Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Els1977
#1210826
Beste mensen,
na veel lezen én met veel enthousiasme ben ik mijn hondje momenteel aan het overzetten van brokjes (Cavom) naar KVV. Na enkele dagen Enkelvoudige Pens (Smuldier), starten we volgende week met een dag eigen mengeling (konijn of vis, eitje, kippenvleugeltje ...), een dag lam/rijst (eigen bereiding winkel), een dag Pens compleet (Smuldier), een dag Vlees Compleet (Smuldier), een dag Kip Compleet (Smuldier) en twee dagen Carnibest (wellicht eend).
Nu is er een probleem, niet met de hond maar met mijn huisgenote die weigert om vlees te geven want het stinkt en zij vindt dat ik mijn hond tekort doe door ineens (na twee jaar brokjes, mijn Basset Hound is 2 jaar) over te schakelen op vlees. Resultaat: als ik er eens niet ben (uit werken), krijgt mijn hond brokjes, tussen de vers vleesmaaltijden door. (Hond krijgt 4 keer per dag een kleine hoeveelheid, omwille van gevoelige darmen en verhoogde kans op maagtorsie).
Wat kan ik nu doen? Voor de (gevoelige) darmen van mijn hond is het - denk ik - geen optie om er zo ineens af en toe een portie brokjes tussen te gooien. Maar opnieuw overschakelen naar alleen maar brokjes kan toch niet de oplossing zijn?
Graag een beetje advies aub?
Laatst gewijzigd door Els1977 op wo 18 mar 2009, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petra-amsterdam
#1210921
[quote="Els *"]
Beste mensen,
na veel lezen én met veel enthousiasme ben ik mijn hondje momenteel aan het overzetten van brokjes (Cavom) naar KVV. Na enkele dagen Enkelvoudige Pens (Smuldier), starten we volgende week met een dag eigen mengeling (konijn of vis, eitje, kippenvleugeltje ...), een dag lam/rijst (eigen bereiding winkel), een dag Pens compleet (Smuldier), een dag Vlees Compleet (Smuldier), een dag Kip Compleet (Smuldier) en twee dagen Carnibest (wellicht eend).
Nu is er een probleem, niet met de hond maar met mijn huisgenote die weigert om vlees te geven want het stinkt en zij vindt dat ik mijn hond tekort doe door ineens (na twee jaar brokjes, mijn Basset Hound is 2 jaar) over te schakelen op vlees. Resultaat: als ik er eens niet ben (uit werken), krijgt mijn hond brokjes, tussen de vers vleesmaaltijden door. (Hond krijgt 4 keer per dag een kleine hoeveelheid, omwille van gevoelige darmen en verhoogde kans op maagtorsie).
Wat kan ik nu doen? Voor de (gevoelige) darmen van mijn hond is het - denk ik - geen optie om er zo ineens af en toe een portie brokjes tussen te gooien. Maar opnieuw overschakelen naar alleen maar brokjes kan toch niet de oplossing zijn?
Graag een beetje advies aub?
[/quote]

Even het beginbericht vastgezet voor het geval je dit weer weg haalt ;)
Tja....ik heb hier ook zo,n zeur van ,n huisgenoot maar het is toch echt MIJN hond hoor dus ik bepaal wat ze eten!
Op dat ''tekort doen'' ga ik maar al helemaal niet in want dat slaat als een vlag op ,n penslap....die overigens WEL stinkt ;D
De kip-Smul daarentegen ruikt nauwelijks evenals de vlees-compleet dus als je de porties ,s morgens voor je gaat werken op het aanrecht zet dan hoeft huisgenoot het alleen maar voor te schotelen.
Zo doe ik dat ook als ik wegga en tuttehuisgenoot het voeren overneemt.
De sterker riekende dingen kun je altijd zelf nog geven.
Succes!
Door karin.b
#1210937
Zelf wordt ik ook gek van die mensen die je voor gek verklaren omdat je kvv of barft
Het oordeel is al klaar zonder dat ze zich ooit verdiept hebben in voeding
En vinden dat dan nog zielig ook voor de hond of kat  :o :o :D
En dan dat gezeik over stank :-X
Op je vraag heb ik geen antwoordt maar als jou hond erg gevoelige darmen heeft denk ik
dat je niet klakkeloos kan switchen
Door Suri&Bohdi
#1211030
ik gooide het hier gewoon al in de bak met een stukje alluminium folie erover zodat alleen deze er nog af moest (soms moet mijn moeder voeren en die heeft een hele zwakke maag ;D)
en dat kan je met de ogen dicht mocht je er niet tegen kunnen of het niet willen zien ;D ;D
Door Wesley
#1211043
geloof mij maar dat je hond straks weigert om brokjes te eten :)en dan moet ie toch kvv eten want dat eet ie wel ;D!en smuldier past precies in de bakjes van de chinees haha!met verpakking der om heen en dan daar in ruik je niks!en je went er wel aan! dus gewoon volhouden en kvv blijven geven!
Door mir
#1211044
Misschien kun je op dagen dat je huisgenoot het moet doen ipv dat 'stinkvoer' Energique gaan gebruiken.  Dit zijn echt geurloze 'hamburgers". Kant en klare plakjes van 100 gram.   Kan me niet voorstellen dat ze daar problemen mee heeft.  Wel jammer als je om de reden van geur af zou zien van het voeren van KVV.  De oplossing is zo simpel.
Door Helma
#1211305
Ik vind de stank van de 'brokkenscheten' pas niet te harden!!  :D

