Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1210767
Hoi allemaal,
ik krijg volgende week mijn eerste bestelling binnen. Ik heb al een menu gemaakt, maar de karkassen zullen waarschijnlijk zwaarder zijn dan in mijn menu en kippennekken msschien wat lichter??

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer het gewicht is van een kippenkakas, haaskarkas en kippennekken??
Dan kan ik mijn menu nog een beetje aanpassen als dat nodig is.

Heb de spullen besteld bij Gelukkig Dier.

Groetjes Cantal
Door Huskymeisje
#1210774
Dat wisselt nogal vind ik. Soms gaan er bij mij veel minder kipkarkasjes in een kilo dan een andere keer. Afhankelijk van waar ze gekocht zijn. De een laat er veel meer vlees aan zitten dan de ander. Meer vlees is ook weer minder spiervlees bijgeven. Dus het is altijd een beetje uitvogelen en schuiven.
Door henneke
#1211075
ik weeg per ding een portie of twee af en de rest geloof ik dan wel de rest gaat op de gok , zo ongeveer zoals de eerste twee eruit zien ( zelfde grote ) zo krijgen ze ene keer wat meer of minder dan de andere keer maar dat maakt niet uit  ;)
Door 202Spots
#1211080
choopy schreef: Kan iemand mij vertellen wat ongeveer het gewicht is van een kippenkakas, haaskarkas en kippennekken??
Dit is wat ik kon vinden op m'n foto's....alles in ongeveer en verschild ook per onderdeel..
Kip vleugel  75 gr.
kip nek zonder vel 30 gr.
eend nek 95 gr.
kalkoennek 375 gr
kip karkas denk ik ong 200-300 gr.
Drumstick/poot kip 180 gr.
Kip poot met dij 460 gr
http://s541.photobucket.com/albums/gg39 ... =slideshow

Het makkelijkste is om de eerste keer alles te wegen
en dan weet je van je eigen bestelling hoeveel alles ong. weegt. ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1211716
Ik kan het na een jaar barfen nog steeds moeilijk schatten.
De ene heeft een kale eenden nek, ik heb er met vel eromheen en kop eraan, dus dan blijft al niet veel meer over van eerder genoemde (standaard) gewichten. Zo heb ik ook eens kalkoendijen gehad, de lichtste 300 gr., de zwaarste 920 gr.
Denk dat je beter kunt wegen, ik doe het nog steeds als ik hun wekelijkse  maaltijden samenstel ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1212623
Hier nog niemand die niets kan schatten; geen gewicht, geen lengte, geen breedte geen dikte geen afstand geen niks. Dus hier wordt alles gemeten en gewogen  ::) Niets weegt altijd hetzelfde  :(
Gebruikersavatar
Door choopy
#1212639
als ik alles zo lees, dan wacht ik maar netjes mijn bestelling af en ga ik alles nawegen.
Alleen duurt dat wachten helaas nog een week.......... :-[

ondertussen de hondjes nog maar verwennen met rundergehakt, kippenvleugels en bouten van de supermarkt.

Groetjes Chantal
Door svdz
#1212644
Goede vraag.

Daar ben ik laatst ook mee aan het puzzelen geweest. Voor het menu vind ik het toch wel heel handig om ongeveer te weten hoeveel iets weegt (omdat ik dan ook kan schatten of het een beetje handig is voor een kleine hond en een heel kleine vriezer, en mij lijkt iets van 100-150gr makkelijk(ze eet 125 pd))

Ik heb toen wat gewichten verzameld, zal ze hieronder zetten, weet niet of het helemaal klopt. Maar was er ook al achter dat er zoveel variatie in zit per onderdeel, dat dit eigenlijk niet te doen is. Dit is overigens allemaal puur 'theoretisch', ik ben behalve pens en kippennekken nog niet begonnen met BARF.

Kipfilet weegt tussen 100 en 200 gr
Hele kip tussen 1 en 1,5 kilo
Ei 66 gr
Kippenpoot (bestaande uit boven en onder poot) weegt tussen 180-200 gr
Onderpoot=drumstick
Kipkarbonade ong 200 gr
Drumstick 90-100
Kippennek (biologisch) +/-100 gr
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door