Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1210695
heeft iemand deze al wel eens aan zijn katten gegeven? worden ze gewaardeerd of zit er een "extra" smaakje aan omdat ze al geslachtsrijp waren voordat ze geslacht (zeg je dat zo?) werden?
Door Heloise
#1210731
Hier moesten ze er wel even aan wennen. De eerste paar keer werd het nog niet echt op prijs gesteld maar nu gaat het zonder morren erin.

Ik vond ze trouwens wel stinken bij het schoonmaken/in stukken knippen. Maar als het nu in de bakjes ligt ruikt het lang niet zo erg meer, gelukkig.
Door Rianne145
#1210880
Ik heb ze hier ook in de vriezer liggen, zal ze er zo uitleggen, ben ook benieuwd. Ze hebben wat kale plekjes, zijn wat lichter van kleur en ook kleiner volgens mij. Ik vind het zelf wel prettig, je weet in ieder geval zeker dat ze volwassen zijn en dus je cacium etc. goed is. Bij de normale is natuurlijk de vraag hoe oud ze zijn. Ik laat morgen wel even weten wat ze er van vonden.
Door Henkje
#1210891
Ik heb ze nu voor het eerst besteld.
Ik ben ook benieuwd wat ze ervan vinden en of ze netter worden gegeten dan duif. Kale kwartel vinden ze hier geweldig!
Door ibbi
#1210927
ik heb de ex-layer nog niet geprobeert.

de kwarteltjes van Herby - geplukt, met kop - vallen hier goed in de smaak!
Door Too
#1210990
Huskymeisje schreef: nooit van gehoord :-[
Dit zijn 'uitgelegde' kwartels, ze hebben eerst kleine eitjes gelegd ..zijn nu prachtige barf
Door flin
#1210998
Too schreef: Dit zijn 'uitgelegde' kwartels, ze hebben eerst kleine eitjes gelegd ..zijn nu prachtige barf
;D ;D ;D

netzoiets als 'gevlogen' duiven, zoals m'n poelier ze noemt...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1211236
ik heb 3 kilo voor iemand anders door de molen gedaan. eerst in 2 en een beetje veren en vel afplukken. er zaten nog best wat eitjes en beginnende eitjes in de konten.
maar die lucht die van het maalsel afkwam  :yucky:
voor mij alleen nog maar kale kwartels. sien eet overigens ook geen bevederde kwartels, ook niet als ik hem helemaal gepluimd heb. wss iets met de lucht, want ze eet ook geen rat/muis/gerbil (stinkt teveel).
Door Mevroi Kruim
#1211296
Ik haal altijd de ingewanden eruit. Die eten de katten echt niet op dus die mik ik in de plee. Ik denk dat het wel scheelt in de stank, ook met malen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1211309
ik ben lui, ik haal dan liever duurdere kale kwartels waar ik zelf niet meer in hoef te poeren. scheelt ook in zere vingers overigens.
Door Henkje
#1211317
Met duiven haal ik ook de krop, darmen enzo eruit.
Anders vind ik dat uitgesmeerd door de keuken.
Bij die kwartels ook maar doen dan...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1211319
duif eten die van mij eigenlijk alleen op de vakantieaccommodatie. ze laten zelf krop en kop en wat ingewanden liggen. ot en sien zijn best goed geconditioneerd om op een kleedje te eten, en daar is de kamer maar 3 bij 3, dus dat scheelt in het door het hele huis heen sleuren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door