Mijn man was eerder ook niet zo voor KVV hoor, maar nu hij ziet hoe goed onze hond het erop doet, is hij echt wel overtuigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1211318
laat je huisgenoot eens hier meelezen...
en als jij er niet ben, zorg je toch dat het kant en klaar staat...
met gevoelige darmen steeds switsen van vers naar brok lijkt me niet zo, erger nog---het enkel geven van brok!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1211323
ik vind brokjes pas meuren, vlees niet.
geef anders katten-kvv voor de oppas als jij er niet bent. kan je zelf later nog pens en groenvoer toevoegen.
ik vind pens ook verre van lekker ruiken, dus als jij er geen problemen mee hebt, kan je dat gewoon zelf geven.
en ik denk ook wel dat het went hoor. ik stond ook eerst te kokhalzen als ik een heel lamshart liet uitlekken en portioneren voor de poezies. nu draai ik er mn hand niet meer voor om.
ik hoef het zelf immers niet te eten.
Door Cathelijn
#1211364
Hopelijk gaat het helemaal goed komen met je huisgenoot en je basset!
Heb je een foto?

Mijn honden eten trouwens 1 kleine en 1 grote maaltijd per dag. Voor zover ik weet, kan nog niemand met zekerheid zeggen waar een maagtorsie door veroorzaakt wordt.
Door Els1977
#1211453
Afbeelding

Dit is ze!

Twee jaar oud. Ze bestaat voor 80% uit liefde, de overige 20% zijn pootjes, darmpjes, ...  ;)

Momenteel is haar stoelgang een beetje minder maar dit komt, denk ik, door al vier dagen zuivere pens te voeren. Morgen krijgt ze een dagje pens compleet en vanaf zaterdag elke dag een andere soort vlees. Ik denk eraan om maximaal een keer rundsvlees per week te geven, omdat ze daar nogals gevoelig (slappe stoelgang) op reageert.

Ik geef haar kleine porties omdat dit beter verteert en ze makkelijk braakt als ze een grotere portie krijgt. Dat is trouwens ook de reden om vlees te voeren: verteert beter. Voorlopig wil de huisgenoot geen vlees geven, wat betekent dat zij af en toe een brokkenmaaltijd zal krijgen. Voorlopig dan toch.

Groeten!
Laatst gewijzigd door Els1977 op do 19 mar 2009, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Els1977
#1211467
En wat een fijn koppeltje heb jij Cathelijn!

Nu ze dagelijks vlees krijgt, zijn haar dagen nog feestelijker maar een vriendje zou haar geluk helemaal compleet maken  ;D
Is momenteel wat moeilijk door praktische problemen maar ik hoop dat het gauw kan, een tweede Basset mijn leven laten binnen waggelen  :) Wellicht een tweede Basset Hound, maar ook een Basset Artésien Normand vind ik een prachtras. Fijne toekomstmuziek :yes:
Laatst gewijzigd door Els1977 op do 19 mar 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1212004
Geef de brokken weg en zorg dat er geen brokje meer in huis te vinden is, dan moet je huisgenoot wel vlees voeren  ;).
Smorgens het vlees in bakjes doen zodat je huisgenoot alleen nog maar het bakje om hoeft te kiepen in de voerbak. Die 4 sec kan je huisgenoot zijn/haar adem toch wel inhouden.

Ik vond het vlees eerst ook wat ruiken/stinken, maar wist dat het voer wel 10x beter is dan de brokken die ik gaf. Nu vind ik het echt niet meer ruiken/stinken.
Toen ik pas geleden mijn schoonouders een plezier wilde doen om mijn brokken aan hun te geven dacht ik dat ik niet goed werd van de geur van brokken....want die stinken pas!!
Door Els1977
#1212127
Ook op voorhand portioneren is geen optie. Mijn huisgenoot weigert gewoon om het vlees te geven en staat erop om mijn hond brokjes te geven... :'(

Het is jammer maar erover blijven kibbelen haalt voorlopig niets uit. Dus ik bekijk hoe mijn hondje het erop doet. 

Groetjes!

Els.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door