Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door apie
#1209866
hallo

Heb vandaag voor het eerst kippenvleugels aan mijn hond gegeven. Leuk joh om te zien hoe hij dat op eet. Hij kauwt keurig trouwens en neemt zijn tijd. Dat gaat goed.

Ik ga ook kippennekken en eendennekken proberen. Ik geef iedere dag kvv compleet, per maaltijd een andere. Ik ben van plan een paar van die maaltijden zelf samen te stellen. Bijvoorbeeld 4 maaltijden per week. (vooralsnog) Als ik s'ochtends kvv geef, volstaan alleen bv kippennekken en kippenvleugels toch voor de avond? Daar hoeft dan toch geen groeten (en organen) bij??

Bedankt,
ilja
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1209881
Als je gaat aanvullen op je kvv moet je dat niet te eenzijdig doen, maar ook gewoon wat afwisseling in aanbrengen. Dus dan geef je wat vleesbot, wat spiervlees, een visje, wat groente, dat soort dingen. Als je alleen vleesbot gaat geven dan loopt je menu vlot spaak op een teveel van het een of ander, in dit geval bot.
Door apie
#1209887
Bedankt voor de reactie. Ik ga zeker meer varieëren, maar hij moet toch eerst een beetje wennen aan het eten van botten. Ik zal de andere maaltijden geen vleesbotten geven. I.p.v. vleesbotten kan spiervlees met groenten dan wel.

Het gaat echt om de eeste weken van het zelfsamenstellen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1209948
[quote="apie"]
Bedankt voor de reactie. Ik ga zeker meer varieëren, maar hij moet toch eerst een beetje wennen aan het eten van botten. Ik zal de andere maaltijden geen vleesbotten geven. I.p.v. vleesbotten kan spiervlees met groenten dan wel.

Het gaat echt om de eeste weken van het zelfsamenstellen.
[/quote]

Spiervlees met groente kan prima.

Met bot is het het probleem dat je het niet ongelimiteerd kan geven want dat loopt de spijsvertering vast en je geeft een overdaad aan calcium wat ook nergens goed voor is. Dus vooral als de hond nog moet wennen aan vleesbotten zou ik niet iedere dag een halve daghoeveelheid aan vleesbot geven naast de kvv waar ook al (misschien) gemalen bot in zit.
Door apie
#1210118
Begrepen!

Ik zal waarschijnlijk op den duur steeds meer gaan barfen, zoals eigenlijk de meesten op den duur gaan doen! haha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1210519
[quote="apie"]
Begrepen!

Ik zal waarschijnlijk op den duur steeds meer gaan barfen, zoals eigenlijk de meesten op den duur gaan doen! haha
[/quote]

Daar doen we het vooor ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door