Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esmeeskeoh
#1210888
Hallo allemaal,
Ik werk op een hondendagopvang waar wij ook vaak honden hebben met allerlei 'vage' klachten (diarree, jeuk) die maar niet over lijken te gaan. Nu hebben we momenteel een kooikerhondje (nog geen jaar) met darmproblemen. Deze mevrouw loopt de deur van de dierenarts echt plat, het hondje is constant aan de medicijnen (tegen darmontsteking, maar eigenlijk weer de dierenarts geloof ik ook niet zo goed wat hij ermee aan moet). Hij krijgt telkens een kuur mee van 8 weken, maar zodra ze gaat afbouwen krijgt hij weer diarree (ook 's nachts). Ik vroeg ook of de dierenarts had gezegd of de hond misschien ergens allergisch voor is, maar dat was niet duidelijk. Nu heb ik de mevrouw Carnibest aangeraden en ze was zeker geinteresseerd. Denken jullie dat deze hond baat kan hebben bij het eten van Carnibest? En hoe kunnen ze dat dan het beste aanpakken? Langzaam afbouwen met brokken of gewoon gelijk overstappen op Carnibest? En welke soort Carnibest kunnen ze dan het beste nemen? Ik ben zeer benieuwd en ik hoop dat dit echt een oplossing is voor het lieve hondje. De vrouw is in ieder geval aardig hopeloos. Je ziet af en toe ook gewoon aan het hondje dat hij last heeft, want dan wil hij niet spelen en alleen maar in de bench liggen. Hij is ook constant aan de medicijnen, dat lijkt me ook niet gezond...
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Tekst aangepast
Laatst gewijzigd door Esmeeskeoh op do 19 mar 2009, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door xolopodenco
#1210911
Van deze afstand is het heel moeilijk om een advies te geven. Wat voor medicijnen hij krijgt is niet duidelijk en ook niet of hij speciale brokken krijgt voor zijn darmen.
Op dit forum kun je veel lezen over diarree en jeuk, kijk eens even rond zou ik zeggen en geeft dit adres door aan mevrouw, kan ze zelf ook rond neuzen. Het is haar hondje tenslotte.

Als mevrouw Carnibest gaat geven kan ze gelijk overstappen. Niet mengen met brokken in ieder geval vanwege het verschil in vertering, (zeker niet lekker voor de darmen).
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als mevrouw zou weten wat het hondje precies heeft...
Als het hondje zo futloos is is er natuurlijk iets helemaal niet goed, dat kan komen van de diarree of van de medicijnen of omdat hij pijn heeft.

Om de darmflora te herstellen en ter kalmering van maag en darmen is kefir erg goed. Zelfgemaakte kefir (yoghurtplantje in melk). Ik geef mijn honden ( en mijzelf) elke dag een beetje zelfgemaakte kefir.
...
Door tiny
#1211098
Ik heb ook 2 kooikertjes. De oudste is 3 jaar geleden overgegaan op barf omdat Rosco toen een pup was en niet gedeide op brokken.
Sinds ik barf, nergens problemen van.
Cold turkey overgestapt, van de ene op de andere dag maar wel met een ondersteuning van elke dag een goeie probiotica capsule.

Resultaat:
Tessa (nu bijna 10) van de medicijnen af voor haar (zogenaamd langzaam werkende ) schildklier
Rosco die als pup alleen maar minder werd op brokken is nu een prachtige leuke kooiker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door