;)
Door Lizzy
#1211143
Ine schreef: Lisa heeft vermoedelijk door een simpele misstap haar buitenste teentje van haar voorpoot gebroken.
Er zijn vanochtend foto's van gemaakt.
Haar voetje zit nu ingetaped.
Het is vrijdag al gebeurd, heeft het dan nog steeds zin om traumavetsem te geven?
Ik mocht haar metacam geven, maar dat heb ik niet gedaan.
Is het verstandig om dat toch te geven?
Verder loopt ze op 3 poten en komt ze bij mijn binnenkomst met een bal in haar bek aangehuppeld.
Als ze heel veel pijn heeft: zou ik haar pijnstillers geven. Misschien toch even overleggen met een DA. Want als je pijnstilling geeft en ze gaat die poot daardoor zwaarder belasten... da's misschien ook niet goed voor de breuk. Je kunt nog steeds Traumavetsem geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1211150
Volgens mij remmen NSAID´s ook de aangroei van bot. Dus ik zou ook zuinig zijn met de metacam. Maar ze moet niet echt vergaan van de pijn natuurlijk.
En Traumavetsem is altijd goed. Daar vooral niet te zuinig mee zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door