Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1209144
Borre eet sinds 2 weken opeens slecht, ging van het weekend opeens wat beter maar vandaag weer niks... kleine beetjes, spiervlees gaat nog het beste - botvlees minder. CB en bibi vond hij de laatste tijd al minder dus 't lukt nu ook niet zo om hem genoeg kvv te geven.  Kuikens gaan nog redelijk net zoals ratjes.

waarom eet hij opeens slecht?
hij is 5 maanden - tanden wisselen?  Ik mag niet in z'n bekkie kijken - die wildebras  :D
hormonen? ik wilde hem volgende week laten castreren - vraag me nu af of ik dat nog even uit zal stellen.

even naar de DA voor een check-up of afwachten?
wat in de tussentijd voeren zodat hij toch niks tekort komt?

Ik ben zo'n tut ... kan t niet uitstaan en lig gelijk in de stress ... komt natuurlijk omdat 't eerste teken van de leukemie van ons vorige kitten, slecht eten was... Borre is getest en ingeént maar die angst hè, dat hij wat krijgt en ziek wordt, die blijft bestaan  :-[

:'(

p.s. in het begin kreeg hij naast kvv ook shesir kittenblikjes, zit te denken of ik die zal geven? maar ben bang dat t mis gaat met z'n darmen of zo - nu hij aan t barf gewent is...
Door brie
#1209162
Ons jongste poesje, Jane, is nu bijna een jaar en heeft ook periodes gehad dat ze er weinig at..Rond periode van tanden wisselen (dan kreeg ze de beruchte botmixen van herby om maar wat bot binnen te krijgen)
Daarop volgend had ze een periode dat ze wel at voor 3, ik dacht wel eens: beest waar laat je n t!!! ;D
Door Henkje
#1209226
Zou heel goed kunnen. Ik kwam er pas achter dat ze wisselden toen Ronja in mijn been beet en er een tand bleef hangen ???
Skoll viel toen van de kast en er viel een tand uit. Ik helemaal panisch, maar ze had haar hoektand nog, aan de andere kant had ze 2 hoektanden naast elkaar.

Ze hebben hier niet hun eetlust verloren, maar het kan wel zijn dat Borre er wel last van heeft
Door ibbi
#1209256
een schaaltje smuldier kip ging net wel naar binnen gelukkig ~ ik heb trouwens botmix van herby liggen, zal ik ontdooien...
bedankt voor jullie reacties,  we zullen die druktemaker morgen eens in de houtgreep nemen om goed te kijken.

ik laat hem denk eerst wel even checken bij de DA voordat ik afspreek voor de castratie.
Door brie
#1209267
Toen Jane overigens aan het wisselen wat heb ik zelf 4 loszittende tanden uit getrokken  :shy:
Ik kon er makkelijk een nagel achter zetten en ze eruit wippen..Heel even pijn, maar kauwen met een tand die los zit lukte haar ook niet..

sterkte met je poezenkind ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1209332
nu ik er op terug denk, heeft otje met 5/6 maanden ook echt heel erg slecht gegeten. dat was ook net de periode dat ik haar op de cb aan het zetten was, waar ze al niet zo gecharmeerd van was.
ik zou er geen blikjes shesir in doen. hij zal er best tegen kunnen, misschien wat plakkerige stront, maar ik denk dat het niet nodig is. een kat eet niet zo snel zo weinig dat hij er ziek van wordt. ondanks dat kittens weinig reserves hebben, is hij al lang met vers gevoerd en kat hij wel iets hebben natuurlijk.

ik zou hem ook even in de houdgreep nemen en in het bekje kijken.
zie je absoluut geen verschijnselen van wisselen, zou ik hem misschien ook even mee naar de DA nemen voor een check-up nog voor dat hij onder narcose gaat.
Door ibbi
#1210093
één hele boze Bor hier  :D  we hebben gekeken -  't zijn z'n tanden inderdaad,
't doet echt zeer denk ik...
vandaag kipfilet en CB eend gegeven, en dat ging er allebei wel goed in  :)
ik zal over een paar dagen weer kijken en dan weer wat kauwdingetjes proberen, als alles weer goed gaat maak ik pas een afspraak voor de donatie aan de ballenbak  ::)

dank julie wel  :-*
Door verwonderd
#1210419
ibbi schreef: één hele boze Bor hier  :D  we hebben gekeken -  't zijn z'n tanden inderdaad,
't doet echt zeer denk ik...
vandaag kipfilet en CB eend gegeven, en dat ging er allebei wel goed in  :)
ik zal over een paar dagen weer kijken en dan weer wat kauwdingetjes proberen, als alles weer goed gaat maak ik pas een afspraak voor de donatie aan de ballenbak  ::)

dank julie wel  :-*
zie het nu pas
ik begrijp de angst hoor, Lo at op een gegeven moment ook slecht, ik haar bekje checken, barstte in huilen uit: haar tand zit los!!!

Dochterlief merkte gelukkig toen heel droogjes op: ik heb gelezen dat katten rond de 4, 5 maanden tanden wisselen.

Ik was toentertijd alleen maar bezig met de medische toestanden rondom Lo, was helemaal vergeten dat er ook nog zulke dingen bestonden als het wisselen van tanden  :-X ;D
Door brie
#1210698
Lo schreef: zie het nu pas
ik begrijp de angst hoor, Lo at op een gegeven moment ook slecht, ik haar bekje checken, barstte in huilen uit: haar tand zit los!!!

Dochterlief merkte gelukkig toen heel droogjes op: ik heb gelezen dat katten rond de 4, 5 maanden tanden wisselen.

Ik was toentertijd alleen maar bezig met de medische toestanden rondom Lo, was helemaal vergeten dat er ook nog zulke dingen bestonden als het wisselen van tanden  :-X ;D
:-X  ;D ;D ;D 
Door ibbi
#1211472
:thumbup:  vandaag al een rat, een kuiken, smuldier rund, en lamshart op! Borre is aan t inhalen ;D

( had nog een pakje smuldier rund liggen, wat vind hij dat toch lekker  :o ik vind t vies ruiken...
ik had herby-botmix ontdooit, maar dat blieft meneer niet  :( )


voor volgende donderdag de afspraak voor de castratie - ze checken ze gebit eerst even voor de zekerheid.
Door ibbi
#1217873
Bor is inmiddels man-af, alles is goed gegaan gister.
Er zijn nu nog twee kiezen aan t doorkomen, ziet er allemaal prima uit zei de DA, ik merk wel dat hij er nog last van heeft, heb vd week z'n harde dingen maar even staan hameren, want de eetlust was er wel weer!

Gelukkig mocht hij gisterochtend een likje yoghurt, voordat hij naar de DA ging, maar hij had wel honger toen hij thuis kwam. Kipfiletje gegeven verspreid over de avond - ik dacht ik geef maar even iets lichtverteerbaars.
Net met een tartaartje begonnen maar hij ging voor één van de 1dagskuikens dus heb hem z'n gang maar laten gaan  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door