Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#1210708
Hallo allemaal...Dat Barf gezond is ....is mij nu wel erg duidelijk!
Mijn chihuahua is bijna een week geleden bevalen van ......8 puppies.....ja jullie lezen het goed ;D ;D
Alle puppies zijn supergezond geboren en moeder en pups maken het prima...
Mama eet nu nog steeds haar eigen barf/kvv....geweldig
Toch heeft mams dunne ontlasting dat vindt ik wel jammer......iemand hier toevallig nog tips voor????
Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1210752
Och, arm bees :o :o en arme jij, want jij gaat hier ook werk aan krijgen ;D

Die dunne kan van de placenta's in combi met ontlasting van de puppies eten komen. Zolang het geen spuitpoep is en de hond niet ziek is hoef je er niet teveel aan te doen. Eventueel kun je wat stoppende dingen geven en/of wat probiotica.

Puur aagje hoor, wat wogen de pupjes?  (heb beeld van een omrollende moeder ;D )
Door Anthraciet
#1210781
Is 8 puppies erg veel voor een Chihuahua?
Heb me daar niet zo in verdiept eigenlijk...

Bij de Malamutes is het een vrij normaal iets (5-8 pups met uitschieters)


Maar in ieder geval gefeliciteerd! 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1210838
Anthraciet schreef: Is 8 puppies erg veel voor een Chihuahua?
Heb me daar niet zo in verdiept eigenlijk...

Bij de Malamutes is het een vrij normaal iets (5-8 pups met uitschieters)


Maar in ieder geval gefeliciteerd! 8)
Jep, een stuk of drie is gebruikelijker.
Door macgirlie
#1210861
Angelique schreef: Jep, een stuk of drie is gebruikelijker.
Wow..... dan kan ik me iets voorstellen bij een omrollende chihuahua. Ben ik ook benieuwd wat dat grut weegt.... die moeten toch echt ieniemienie zijn!
Door nanna
#1210870
jeetje een wonder zeg 8 puppen wat zal ze dik geweest zijn.

Hartelijk gefeliciteerd en foto's zijn welkom hoor zeker van zo'n uniek nestje
Door Too
#1210874
Gefeliciteerd met de kinders!  :flowers:

En nog een beetje nieuwsgierigheid... heeft moeders de bevalling zelf gedaan of heeft ze nu een mooi 'ritsje' op d'r buikje??
Door Tica
#1210916
Geeliciteerd met de puppies, 8 stuks voor zo'n klein hondje is wel een prestatie zeg, maar alles is goed gegaan zo te lezen.

Er zijn hier veel kenners die wel een antwoord op je vraag weten, ik niet helaas, voor je.
Door Ellen44
#1211547
hallo allemaal

Bedankt voor jullie lieve reacties hahahaha
Inmiddels heb ik de diaree met eten onder controle gekregen pfff.....
Met de moeder gaat het supergoed....en ja 8 pups is ongelofelijk veel ....ze had 1 kilo pups incl.nageboortes in haar zitten...
gewichten vanaf 66 gram tot 120 gram
Ze kon echt niets meer....niet op de bank springen...ze liep met haar poten wijdbeens...anders paste haar buik er niet tussen...agossie :(
De bevalling heeft ze helemaal zelf gedaan......duurde wel de gehele dag...maar het is allemaal supergoed gegaan.
Groetjes Ellen
Door Lizzy
#1211561
Ach hemeltje, arm vrouwtje! Maar hee, je gaat ons toch nog wel een keer verblijden met foto's van je nestje?? Please?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door